Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Crosstrainerilla lihaskuntoa?

Vierailija
11.09.2020 |

Onnistuuko vai onko crossari pelkkää aerobista harjoittelua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu..

Vierailija
2/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon riippuu siitä, mitä tarkoitat lihaskunnolla.

Tietenkin kaikki pitkäkestoinen harjoittelu kehittää lihasten kestävyyskuntoa, mutta silloin kyse ei lähtökohtaisesti ole sellaisesta lihaskunnosta, joka ihmeemmin näkyisi päälle päin. Harva meistä pystyy vaikkapa jostain maratoonarista sanomaan päälle, että tällä on varmasti hyvä kestävyyskunto jalkalihaksissa. 

Päälle näkyvän lihaskunnon kehittämiseksi lihasta on kuormitettava intensiivisemmin, siis tyyliin sellaisilla sarjapituuksilla, joita käytetään kuntosaleilla tai joita vastaava kuormitus tulee tavallaan sivutuotteena joissakin harvoissa lajeissa, kuten vaikkapa telinevoimistelussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo että kuntosali on ainoa tapa saada näkyvää lihasta. Mutta mulle kyllä tulee muutenkin. No jos ylipainoa, ei se lihas oikein näy mutta jos hoikka, niin esim. sixpäk näkyy joka saatu siis perusjumpissa, jossa oman kehon lihaskuntoa yms harjotetaan, eikä vaan extrapainoilla vaan ilman niitäki. Toki myös bodypumpia harrastin, mutta seki on kuulemma kestävyyslaji, mutta kyllä multa ihmiset kysy että meenkö johki kisoihin ku niin urheilullisen näkönen olin, eli oli lihasta myös joten ainakin itse pystyn saamaan lihasta muutenki ku salilla, mutta siihen vaikuttaa mun mielestä treenin intensiteetti sekä myös geenit.

Vierailija
4/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aerobista treeniä se on. Mutta kotioloissa lihaskuntoa voi kyllä kehittää helpostikin, kehonpainotreenejä ja esim. vastuskuminauhajuttuja on YouTube pullollaan :)

Vierailija
5/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskunto kehittyy tehokkaasti kun treenatessa on riittävän paljon vastusta lihakselle. Crosstrainer on tähän huono menetelmä. Ihan perinteinen tarpeeksi raskaiden painojen nostelu erinomainen tapa.

Muista myös oikeanlainen ravinto ja riittävä lepo. Lihaskasvu vaatii proteiinia ja tapahtuu treenin jälkeen levätessä.

Vierailija
6/6 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei crosstrainerilla saa erottuvia lihaksia. Lihaskestävyyttä toki voi saada. Jos tavoittelet lihasten kiinteytymistä eli lihaskasvua, se vaatii raskaita painoja tai raskasta kehonpainoharjoittelua.