Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parturikampaajan tuolissa pakko käydä keskustelua kampaajan kanssa?

Vierailija
10.09.2020 |

Oletko joskus vain hiljaa. Vai onko se epäkohteliaisuutta. Varsinkin jos viereisessä tuolissa juttelu aktiivista.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kampaajalla käynnin, kun ahdisti se utelu kuulumisista ja missä olen töissä jne... Ja tätä tapahtui siis useammassa paikassa.

Nykyään ostan kaupasta tyviväritarvikkeet ja laitan itse etuosaan värin ja mies auttaa laittamaan takahiuksiin värin. Tulee tasainen ja hyvä lopputulos. Ja säästyy rahaakin.

Ja mikä parasta; ei tarvitse käydä vaivaannuttavaa keskustelua parturin kanssa!

Vierailija
2/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole noin 15 vuoteen käynyt parturissa. Sitä ennen kun kävin, en kertonut kuin miten haluan leikattavan. Sitten istuin hiljaa koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilmoittaa etukäteen, että jos haluaa hiljaisen kampauskäynnin.

Vierailija
4/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on ihan pakko jutella, muuten kampaaja soittaa poliisit ja ne vie sut loppuelämäks vankilaan.

Vierailija
5/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän samanlainen kysymys ku se "Onko Suomessa pakko tehdä lapsia" , hassu kysymys. Ei, ei ole pakko tehdä yhtään mitään muuta kuin maksaa veroja ja kuolla. 

Vierailija
6/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ilmoittaa etukäteen, että jos haluaa hiljaisen kampauskäynnin.

Miksei kukaan ole markkinoinut itseään hiljaisena kampaajana? Asiakkaita riittäisi jonoksi asti. Ei kiinnosta jaaritella tuntemattoman kanssa yksityisasioista, ainoa mitä haluaisin olis väri päähän ja latvojen tasaus!

Vierailija
7/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole noin 15 vuoteen käynyt parturissa. Sitä ennen kun kävin, en kertonut kuin miten haluan leikattavan. Sitten istuin hiljaa koko ajan.

Sama täällä. Kasvatin pitkät hiukset ja mies pätkäsee silloin tällöin latvoja.

Vierailija
8/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kampaajat osaa lukea ihmistä. Osa saattaa kysyä pari kyssäriä. Itse tykkään istua hiljaa niitten parin pakollisen kyssärin jälkeen.

Vierailija
9/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa, että olet esim. tosi väsynyt ja mieluiten vain hiljaa rentoudut käynnin ajan. Mutta sano se heti alkuun, ennen kuin small talk lähtee käyntiin!

Vierailija
10/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Kasvatin pitkät hiukset ja mies pätkäsee silloin tällöin latvoja.

Itse ajan koneella pois. Toimii ihan jepa, useammin pitäisi vain ettei näytä maunoahosen mikrofoninsuojukselta.

Vierailija
11/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kampaajat osaa lukea ihmistä. Osa saattaa kysyä pari kyssäriä. Itse tykkään istua hiljaa niitten parin pakollisen kyssärin jälkeen.

No ei kyllä osaa monetkaan. Aina sitä utelua asioista.

Vierailija
12/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ovat halukkaita juttelemaan samalla, mutta pakollista se ei ole.

Vierailija
13/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, mun sosiaalisesta pelosta kärsivä arka tytär aloitti just syksyllä kampaajaopinnot ja heille tähdennettiin, että alalla menestyy, jos on sosiaalinen ja puhelias. Lohdutin, että se on rooli, joka opitaan kyllä, eikä kaikki asiakkaat edes halua pölistä, hän huomaa sen kyllä sitten, ketkä on puheliaita. Parempikin vaan, että antaa asiakkaan itse aloittaa.

Vierailija
14/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselläni on fiksu kampaaja.

Hän ei tyrkytä mitään puhetta koskaan, saattaa jotain sanoa ihan vain kohteliasisuuttaan, mutta jos huomaa, että en ole puhetuullella, enkä halua jutella, kampaaja ei myöskään juttele.

Yleensä lueskelen lehtiä tai hoidan omia asioita puhelimella.

Itseäni myös ärsyttää sellainen pakkopuhe, tyhjän jauhaminen.

Kun menen työpäivän jälkeen kampaajalle ei tosiankaan huvita puhua p.skaa eikä asiaakaan.

Kaikilla kampaajilla ja kosmtetogeilla tulisi olla sen verran sosiaalista älyä, että  ei väkisin puhuta asiakasta.

Kyllä ne puheliaat asiakkat itse aloittavat puheen ja pulputtavat jopa  niin paljon, että se häiritsee muitakin asiakkaita ja vuoroaan odottavia.

Vierailija
15/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylkäsin yhden taitavan kampaajan vain siksi, että hän oli niin suulas ja utelias. Ja mikä pahinta: kädet pysähtyivät, kun hän jaaritteli. Hän ei siis pystynyt puhumaan ja leikkaamaan samaan aikaan (mikä tietysti on toisaalta hyvä, ettei vaan suulaudessaan keskity pelkkään puhumiseen). Mutta käynti venyi ihan mahdottoman pitkäksi tämän takia.

Vierailija
16/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah, mun sosiaalisesta pelosta kärsivä arka tytär aloitti just syksyllä kampaajaopinnot ja heille tähdennettiin, että alalla menestyy, jos on sosiaalinen ja puhelias. Lohdutin, että se on rooli, joka opitaan kyllä, eikä kaikki asiakkaat edes halua pölistä, hän huomaa sen kyllä sitten, ketkä on puheliaita. Parempikin vaan, että antaa asiakkaan itse aloittaa.

Näinhän se juuri on.

Suomalaiset ovat enemmän hiljaisempia kuin suulaita ihmisiä ja etenkin jonkun oudomman ihmisen kanssa ei edes haluta puhua.

Kampaajan ja kosmetologin kannattaa muistaa, että asiakas maksaa siitä työstä jonka työntekijä tekee, ei siitä että kertoo jotain itsestään, elämästään ja vastaa uteliaisiin kysymyksiin.

Puheliaat kampaajat ovat hiljaisille ja introille ihmisille kauhistus ja ärsyttävimpiä olentoja, mitä olla voi olla.

Vierailija
17/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappaan heti jonkun yhdentekevän lehden siitä pöydältä ja muka kiinnostuneena uppoudun siihen. Suurin osa ymmärtää yskän ja puhellaan sitten vain ne välttämättömät.

Vierailija
18/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taas voi muuta todeta kun suomalaiset olette omituista kansaa.

Vierailija
19/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajan kanssa on kiva jutustella ja nauraa ☺️

Vierailija
20/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kommentteja. Olen käynyt kampaajalla viimeksi n 20v sitten. Kun sitä puhetta ei saa loppumaan. Kun en itse puhunut, kampaaja piti yksinpuhelua. Muistan kerran, kun mulla oli permisrullat päässä, kampaaja soitti ilmeisesti lapselleen, ja puhelimessa tuli kunnon riita, ainakin kampaaja karjui puhelimeen täysillä. Siihen paikkaan en enää mennyt.

Muutamaa muuta kokeilin, mutta ei mennyt hyvin. Nyt minulla sileät pitkät hiukset, joiden latvat leikkaan itse kampaamalla tukan roikkumaan kasvojen eteen ja sitten vaan leikkaan. Hyvin pärjään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän