2 viikon liikuntakielto.... kääk!
Jalasta leikattiin pois luomi. Suositeltiin, ettei mitään raskasta liikuntaa 2 viikkoon. En tiedä miten pystyn siihen. Vähintään 5 kertaa viikossa olen liikuntaa harrastanut.
Kommentit (14)
Tiedän tunteen.
Multa poistettiin kasvoista kolme luomea ja en malttanut pysyä pois uimahallista vaikka oli kielto päällä.
Jollekkin suohirviöpúllukalle tämä olisi ollut ihan ok.
No voi vi**u... On ihmisiä pyörätuolissa ja vakavasti sairaana.... Suhteuta vähän.
Muuta asenteesi niin on helpompaa vastaisuudessa.
Ota iisisti ja lue vaikka kirjoja. Nythän sulla on mainio tilaisuus venytellä vaikka joka päivä. Ja hoitaa itseäsi muutenkin.
Aerobinen kunto ei ehdi tuossa ajassa muuttua. Jos olet harjoitellut kuntosalilla tavoitteellisesti, niin tulee vähän jarrua.
Ottaisin levon ja kehonhuollon kannalta. Käyt kävelyllä ja kevyessä joogassa esimerkiksi.
Kyllä. Mutta itse olen koko aikuisiän harrastanut liikuntaa. Tuntuu vaan oudolta. Jotenkin on olo, että turpoon tuon 2 viikon aikana. Anteeksi.
Nostele käsipainoja kotona! Ei vaikuta jalan ihoon ja et siinä liikaa hikoilekaan.
No höh! Minulta poistettiin luomi kädestä ja samantien takaisin töihin. Työ on fyysisesti raskaampaa kuin esim juoksemani juoksulenkki. Se on myös likaista ja joudun kantamaan raskaita taakkoja. Ei mitään rajoituksia.
Otapa tuo ihan nyt vaikka palautuksen kannalta. Jos olet jatkuvasti liikkunut tuon vähintään 5 kertaa viikossa, kehollesi tekee todella hyvää pitää pientä taukoa. Voipa olla, että tuon jälkeen kuntokin taas kasvaa kohisten, kun kroppa on kerrankin saanut myös toipua rasituksesta. Touhu ei ole enää ihan terveellä pohjalla, jos hyvästä syystä seuraava kahden viikon pakkolepo aiheuttaa tuollaista paniikkia.
Kääk. Itse en saanut pahemmin liikkua enkä nostaa mitään maitopurkkia painavampaa kolmeen kuukauteen, elinsiirron jälkeen. Eikä käynyt edes mielessä vinkua asiasta.
Sairaita on monenlaisia. Toisia ei saa irti sohvasta pommillakaan, toisten on ihan pakko juosta 5 maratonia päivässä vaikka olis jalat poikki ja henki menossa. Ei mitään suhteellisuuden tajua.
Vierailija kirjoitti:
Aerobinen kunto ei ehdi tuossa ajassa muuttua. Jos olet harjoitellut kuntosalilla tavoitteellisesti, niin tulee vähän jarrua.
Ottaisin levon ja kehonhuollon kannalta. Käyt kävelyllä ja kevyessä joogassa esimerkiksi.
Ei siihen kuntosaliinkaan tule välttämättä jarrua, voi tulla päinvastoin.
Kannattaa ap opetella totuttelemaan ottamaan keveämpiä viikkoja välillä, tämä on sinulle hyvä mahdollisuus opetella rentoutumista ja huomata ettei kunto laskenutkaan ollenkaan. Kehon on hyvä antaa toipua välillä, tuskin alat sitä jatkuvasti tehdä niiin että kuntosi romahtaisi.
Mitali on jo postissa