Mihin joku tarvitsee sellaisia ohuita kertakäyttöhanskoja?
Yhel naisella sellaisia kaksi pakettia ostoskärryssä. En ole ikinä tarvinnu ja mietinkin mihin niitä käytetään.
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 14:10"]
Seksissä ovat mukavat tekemässä käsistä erittäin sileät ja liukkaat. Ne estävät kynsien reunoja raapimasta. Ohuet kertakäyttöhanskat ja runsaasti liukuvoidetta niin a vot!
juu tossa ne on parhaimmillaan.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 09:00"]
Kun MINÄ EN tarvitse jotain tuotetta, niin EI sitä KUKAAN muukaan tarvitse. Näinhän se päätelmäketju tällä sivustolla sujuu, vai mitä ap?
[/quote]
ei ap sitä sanonut :D Oletteko kaikki hirveän hyökkäävällä asenteella jo valmiiksi?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 09:00"]Punajuurien kuorimiseen tarvitaan hanskoja jos ei halua käsiään punaiseksi :)
[/quote]
Kädethän voi pestä punajuurien käsittelyn jälkeen. Punainen väri lähtee ihan tavallisella saippua pesulla.. Fairyakin voi järeempänä aseena käyttää.
Viikottain käsittelen punajuuria, eikä ole värjääntymiä.
Mä käytän niitä, kun pese ikkunoita, autoa. Tai pesen viemäriä. Käytän niitä myös, kun kuorin perunoita yms.
Siivoaminen, hiustenvärjäys, tietyt hoitotoimenpiteet (jos steriilejä hanskoja), maalaushommat/muut likaiset hommat, leipominen bakteerikammoisille, tiskaaminen...
Punajuurien kuorimiseen tarvitaan hanskoja jos ei halua käsiään punaiseksi :)
Kun MINÄ EN tarvitse jotain tuotetta, niin EI sitä KUKAAN muukaan tarvitse. Näinhän se päätelmäketju tällä sivustolla sujuu, vai mitä ap?
Mulla varsinkin talvisaikaan kädet kuivuu helposti ja jos kovasti läträän vedellä (tiskaus, siivous) nii käytän tollaisia hanskoja.
Tähän aikaan vuodesta monet voi ostaa niitä Halloween-juhlia varten. Niistä voi loihtia vaikka irtokäsiä tms.
Kun puhdistan kissavessaa, siivoan oksennusta, pesen lattiakaivoa, vaihdan kukille multaa jne. En käytä koskaan sellaisia paksuja kumihanskoja. Inhoan sitä, kun hanskat jäävät sisältä kosteiksi. Eikä samoilla hanskoilla ole kiva ryhtyä seuraavaan hommaan.
Käytän vessanpönttöä kuuratessa ja lattiakaivoa putsatessa. Ikkunoita pestessäkin on joskus ikkunalaudoilla linnunkakkaa ja on mukavampi käyttää hanskoja.
Omaishoitajana toimiva tuttavani käyttää hanskoja aikuisen kakkoja käsitellessä, tekisitkö ap saman ilman hanskoja?
Lisätään edellisiin tähän aikaan vuodesta hirvenpaloittelu. Jos se tehdään kylmässä paikassa, alla voi olla vielä vaikka lämpimät kynsikkäät.
Moni käyttää niitä varsinkin aikuisen ihmisen vaipanvaihdossa ja muussa hygienianhoidossa, esim. omaishoitajat.
Jos on hyvin herkkä iso, tavanomaisten siivous- ja leivonta-aineidenkin kanssa voi joutua käyttämään niitä.
Minulla on kosketusallergia, käytän tehdessäni ruokaa (perunoiden/porkkanoiden kuoriminen, tomaatin pilkkominen, hedelmien kuoriminen). Etenkin perunat ja porkkanat aiheuttaa välittömästi kutisevan käsi-ihottuman ilman hanskoja
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 09:00"]
[/quote]
Rauhoitu hyvänen aika. Ap sanoi, ettei ole itse koskan tarvinnut/käyttänyt, mutta halusi tietää mihin muut niitä käyttää.
Itse käytän leipoessa pullia tai sämpylöitä, varsinkin jos tiedän että niitä syövät muutkin kuin minä ja perheeni. Lisäksi tykkään käyttää kalaa ja kanaa käsiteltäessä.
Siivouksissa, hiusten värjäyksessä - käytän myös, kun pesen lattiakaivoja ym. Voi heittää roskiin käytön jälkeen.
Leipomiseen, hiusten värjäykseen, lattiakaivon tyhjennykseen jne
Mä käytin kun piti suojata haava vedeltä. Hanska haavan päälle ja teipillä kiinni reunoista.
Mä käytän erityisen sotkuiseen siivoukseen (esim. ne lattiakaivot), normisiivouksessa en yleensä mitään hanskoja. Paitsi jos on esim. iho ihan rikki... Sen lisäksi esim. maalaushommissa ja raakaa lihaa (etenkin kanaa) paloitellessa. Miehen leikkauksen jälkeen käytin niitä kun puhdistin haavaa/vaihdoin sidoksia. Aika kauan tuollainen paketti kestää, edellinen paketti kului n 8-9 kk:ssa ettei se nyt ihan kuukausittainenkaan ostos ole :) Mutta ihan kätevä hätävara tosiaan.
chilin pilkkomisessa, käärmeiden kakan siivouksessa ja lattiakaivon siivouksessa, siinä viimeisimmät, missä meillä on käytetty.
Hoitolasten kakkapepun pesut, vessan pesut, lihan käsittelyt, maalauspuuhat jne.