Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

diabetes ja makeutusaine

uusi asia
10.09.2020 |

nyt on sitte diabetes. oon tottunut syömään marjasoppaa päivittäin ja aika makeana sen tykkään syödä. meillä useita lapsia jotka kans tykkää sopasta samoin puoliso. olen tavannut keittää 6litraa soppaa 2-3 krt/viikko. nyt eilen sit keitin ekan kerran makeutusaineella. meni puoli purkillista sitä canderellia. eikö ole mitään ainetta, jota ei tarttis kantaa kaupasta monta purkkia viikossa pelkkää soppaa varten? onko nestemäiset tiiviimpiä sillai että ei mene niin kamalaa määrää kerralla?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaskohan oikeesti vähä muuttaa nuita syömisiä ?

Isäni, SM-kisoissa mitaleilla ollut yleisurheilija, ja jo melko nuorena puhjennut D2. Ikänsä liikkunut, urheillut ja terveet elämäntavat. Minulla myös, samanlaiset elintavat.. Lapsillani seurannat ja ongelmaa. Suku samoin, eri tasoisesti siellä sun täällä. Joten anna olla.

no daa.

Kummalla veikkaat dm2sen olevan todennäköisempää? niillä  hoikilla kuntoilijoilla, vai lihavilla sohvalla makaajilla?

No kuule, ihan daaaa vaan sinullekin. Jos ei ole omakohtaista kokemusta tai mitään asiaan kuuluvaa sanottavaa, niin painu vtuun! Kaltaisesi kuspäät pyörivät päivästä toiseen palstalla, ja ketju ketjulta kyttäävät juuri tällaisia aiheita, mihin voi tulla lässyttämään jotain "Syö vähemmän, kuin kulutat, niin laihdut" jne.

Sinulla ei ole hajuakaan miten edelliset kommentoijat elävät, vaikka ap kertoo sokerin kulutuksesta perheessään. Vaikutat todelliselta tyhjäpäältä. Vai oliko itselläsi kokemusta tästä sairaudesta? Muuten vaan huutelet? No, näinhän mä arvasinkin..

Vierailija
42/42 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama diabeetikko kirjoitti:

sano ne mulle että sokeria voi käyttää vähäsen mutta kun oon laittanut siihen soppaan 1dl/litra sokeria niin ajattelin että se olis aika paljo ja siksi koitin tuota makeutusainetta. tuntu että vaikka kuin sitä laittaa niin se ei anna ollenkaan soppaan makeutta. 

Makeutusainewet on per*eestä!

Opettele tekemään ilman sokeria,niin mä olen tehnyt aina eikä kukaan ole valittanut. Tarjolle kun laitan niin siihen päälle ripottelen.

Ja katoppa täältä muita ruokavinkkejä.

https://diabeteslehti.diabetes.fi/keittokirja/

https://diabeteslehti.diabetes.fi/keittokirja/2016/04/11/jalkiruuat_2/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla