Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö rippijuhliin viedä lahja?

Vierailija
11.09.2020 |

Olen saanut kutsun työkaverini lapsen rippijuhlaan. Mutta koska en kuulu evankelisluterilaiseen kirkkoon eikä meidän uskossamme ole tällaista juhlaa, niin kysyn neuvoa täältä. En oikein kehtaa kysyä kaveriltani tätä, etten vaikuta ikävältä.

Eli pitääkö rippijuhlaan viedä lahja ja minkälainen olisi minulta sopiva? Entä kukkia tms.?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä rahankeräykseltä kutsua työkaveri lapsen rippijuhliin.

Jos lähiomaisia ei ole paljon, niin onhan kiva saada vieraampikin osallistumaan nuoren juhliin.

Itse menisin viivana jos joku kutsuisi.

Ainakaan meidän suvussa ei ole tällaisia juhlia luvassa viiteen vuoteen (eikä ole n. 10 vuoteen tätä ennen). Sitten varmaan alkaa jotain pippaloita taas olla kun tämänhetkinen lapsikatras kasvaa.

Täällä myös.

Kummilapseni asuu Helsingissä. Isä on 3.tta krt naimisissa, jokaisesta lapsi. Isän puolen sukulaiset eivät käy kummitytön juhlissa. Äidin puolelta olisivat ehkä tulleet, mutta vaikka leiri oli kesällä, juhlat pidettiinkin syksyllä ja sukulaiset eivät halunneet ajaa myöhään. Seuraavana päivänä oli työpäivä.

Ystäväni oli surullinen, kun vieraita ei saatu kokoon.

Itse otin mukaan toisen kummityttöni, olivat tutustuneet meillä, minun perheeni ja vielä äitini tuli. Ja sai monta pakettia. Ystäväni arvosti tosi paljon tekoani.

Jos joku kutsuu juhliin, olkaa iloisia. Sinut on kutsuttu. Vieras voi tuoda vain ruusun, tuskin koskaan jäädään voitolle.

Vierailija
22/25 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä rahankeräykseltä kutsua työkaveri lapsen rippijuhliin.

Jos lähiomaisia ei ole paljon, niin onhan kiva saada vieraampikin osallistumaan nuoren juhliin.

Itse menisin viivana jos joku kutsuisi.

Ainakaan meidän suvussa ei ole tällaisia juhlia luvassa viiteen vuoteen (eikä ole n. 10 vuoteen tätä ennen). Sitten varmaan alkaa jotain pippaloita taas olla kun tämänhetkinen lapsikatras kasvaa.

Täällä myös.

Kummilapseni asuu Helsingissä. Isä on 3.tta krt naimisissa, jokaisesta lapsi. Isän puolen sukulaiset eivät käy kummitytön juhlissa. Äidin puolelta olisivat ehkä tulleet, mutta vaikka leiri oli kesällä, juhlat pidettiinkin syksyllä ja sukulaiset eivät halunneet ajaa myöhään. Seuraavana päivänä oli työpäivä.

Ystäväni oli surullinen, kun vieraita ei saatu kokoon.

Itse otin mukaan toisen kummityttöni, olivat tutustuneet meillä, minun perheeni ja vielä äitini tuli. Ja sai monta pakettia. Ystäväni arvosti tosi paljon tekoani.

Jos joku kutsuu juhliin, olkaa iloisia. Sinut on kutsuttu. Vieras voi tuoda vain ruusun, tuskin koskaan jäädään voitolle.

Näin juuri:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis auringonkukka ja 20e kirjekuoreen. Kiva, kun menet ja noudatat kutsua:)

Vierailija
24/25 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlia varten on olemassa onnittelukortteja. Sujauta sellaisen väliin parikymppiä, lisäksi  halutessasi yksi ruusu. Makuasia kuinka menetellä, itse tekisin näin.

Vierailija
25/25 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapuri kutsui kaikki mahdolliset tutut ja puolituntemattomat lapsensa rippijuhliin. Oikeastaan se oli ennemminkin festivaali, korona-ajasta huolimatta. Paikalla oli ainakin 80 henkilöä, kun lapsen kaikkien harrastusjoukkueiden perheet pyydettiin visiitille. Ehkä se kannatti rahallisesti?

No ei kannattanut. Mietitkö yhtään mitä tarjoilut maksaa ???

Tappiolla siinä jäädään ja kauniisti, jotkut haluavat järjestää juhlia.

Tssih, kaikkien harrastusjoukkueiden perheet... meidän tänä vuonna konfirmoitavan tapauksessa puhuttaisiin varmaan paristasadasta perheestä. Nytkin tuli reilu 80 ja siinä on vaan valmentajat puolisoineen. Siis muun suvun ja tuttavien kera tietenkin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä