Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotatko aikuisten vieraidesi viihdyttävän lapsiasi?

Vierailija
19.07.2006 |

Ehdotatko esim. lapselle, että tuoda joku kirja niin setä tai täti lukee?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sillä välin, kun minä keitän kahvit.

Jos omat kaverini tulevat käymään, odotan heidän olevan lapsia kohtaan kohteliaita ja huomioivan esim. tervehtimällä ja juttelemalla.

Vierailija
2/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota että tulevat täysipäiväiseksi seuraksi, mutta jos lapsi tuo vaikka kirjan hänelle luettavaksi niin kyllä minulle tulee vähän huono mieli jos kaveri ei lue. Onneksi kaikki ihan mielellään lukevat. Lapsi vajaa 1,5 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävin heillä, hän oletti, että hoidan hänen lapsensa jotta hän saa hetken huokaista. Kun hän kävi meillä, hän oletti, että hoidan hänen lapsensa, jotta hän saa hetken huokaista. Lapsia minulla itselläni on tuplamäärä häneen verrattuna.

Vierailija
4/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän mukaan. Erään tuttuni lapsi alkaa aina vetää showta, kun äitinsä puhuu puhelimessa. Hakee selvästi huomiota ja onnistuu aina. Tämä nainen keskeyttää puhelun ja alkaa aina perusteellisesti selvittää, mikä lapsen asia on. Usein niin, että lapsi on isänsä kanssa ja tulee ilmoittamaan puhuvalle äidilleen, että " isi on tyhmä" . Sitten äiti alkaa selvittää, mitä näiden kahden välillä on tapahtunut. Usein siinä vaiheessa ilmoitan, että lopetan puhelun nyt.

Vierailija
5/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aika hyvin tiedän kaverini, että ketä kiinnostaa pojan jutut ja ketä ei. Ja jos eivät ole varta vasten poikaa tulleet katsomaan (kuten kummit usein ovat), niin kyllä aikuisten täytyy saada osan ajasta keskustella ihan keskenäänkin ilman lapsen hälinää.

Vierailija
6/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta kouluikäisten lasten pitäisi pystyä olemaan ilman aikuisen huomiota edes kymmenen minuuttia, eikä huutaa koko ajan aikuisen puheen päälle.

Vierailija
7/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lukee viidelle lapselle kotona, niin ei kyllä enää kylässä jaksa.

Vierailija
8/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosin niin ihania kummeja lapsilla, että haluavat leikkiä ja esim. lukea heille, kun käyvät kylässä. Meidän muksut on jo tokaluokkalaisia.

Vierailija
9/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla aikuisilla se menee vielä usein niin, että jos huomiota liikenee vähän aikuisillekin niin heille selostetaan vaan lapsen juttuja.

Vierailija
10/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ole lapsia, mutta tuloillaan on..

Vierailija
11/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään lukisi toisen lapselle kirjaa, ellen sitten olisi lapsenvahtina. Ihan tarpeeksi saa omille lapsille lukea.

Vierailija
12/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti loukkaantuvat jos lapsen kanssa ei leiki. Minua ärsyttää se, että jos kaverini tulee lapsensa kanssa meille kylään, niin minun pitää automaattisesti vahtia lasta. Kotini ei ole ns. lapsiturvallinen. On portaat, koriste,esineitä ym. Jos en itse vahdi poikaa, niin pelkään, että jotain menee rikki, sillä äiti vain istuu olohuoneessa ja välillä huhuilee poikaa, kun on hävinnyt näköpiiristä. Kerran sanoin, että nyt on sun vuoro mennä perään, meni kyllä mutta katto oudosta.

Pointtini siis on se, että hän ei arvosta kotiani/omaisuuttani vaan antaa pojan touhuta niin kuin kotonaankin. Tällä tavalla olettaa siis minun viihdyttävän poikaa. Ehkä vähän ohi aiheesta mutta menköön...

Vierailija
13/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä mieluummin kyläilen lapsiperheissä kuin kutsun heitä meille. Usein on ystävien kanssa puhuttukin, että niin se menee parhaiten. Muuten kaikki aika menee lasten vahtimiseen eikä kenelläkään ole oikein kivaa.

Vierailija
14/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset leikkii keskenään ja aikuiset juttelee keskenään. Ilman lapsia vierailevista odotan oikeastaan vain siskoltani jonkinlaista lasten viihdyttämistä mutta en muilta. Eikä siskokaan koko aikaa vain viihdytä lapsia ja aloite esimerkiksi kirjan lukemiseen tulee häneltä. Kaikki meillä käyvät aikuiset juttelevat kyllä lasten kanssa ja lapset osallistuvat keskusteluun mutta eivät kamalasti pyri olemaan mitään keskipisteitä. Näen aika usein omia kavereitani muualla kuin kotona ilman lapsia ja aina välillä kuulee, että olisi hauska nähdä niitä lapsiakin, kun ne on niin ihania. Vieraskoreita ne vain on :)

Vierailija
15/15 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka yleensä tulevat ihan lapsenlapsensa takia käymään.