E-pillerit ja raskaana
Olen jo usean vuoden syönyt säännöllisesti e-pillereitä (Mercilon), mutta nyt unohdin kierron puolivälissä yhden pillerin. Otin sen siis vasta yli 24 tuntia sen jälkeen kun yleensä otan. Harrastimme samoihin aikoihin useamman kerran suojaamatonta seksiä.
Kuukautisteni pitäisi alkaa tällä viikolla ja yleensä ne on alkaneet tiistaina tai keskiviikkona, joskus harvoin torstaina. Nyt menkkoja ei ole kuulunut.
Tiedän, että aina on raskauden mahdollisuus mutta pohdinkin todennäköisyyttä että tuon unohduksen seurauksena olisi ollut ovulaatio ja sitten vielä tärpännyt. Onko kenellekään käynyt näin?
Kommentit (11)
Raskaustestin ostoon. Osta pari kappaletta, tee eka tänään ja toinen vaikka ensi viikon alussa jos ei menkkoja kuulu vieläkään.
Aika pieni raskauden todennäköisyys. Jos olisit unohtanut pillerin ekalta tauon jälkeiseltä viikolta, olisi paljon isompi riski että munasolu pääsee irtoamaan.
Pillereiden teho on luultua parempi ja nainen voi unohtaa useammakin pillerin tulematta raskaaksi.
Lopeta se hormoonien mussuttaminen.
Mitä sitä turhaan testistä maksamaan. Jatkat vaan hormonien vetämistä naamaan, niin alkio kuolee kyllä.
Näitä ovulaation aikaan unohtaneita riittää.
Tosi pieni riski, yhdistelmäpillereissä ensimmäinen pilleriviikko on kriittisin, myöhemmät viikot lähes riskittömiä jos yksi pilleri unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Pillereiden teho on luultua parempi ja nainen voi unohtaa useammakin pillerin tulematta raskaaksi.
Mä en unohtanut ensimmäistäkään pilleriä, silti tulin raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Näitä ovulaation aikaan unohtaneita riittää.
Minusta tuo kuulostaa aina siltä, että ihan kuin vähän sala toivoisi ”pillereiden pettävän”...
Sitten ihmetellään, että miten tulinkaan raskaaksi pillereistä huolimatta. Ei ne toimi, jos ei ota joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en unohtanut ensimmäistäkään pilleriä, silti tulin raskaaksi.
Sinulla varmaan se geenivirhe, josta syystä mm. e-pillerit ja tietyt masennuslääkkeet eivät toimi odotetulla tavalla.
Jos ahnas römpsä hotkaisi siemenet, niin voit olla raskaana tai sitten et. Nettifoorumilla spekulointi ei kerro eikä ratkaise mitään.