Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini 74 vuotta vaatii että pitää olla omat ruuat kun tulee hänen luo kylään.

Vierailija
10.09.2020 |

Eli äiti ei tarjoa mitään. Harvennan nyt näkemisiä kun mulle tulee itselle kuluja kun heidän luo menen. Ja samat ruuat saan tehtyä kotonani. Onko muilla kokemuksia tällaisesta järjestelystä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani asuivat 500 km päässä, joten vierailut puolin ja toisin kestivät aina muutaman päivän, vanhempani yleensä viipyvät meillä viikon ja me siellä lyhyemmän aikaa kun heillä oli pienempi asunto niin oli vähän ahdasta kun koko perhe sinne meni.

Mutta ei koskaan ruokia kuskattu kumpaankaan suuntaan, vaan isäntäväki tarjosi ylläpidon.

Kuulostaa todella oudolta tuo ap:n tilanne, ellevät sitten vierailut ole aina yhteen suuntaan ja äiti todella köyhä.

Vierailija
22/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua mielestäni, lienee nyt lasten aika passata. Ehkä ei vain enää jaksa ja huvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaadi sinä että äitee maksat bensat

sinne Pohjanmaalle.

Eiköhän tuo ihmissuhde näillä lopahda.

Vierailija
24/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaadi sinä että äitee maksat bensat

sinne Pohjanmaalle.

Eiköhän tuo ihmissuhde näillä lopahda.

Äidin vikako se on, että ei ole matkarahaa?

Vierailija
25/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt äidille ruokaa pyytämättä, vaikka 150 km bussimatka mullakin. Tienaan ihan kohtuullisesti ja hänellä pieni eläke. Äiti on ruokkinut mua monet vuodet, nyt näin päin. Ostan vielä sellaista vähän parempaa ja kalliimpaa mitä hän ei raatsi ostaa.

Vierailija
26/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo nyt vähän outoa. Kai sinäkin tarjoat äidillesi kun hän käy luonasi.'

74-vuotias ei edes ole mikään kovin vanha.

Ei vanha, mutta kunto voi olla tosi huono monella tuossa iässä. Aikaansaaminen aloittaminen vaikeaa. Monen elinikä on juurikin tuo. Kiva jos viet ruuan tullessasi ja kysy häneltä jos maistuisi hänellekin. Äiti on voinnut myös siirtyä tulospalvelun piiriin.

Vierailija
27/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo nyt vähän outoa. Kai sinäkin tarjoat äidillesi kun hän käy luonasi.'

74-vuotias ei edes ole mikään kovin vanha.

Ei vanha, mutta kunto voi olla tosi huono monella tuossa iässä. Aikaansaaminen aloittaminen vaikeaa. Monen elinikä on juurikin tuo. Kiva jos viet ruuan tullessasi ja kysy häneltä jos maistuisi hänellekin. Äiti on voinnut myös siirtyä tulospalvelun piiriin.

Ruokapalvelun.

Vierailija
28/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois kai tuota kysyä syytä miksi noin?

Vierailija
29/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti on jäänyt pienipalkkaisesta työstä pienelle eläkkeelle ja hän asuu noin 500 km päässä. Yleensä saavumme hänen luokseen illalla myöhään auto täynnä tavaraa ja nälkäisiä lapsia, joten olen ratkaissut ongelman siirtämällä äidin tillille etukäteen rahaa esim 200 € ja olen pyytänyt häntä käymään kaupassa. Seuraavina päivinä on sitten ollut aikaa käydä kaupassa hakemassa jotain extraa tai jotain mitä on unohtunut jos on tarvinnut. Järjestely on toiminut hyvin ja äiti vaikuttaa tyytyväiseltä.

Vierailija
30/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se, että täysi-ikäinen "lapsi" haluaa tulla 74-vuotiaan äitinsä luokse ilmaiseen täysihoitoon! Ja ihmettelee, kun pitäisi viedä omia ruokia mennessään.

Vierailija
31/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äidin kohdalla tuo johtuis siitä ettei kuulemma tunne että on eläkkeellä vaan töissä, jos joutuu laittamaan ruoat edes isälle ja itselleen. On siis kyllästynyt ruoanlaittoon. Silti haluavat kyllä maksaa ruoat aina. Eli jos käyn vaikka kaupassa, niin heti vaativat nähdä kuitin ja tyrkkäävät käteisellä saman summan käteen. Mutta siitä ovat mielissään kun kokkaan aina kyläillessä. Kokeilepa sinäkin kokata äidillekin ruoat aina kun kyläilet.

Vierailija
32/32 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuulostaa oudolta ja riippuu toki teidän molempien varallisuudesta. Jos olet itse esim.työtön ja matkustat kauas tapaamaan äitiä, tuntuu kohtuuttomalta, että maksat siitä vielä lisää. Ymmärrän tämän kun olen itse työtön, niin on halvempaa olla kotona. Jos sinulla ei ole rahasta ongelmaa, niin ihan fine, että käyt äitisi kotipaikkakunnalla kaupassa.

Jos taas äitisi on vähävarainen, niin ymmärrettävää, mutta ehkä hän ei tajua kuinka ison loven reissu tekee budjettiisi. Mutta jos äidilläsi on varaa, niin no. Onkohan välit sitten muutenkaan kunnossa?

Itse jos menen jonkun luokse kylään, vien tuliaisia tai käydään yhdessä kaupassa, että maksan edes jonkun osan. Minun luokse jos joku tulee kylään, tarjoan kyllä purtavaa ja ruokaa. Speciaalit, eli herkut, juomiset ostakoon jokainen itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän