Voisitko muuttaa asuntoon, joka on miehesi ja miehesi exän aiempi koti?
Onko asialla merkitystä? Haittaisiko, että miehesi ja hänen exänsä olisi alunperin ostanut talon, jonne nyt muuttaisit miehesi kanssa?
Kommentit (22)
Ap jatkaa. muutettiin jo muutama vuosi sitten ja aina ahdistanut... talo ok, muttei sellainen, jonka itse olisin valinnut. Muutettiin toki kaikki huonekalut, mutta suurempia remppoja emme ole vielä tehneet...
Väliaikaisratkaisuna saattais mennä. Jos kyseessä ois aivan erityisen kiva kerrostalokämppä hyvällä sijainnilla, saattaisin muuttaa ihan vakituisestikin.
Muita kommentteja? Tässä mietin, että olisi pitänyt pistää mies selkä seinää vasten jo aikoja sitten...
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 22:03"]
Väliaikaisratkaisuna saattais mennä. Jos kyseessä ois aivan erityisen kiva kerrostalokämppä hyvällä sijainnilla, saattaisin muuttaa ihan vakituisestikin.
[/quote] Suurinpiirtein samaa olisin vastannut. Tekisin asunnosta kyllä oman näköiseni joillakin omilla huonekaluillani, tekstiileillä ja ehkä muutenkin vaihtaisin huonejärjestystä tms. Samaan sänkyyn en menisi.
En voisi muuttaa. Luulisi, että olisi miehellekin omituista. Sama sänky, uusi vaimo.
Minä nukuin samassa sängyssäkin:) Eikä haitannut, mutta muutettiin, koska sijainti oli väärä.
Juu kyllä se on pistettävä kotitila myyntiin pilkkahinnalla (kun ei täällä korvessa oikein ole noi talot aina ihan arvossaan) ja etsittävä toinen talo.
Ap: eivät katsoneet pahasti kun uusi vaimo tuli taloon:)
Kasi lisää, että joskus juteltiin siitä sängystä, että pitäisi ostaa uusi, muttei vaan saatu aikaiseksi. Useampi vuosi meni siis siinä.
Voisin helposti, jos mies ja exä olisivat eronneet jo jonkun aikaa sitten. Jos ero tulisi vasta minun tultuani kuvioon, en kehtaisi.
sillä exän kädenjäljellä ei ole väliä. Minä ja mies sisutettaisiin joka tapauksessa uudestaan, maaleja ja tapetteja myöten, kyllä siitä meidän talo tulisi. Mutta en kehtaisi ajaa vasta exäksi tullutta exää pois kodistaan, enkä ehkä ryhtyisi sellaiseen suhteeseen missään muussa asunnossakaan. Ei tuntuis kivalta. Miehen on oltava oikeasti vapaa ja itsenäinen, että kelpaa mulle. Sylistäsyliin juoksijoille en jaksa äidinkorvikkeeksi.
Olisin voinut, tosin olisin halunnut maalata pari seinää eri väriseksi. tai ylipäätään jonkun värisiksi. Mutta ei tarvinnut, koska myivät talon erotessaan.
Jos olis tuollainen tilanne, niin voisin kyllä muuttaa samaan taloon mistä ex on lähtenyt, mutta se minkä ehdottomasti haluaisin olis vähintään uusi petari.
ap: mies lupasi alussa, että laittaa talon myyntiin ja ostetaan yhdessä uusi yhteinen koti jos en sopeudu. En ole sopeutunut, ei tunnu kodilta vuosienkaan jälkeen...mies haluaa, että asutaan tässä vielä viitisen vuotta ja sitten ostetaan yhteinen :P
Voisin ja muutinkin, ja asuttiin siinä talossa monta vuotta. Alkuvaiheessa kyllä kävin kaikki kaapit jne. läpi ja kaivelin sen exän romut ja valokuvat, kippasin terassille ja mies laittoi hälle tekstarin että pihalta saa noutaa :) Sen jälkeen siellä oli ihan mukava asua.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 22:25"]
Voisin ja muutinkin, ja asuttiin siinä talossa monta vuotta. Alkuvaiheessa kyllä kävin kaikki kaapit jne. läpi ja kaivelin sen exän romut ja valokuvat, kippasin terassille ja mies laittoi hälle tekstarin että pihalta saa noutaa :) Sen jälkeen siellä oli ihan mukava asua.
[/quote]
tuntuuko omalta kodilta? Viihdytkö? Asialla ei siis ole mitään merkitystä, että asuivat aikoinaan yhdessä siellä?
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 22:25"]
[/quote]
tuntuuko omalta kodilta? Viihdytkö? Asialla ei siis ole mitään merkitystä, että asuivat aikoinaan yhdessä siellä?
[/quote]Ei sillä ollut mulle mitään väliä, että ovat asuneet siellä aiemmin yhdessä. Nukuttiin pitkään jopa siinä sängyssä joka heillä oli ollut. Yhden seinän tapetit oli järkyn rumat ja niistä aina tuli tuo ex mieleen :) Mutta ei millään lailla ahdistanut.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 22:30"]Miksi et osta omaa taloa?[/quote]
ap: sitä olen todellakin miettinyt, että ostaisin oman asunnon ja suksisin v**tuun täältä, kun asuminen täällä ei innosta ja mies ei halua muuttaa...
Onhan se munakin käytetty... Meillä miehen sänky oli parempi, joten se valikoitui yhteiseen kotiimme. Oli siinä minun sängyssänikin muut miehet nussineet.
Se on tietysti selvä, että kodissa tyylin ja sisustusratkaisut valitsevat senhetkiset asukkaat yhteisymmärryksessä.
Jos on kalliin ja hyvän patjan hommannut, roviolleko se pitäisi viedä suhteen päätyttyä?
En voisi, ei mitään toivoa. Siellä näkyisi eksän kädenjälki. Ei ei ei.