Joko joulu mielessä?
Jouluunhan on aikaa kaksi kuukautta joko tuleva joulu mietityttää?
Itse mietin tänään kaupungilla käydessä, että pitäisikö ostaa askartelutarvikkeita joulukortteja varten, mutta jäi vielä ostamatta. Niin ja sitten mietin, että pitäisiköhän tehdä piparkakkutalot äidille, anopille ja siskolle.
Kommentit (2)
Odotan kuin kuuta nousevaa. On niin hel****n raskas syksy. Marraskuun alussa laitan joulukyntteliköt ikkunoihin. En lähetä joulukortteja. Tänä jouluna ei aiota tehdä jouluruokia, ei kinkkua eikä laatikoita vaan mies paistaa itselleen hyvät pihvit, itse teen jotain kalasta ja lapset saa vaikka molempia. Tarjolla on sekä puna- että valkoviiniä ja erilaisia salaatteja. Teen jonkun tosi ihanan suklaamoussen ja terästän sen appelssiiniliköörillä. Sitä syödään kolme päivää. Aattona käydään saunassa ja pukeudutaan illalla kauniisti. Lapsille laitetaan tonttulakit päähän ja kuusen alta jakavat lahjat. Jokainen lapsi saa kolme pakettia, minä ja mies saadaan molemmat yhden. Revitään paperit auki niin kuin halutaan. Kun lapset on menneet nukkumaan, pelataan miehen kanssa uutta lautapeliä ja rakastellaan takan edessä. Joulupäivä hillutaan yövaatteissa. Toisena joulupäivänä käydään ulkoilemassa ja ollaan vaikka lumisotaa.
Välipäivinä lähdemme koko perhe, minä hampaita kiristellen, anoppilaan, ja joulu on ohi. Uutena vuotena mennään vanhempieni luokse, jonne kokoontuu sisarukset perheineen. Ammutaan raketteja ja syödään sipsejä ja jotain vähän glamourimpaa. Kun lapset on nukkumassa, juoruillaan koko vuoden kuulumiset ja arvuutellaan, kenen lapsi itkee ensimmäisenä.
Semisti...