Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirvittää uudet hirviörekat maanteillä

Vierailija
25.10.2013 |

tavallisissakin väistämistä

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttele siellä omalla kaistallasi, niin ei tarvitse väistellä kohti tulevia ajoneuvoja. Jos koet useinkin olevasi tilanteessa, jossa joudut väistämään toista ajoneuvoa tai toinen ajoneuvo sinua, niin suosittelen ihan vakavasti siirtymistä bussin kyytiin.

Vierailija
2/8 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 20:33"]

tavallisissakin väistämistä

[/quote]

 

Niitä ei tarvitse väistää.

Uusien rekkojen leveys on sama kuin vanhojenkin.

Hyvin mahdutaan omalla kaistalla sivuuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös! Varsinkin talvella pöllyävä lumi ja liukkaat kelit aiheuttavat karmivia tilanteita! Moottoritiellä ei haittaa, mutta muualla vilkasliikenteisillä teillä kyllä.

Vierailija
4/8 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelottaa ajaa teillä, missä on rekkoja, lunta, liukasta ja hirvikin voi hypätä eteen, kannattaa todellakin luopua ajamisesta. Mistä muuten nytkään tiedät, paljonko joku satunnainen vastaantuleva rekka painaa? Sillä voi olla kuormana terästä tai styroksia. Ei näy ulkomitoista mitenkään. 

Vierailija
5/8 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän päin mahdat ajella, sillä uudet rekat ovat yhtä leveitä ja pitkiä kuin aina ennenkin - muutokset ovat tapahtuneet korkeudessa, akselien lukumäärässä ja massan lisääntymisessä.

Vierailija
6/8 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 21:17"]

Missähän päin mahdat ajella, sillä uudet rekat ovat yhtä leveitä ja pitkiä kuin aina ennenkin - muutokset ovat tapahtuneet korkeudessa, akselien lukumäärässä ja massan lisääntymisessä.

[/quote]

 

Onkohan kuinka tarkkaan tutkittu miten rekka "käyttäytyy" huonokuntoisilla ja mutkittelevilla valtateillä? Ylämäkeen mentäessä kiihdytetään ja sitten taas jarrutetaan. Jestas! Liukkaalla perä heilahtaa ja ties miten kuormat lastattu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on tähänkin mennessä jouduttu ylämäkeen kiihdyttämään ja alamäkeen jarruttamaan. Valitettava tosiasia on, että kun puhutaan niin suurista massoista, niin ei enää ole merkittävää väliä onko kyseessä 60 vai 76 tonnin yhdistelmä. Suomen ilmastossa ja maastossa ihme, ettei ole useammin yhdistelmiä kenollaan pitkin teidenposkia.

 

Kuljetusalan yrittäjät vastustivat uudistusta, mutta näin kävi.

Vierailija
8/8 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se vastustus ollut ihan kilpailun eriarvoistumisesta  johtuvaa? Kun toisille reiteille ei voi isoa rekkaa laittaa ja toisille voi? On painorajoituksia niin paljon yms. Näin ainakin mieheni väitti syyksi tätä kilpailun epätasa-arvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme