Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

merinovilla- kashmirneuleiden pesu

Vierailija
10.09.2020 |

Millä pesuaineella? Vietin pitkän tovin Prisman pesuainehyllyllä enkä mitään "täsmätuotetta" pesuun löytänyt. Käykö siis tavallinen villan pesuaine?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy, sehän käy myös silkille.

Vierailija
2/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai käy, villaa mitä villaa. Noudata pesulapun ohjeita ja kuivaa tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ei käy. Nehän on samaa tavaraa, eri nimellä vaan.

Zinc

Oikea villapesuaine, jossa on lampaantalia mukana

Vierailija
4/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt jotain villan ja silkin pesuainetta. Valitsen aina hajuttoman, koska niistä hajullisista jää aina se kamala haju niihin vaikka miten hyvin huuhtelisi.

Vierailija
5/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc

No nyt on sunkin aika kuulla, että kašmirvilla ei ole lampaanvillaa, vaan vuohenvillaa. Ei siis ole samaa tavaraa.

Vierailija
6/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin huvikseni niiden marketin villapesuaineiden sisällön tuossa juuri joskus kuukausia sitten ja ihan samaa tavaraa se tuoteseloste oli kuin muutkin marketti-pesuaineet

Ei siis mitään oikeaa villapesuainetta

Zinc

Vierailija
7/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

No nyt on sunkin aika kuulla, että kašmirvilla ei ole lampaanvillaa, vaan vuohenvillaa. Ei siis ole samaa tavaraa.

Olen aina sanonut, että sama elukkahan se on ..

Zinc

Vierailija
8/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Zinc aamun veetuilusta.

Ne vaatteet on mun kukkarolle vain kalliita enkä halua vahingossa pilata. Tuulettamalla olen tähän mennessä pärjännyt kun ei ole näkyvää likaa.

Vierailija
9/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Zinc

Varmaan kissa ja koirakin on susta sama elukka.

Vierailija
10/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Zinc aamun veetuilusta.

Ne vaatteet on mun kukkarolle vain kalliita enkä halua vahingossa pilata. Tuulettamalla olen tähän mennessä pärjännyt kun ei ole näkyvää likaa.

?

Mikä veetuilu? Wollsan on merkki kävin kattoo. 

Taitaa olla saksalaista.

Zinc

Vierailija
11/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin huvikseni niiden marketin villapesuaineiden sisällön tuossa juuri joskus kuukausia sitten ja ihan samaa tavaraa se tuoteseloste oli kuin muutkin marketti-pesuaineet

Zinc

Villanpesuaine tai hienopesuaine on eläinperäisille kuiduille soveltuvaa. Tavalliset pesuaineet on suunniteltu pilkkomaan eläinperäisiä proteiineja, hienopesuaineet eivät, koska niitä käytetään materiaaleille, jotka koostuvat eläinperäisistä proteiineista.

Kun pesee villaa, kannattaa käyttää villanhoitoainetta, jossa on lanoliinia. En tiedä, voiko sitä käyttää kašmirvillalle. Esim. alpakanvillaan ei käytetä. Eräs alpakanvillatuotteiden myyjä sanoi, että alpakkatuotteet voi pestä sampoolla.

Vierailija
12/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Villanpesuaine tai hienopesuaine on eläinperäisille kuiduille soveltuvaa. Tavalliset pesuaineet on suunniteltu pilkkomaan eläinperäisiä proteiineja, hienopesuaineet eivät, koska niitä käytetään materiaaleille, jotka koostuvat eläinperäisistä proteiineista.

Kun pesee villaa, kannattaa käyttää villanhoitoainetta, jossa on lanoliinia. En tiedä, voiko sitä käyttää kašmirvillalle. Esim. alpakanvillaan ei käytetä. Eräs alpakanvillatuotteiden myyjä sanoi, että alpakkatuotteet voi pestä sampoolla.

Ei, kyllä mä käytän tuota kertomaani villapesuainetta Wollsania ja välillä liotan tunteja ennen pesua, ja kyllä tulee pehmeää !

Zinc

Vierailija
13/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villalle ja silkille tarkoitetut pesuaineet käyvät kaikille eläinperäisille kuiduille.

Pointti on se, että erilaiset villat ja silkit ja mahdollisesti muut eläinperäiset kuidut sisältävät proteiineja, joten pesuaineessa ei saa olla entsyymejä, jotka pilkkovat proteiineja, eli haurastuttavat niitä eläinperäisiä kuituja.

Eli jokaiselle villa- ja silkkilaadulle ei ole erikseen pesuaineita, vaan sama aine käy kaikille villoille, silkeille ja muille eläinperäisistä kuiduista tehdyille tuotteille, kuten koirankarvalapasille.

Vierailija
14/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Zinc

Varmaan kissa ja koirakin on susta sama elukka.

Mun mielestä ne on eri

Zinc

Vierailija
15/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole varovainen. Itselläni kutistunut pahemman kerran kaksi merinovillavaatetta, kun pesin 40 asteen hienopesussa. Eli ehdottomasti max 30 astetta. No, tämä kai selviö. Vaikkei mulle ollutkaan.

Vierailija
16/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA KANNATTAA PESTÄ KÄSIN, VAIKKA PESUOHJE JA PESUKONEEN KÄYTTIS SANOIS MITÄ.

Vierailija
17/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Ei, kyllä mä käytän tuota kertomaani villapesuainetta Wollsania ja välillä liotan tunteja ennen pesua, ja kyllä tulee pehmeää !

Zinc

Joo-o, mutta kun se kašmirvilla ei ole lampaanvillaa, niin siinä ei ole lanoliinia. Tässä keskustelussa on nyt kyse siitä. Siihen ei käytetä lanoliinia sisältäviä pesuaineita.

Vierailija
18/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole varovainen. Itselläni kutistunut pahemman kerran kaksi merinovillavaatetta, kun pesin 40 asteen hienopesussa. Eli ehdottomasti max 30 astetta. No, tämä kai selviö. Vaikkei mulle ollutkaan.

Suosittelen kyllä erillistä villapesuohjelmaa, ei 30 asteen normaaliohjelmaa. Tai sitten käsinpesua. Mun mielestä nuo villanpesuohjelmat on niin lyhyitä, että vähintään pitää liottaa etukäteen.

Vierailija
19/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JA KANNATTAA PESTÄ KÄSIN, VAIKKA PESUOHJE JA PESUKONEEN KÄYTTIS SANOIS MITÄ.

Mulla käynyt vahinkoja pesukoneen kanssa. Edellinen kone pesi kuin unelma, uusi tuhoaa. Ja ovat vielä samanmerkkisiä koneita.

Vierailija
20/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Zinc

Joo-o, mutta kun se kašmirvilla ei ole lampaanvillaa, niin siinä ei ole lanoliinia. Tässä keskustelussa on nyt kyse siitä. Siihen ei käytetä lanoliinia sisältäviä pesuaineita.

Mutta minä käytän sitä !

Zinc

Ja pehmeää tulee !