Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on 4 punaista chiliä jääkaapissa. Miten käyttäisin ne?

Vierailija
26.10.2013 |

Tulin ostaneeksi, enkä halua, että pilaantuvat. Yleensä olen niitä laittanut texmex-tortillatäytesörsseliin, mutta nyt ei haluta tortilloja.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pakastaisin tai kuivaisin jos ei nyt just keksi mitään ruokaa.

Vierailija
2/7 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee chilihärkää. Eli pannun naudan lihaa ohuina suikaleina (itse ostan jonkun lihaköntsän ja leukaan ohuiksi suokaleiksi). Mukaan paprikaa, sipulia, valkosipulia, soijaa, viinietikkaa ja öljyä esin sitruunanmaustettua. Sit vaan liha pannuun ja muut ainekset pieniksi mukaan ja mausteet maun mukaan. Suolaa ja pippuria myös. Päälle voi heittää jotain pähkinää tai muuta, itse suosin cashew pähkinää. Riisiä tai nuudelia kaveriksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasta jos et käytä. Kätevää olla chiliä ja tuoretta inkivääriä pakkasessa. 

Vierailija
4/7 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunge ne Wittuus.

Vierailija
5/7 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivata ne: Vedä veitsellä halki, siemenet pois. Jos haluat mietoa, niin valkoiset osat [siemenkannat] pois - Kapsaisiini on siemenkannoissa, ei siemenissä!

Tyypillinen tapa -mexicossa ja meillä :)- on sitten paahtaa kokonaisia chilejä kuumalla pannulla ilman rasvaa kunnes vähän ruskistuu vaan ei käryä. Sitten tilkka vettä päälle, ja antaa liota. Pehmenneen chilin sitten käyttää tuoreen tapaan ruoassa, tai hieroo tahnaksi. Liotusveden voi heittää pois tai käyttää; kannattaa maistaa ...

Miten paljon tuota sitten käyttää, riippuu toki lajista! Chilejä kun on tuhansia eri makuisia, värisiä ja vahvuisia alkaen tavallisesta paprikasta supertulisiin Naga Morich ym. lajeihin. Eurooppalaista tavallista suippoa voi laittaa melkein kuin paprikaa, kun yhdellä Naga Morichilla maustaa normi-jampalle useamman padallisen tulista chile con carnea tai curryä ... 

Vierailija
6/7 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö yksi päivässä jos haluat laihtua. Chilit sisältävät capsicumia, joka polttaa rasvaa elimistössä.

Capsicumia nauttiva, joka on pudottanut painostaan jo seitsemän kiloa tekemättä mitään mutta kukaanhan ei tätä usko.

Vierailija
7/7 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on lisäksi valkosipulia ja jättikatkarapuja (pakasteessa) niin ruskista ensin hetki chiliä ja valkosipulia runsaassa öljussä ja sitten lisäät katkikset ja kypsytät hetken, Todella hyvää. Tuoretta patonkia seuraksi. Nam!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän