Mitä mieltä venäläisistä ja virolaisista lääkäreistä?
Kommentit (39)
Menee sieltä mistä aita on matalin.
Ovat vähän altavastaajan asemassa työnantajaan nähden, sen mukaan toimivat.
Paras hammaslääkäri mikä on mulla ollut, on virolainen. Yleensä ottaen ihan yhtä hyviä lääkäreitä kuin suomalaiset
Mulla on sattumalta ollut hammaslääkäreinä molempia ja olen ollut hoitoon tyytyväinen. Varmaan ovat hyviä myös yleislääkäreinä. Toki aina yksilöllistä, mutta niin myös kotimaisten kohdalla.
Jos on eri kulttuurista niin kulttuurillinen tunne ja sosiaalinen äly puuttuu.
Olen käynyt kumpaisenkin luona - ja koska en osaa heidän äidinkieltään, niin en ole saanut asianmukaista hoitoakaan, muutoin ovat olleet loistavia asiakaspalvelijoita.
M 45
Jos löytää hyvän, niin saa käytännössä ihan mitä reseptejä vain keksii pyytää. Mun vakilääkäri on tällainen. Mies käy samalla lääkärillä, ja sai testokorvaushoitoon reseptin ilman että tarvitsi käydä yhdessäkään kokeessa. :D
Minulla on julkiselta puolelta erittäin hyvä kokemus Virolaisesta lääkäristä. Kiitos hänelle!
Mutta mitä ne Suomen kalliisti kouluttamat suomalaiset lääkärit tekee, kun monessa kunnassa kärsitään lääkäripulasta?
Kyllä se enemmän siitä lääkäristä itsestään riippuu ja hänen toiminnastaan ammatissaan, kuin mistään hänen kansallisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Se onsama kuin suomalainen kertoisi ulkomaalaiselle vitsin. Se ehkä ymmärtää ne sanat mutta se ei ymmärrä ajatusta niiden sanojen takana.
Mieslääkäri oli omituinen silmiin tuijottelija ja hiplailija. En mennyt uudestaan vaikka pyysi.
Virolainen nuori nais reumalääkäri pesi vanhan suomalaisen _muka arvostetun_kurpan mennen tullen. Eka kertaa moneen vuoteen on reuma remissiossa, kiitos lääkärivaihdoksen.
Vierailija kirjoitti:
Mieslääkäri oli omituinen silmiin tuijottelija ja hiplailija. En mennyt uudestaan vaikka pyysi.
Ei sinulla sitten mitään kovin vakavaa vammaa tai sairautta tainnut ollakaan, jos joku lääkärin katseen oma tulkintasi kerran noin sinuun itseesi vaikutti .
Virolaisista lääkäreistä on tähän mennessä ollut vain hyviä kokemuksia. Ovat olleet perusteellisia, potilasta huomioivia ja osanneet hyvin suomea. Venäläisillä osaamisen taso ollut hyvä ja suomen kielen taito ok mutta aikamoisia töksäyttelijöitä ja moittijoita on osunut kohdalle. Ihan kuin äkseeraisivat tottelematonta pikkulasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onsama kuin suomalainen kertoisi ulkomaalaiselle vitsin. Se ehkä ymmärtää ne sanat mutta se ei ymmärrä ajatusta niiden sanojen takana.
Tossa kohtaa jos on ulkolainen lääkäri oikein muu auta kun ihan vaikka ranskalaisilla viivoilla nopeasti pelkät faktat vaan ja saa siitä sitten vetää johtopäätöksensä ja kysellä jotain pieniä lisäkysymyksiä niin keskustelu on järkevää ja rakentavaa.
'Pikku Ironisti' kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinulla sitten mitään kovin vakavaa vammaa tai sairautta tainnut ollakaan, jos joku lääkärin katseen oma tulkintasi kerran noin sinuun itseesi vaikutti .
Ei ollutkaan eikä vaiva edellyttänyt edes koskettelua. Toisesta käynnistä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa kohtaa jos on ulkolainen lääkäri oikein muu auta kun ihan vaikka ranskalaisilla viivoilla nopeasti pelkät faktat vaan ja saa siitä sitten vetää johtopäätöksensä ja kysellä jotain pieniä lisäkysymyksiä niin keskustelu on järkevää ja rakentavaa.
On siinä ihan älykkäiitäkin kysymyksiä, esim kun kertoo koulukiusaamisesta niin kysyy onko fyysistä kiusaamista ja harvemminhan fyysisyys suuntautuu itseään pienempi kokoisiin muutakuin hyvin raukkamaisissa tilanteissa niin..
Ihana venäläinen naislääkäri ensiavussa ja kammottavan ylimielinen virolainen naissilmälääkäri kokemuksinani. Ei kai tästä johtopäätöksiä voi vetää, mutta näin on.
Jokunen suomalainenkin lääkäri on opiskellut tutkintonsa Virossa, Tarton yliopistossa.
Virolaiset ovat yhtä hyviä lääkäreitä kuin suomalaisetkin.
Ja he kalliilla koulutetut suomalaiset lääkärit ovat töissä yksityisellä puolella, jossa palkat ovat huomattavasti paremmat ja työajat joustavat perheellisille.
Julkisella on huonot palkat, joustamaton työaika, ja opastus ja mentorointi puuttuu kokonaan nuorille lääkäreille. Siksi sinne vain harva haluaa töiihin.
On todella hyviä ja todella huonoja!
Suomenkielen taito on osalla liian heikko