Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maitoallergisten vauvojen vanhemmat!

Vierailija
25.10.2013 |

Millaisia oireita ja kuinka pian oireet alkaneet helpottaa kun maito jäänyt pois ruokavaliosta?? Omalla kohdallani siis kyseessä täysimetyksellä oleva vauva ja nyt jäi ohjeiden mukaan kaikki maitoproteiinia sisältävät tuotteet pois.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli maitoallerginen vauva. Oireina mahakivut ja siten hyvin itkuinen vauva, heräili vartin välein.Ja omituinen törkeän pahanhajuinen kakka, välillä ummetusta, välillä 10xvrk vaahtomaista kakkaa...riippuen kai siitä miten olin itse maitoa käyttänyt. Menihän siihen ainakin viikko ennenkuin helpotti kunnolla. Ja vaikea oli siis aluksi tulkita kun ei tuon selvempiä oireita ollut. (Ja varsinkin kun ammattilaiset ei meinanneet uskoa diagnoosia ilman iho-oireita vaikka iho-oireettomia tapauksia on vaikka kuinka paljon..) Mutta kyllä sen sitten pidemmällä ajanjaksolla huomasi että meilläkin oli ihan tyytyväinen vauva kun en maitotuotteita käyttänyt.

Tsemppiä. Meillä alkoi vähän alle 2vuotiaana sietää maitoa sitten jo.

Vierailija
2/5 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jossain oon törmänny että jopa kuukausi menee ennen kuin oireet alkaa väheneen. Toivottavasti ei mee niin kauaa.. Minkä ikäisenä ja miten teillä diagnoosi tehtiin?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jossain oon törmänny että jopa kuukausi menee ennen kuin oireet alkaa väheneen. Toivottavasti ei mee niin kauaa.. Minkä ikäisenä ja miten teillä diagnoosi tehtiin?

ap

Vierailija
4/5 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kokemuksia kaivataan

Vierailija
5/5 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei eka maidoton auttanut oikeastaan lainkaan. Toisella kerralla olin huomannut että lapsi reagoi voimakkaasti porkkanaan ja kun jätin nämä molemmat pois alkoi helpottamaan. Lopulta jouduttiin jättämään tosi monet ruuat pois kunnes löytyi täys oireettomuus.

meidän suolioireilevalla helpotti vuorokaudessa kunhan ruokavalio oli kunnossa. Kannattaa oikeasti pitää ruokapäiväkirjaa sekä imettäville äidille että vauvalle. Ja vauvalle oirepäiväkirjaa. Jos pahiksia onkin useampia ne voi löytää varsinkin jos vaihtelee syömisiään eli ei syö jokapäivä kaikkia ruokaaineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi