Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteistönvälittäjän työ?

Vierailija
28.10.2013 |

Olen tehnyt muita töitä ja nyt olen aloittamassa opiskelun monimuoto-opintoina, olisi harkinnassa kiinteistönvälittäjän työt opiskelun ajaksi. Ei ole aiempaa kokemusta työstä, mutta olen ihan iloinen ja ulospäin suuntautunut ja voisin kuvitella tekeväni asuntonäyttöjä. Se onkin lähinnä kuvani kiinteistönvälittäjän työstä, eli saa valaista mitä se oikeasti on...

Millaista työtä oli ja mitä työtehtäviin kuului? Viihdyitkö? Tuliko pahoja ongelmatilanteita näytöissä? Paljonko näyttöjä oli viikossa ja teitkö joitain toimistotöitä tms niiden ohella? Millainen palkkaus?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se kun noissa varmaan painotetaan elämänkokemusta ja kokemusta asuntojen myynneistä/ostoista, mutta olen nähnyt myös todella nuoria välittäjiä joilla ei ole omakohtaista kokemusta ja tärkeinhän se kai on kertoa itse asunnon ominaisuuksista.. Niin onko sillä iällä ja kokemuksella kamalasti merkitystä?

Vierailija
2/5 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt perusasiat ymmärtää, kiintestövälittäjänä toiminen vaatii LKV-tutkinnon, joka vaatiikiin vähän opiskelua ja lakeihin tutustumista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 11:13"]

Kannattaa nyt perusasiat ymmärtää, kiintestövälittäjänä toiminen vaatii LKV-tutkinnon, joka vaatiikiin vähän opiskelua ja lakeihin tutustumista. 

[/quote]

Väärin. Välttämättä ei tarvitse olla tutkintoa. Siksihän kaikenmaailman pilipalijulkkiksetkin ryhtyvät välittäjiksi: "....välitysliikkeen palveluksessa ja sen jokaisessa toimipaikassa välitystehtäviä suorittavista henkilöistä vähintään puolella on välittäjäkokeessa osoitettu ammattipätevyys."

Ainoa, että ei saa kutsua itseään LKV tittelillä ilman että suorittaa kokeen.

Vierailija
4/5 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laki tuli voimaan 1.5.2013, mutta lain 5 pykälän ensimmäinen momentti tulee voimaan kuitenkin vasta 1.1.2016.  Kyseinen siirtymäsäännös koskee sitä, että välitysliikkeen palveluksessa ja sen jokaisessa toimipaikassa välitystehtäviä suorittavista vähintään puolella on tarkoitettu ammattipätevyys. Tällä hetkellä LKV-pätevyys on pakollisena edellytyksenä ainoastaan kiinteistönvälitysliikkeen tai sen toimipisteen vastaavalle hoitajalle."

Vierailija
5/5 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakien ja asetusten tunteminen on erittäin tärkeää jos et halua vaikeuksiin joutua jälkikäteen. Näytöt ovat yksi puoli työstä, kohteiden hankinta myös kuuluu asiaan kuten toimistohommatkin. Palkkaus provisio, eli jos et myy niin ei tule palkkaakaan. Töitä aamusta ja illasta, viikonloppuisinkin. Puhelimen kanssa olet kiinni koko ajan, lomia hankala pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan