Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain kaupassa kympin liikaa. Annoin kassalle takas.

Vierailija
25.10.2013 |

Mitä sinä olisit tehnyt?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiittänyt ja hymyillen lähtenyt pois, ylimääräinen 10€ taskussa.....

Vierailija
2/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin antanut takaisin. Kadulta löydetyn kympin olisin pistänyt taskuuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaan ihan heti, niin annan takaisin.

Vierailija
4/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan takaisin, voin kuvitella, miten kamala tunne varsinkin nuorelle tai tunnolliselle myyjälle voi olla, jos kassa ei täsmää.

Lisäksi saan paremmat kiksit "hyvä ihminen" -fiiliksestä kuin kympin käyttämisestä johonkin turhaan. 

Mutta ymmärrän, että jollekin se kymppi voi olla hyvää omaatuntoa isompi raha.

Vierailija
5/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko kassa maksamaan hävikin kassassa?

Vierailija
6/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan takaisin varsinkin, jos kyse pienestä kaupasta eli yrittäjästä. Isossa kaupassa en ehkä niin välitä.

Vierailija
7/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin antanut takaisin.

Löysin kerran maasta hyvin kalliin korun (yli 1000e arvoisen) ja vein sen poliisin löytötavaroihin. Kukaan ei hakenut sitä. Sain korun itselleni muutaman kuukauden päästä.
Luulen, että kalliin korun omistamine on huomattavasti mukavampaa, kun on saanut sen rehellisin keinoin :)

Vierailija
8/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina antanut takaisin, jos vaan olen itse huomannut virheen. Samaten ole kertonut, jos jotain on jäänyt veloittamatta esim. ravintolassa. Tällöin useimmiten ovat kiittäneet ja sanoneet, että saan sen ilmaiseksi, jolloin omatunto on puhdas ja molemmilla osapuolilla hyvä mieli.

Vierailija
9/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoissa kaupoissa ne syynit onkin pahempia kuin pikkukaupoissa. inhimillisiä erehdyksiä ei niissä sallita, esim. euro on jo summa jonka takia pitää seuraavana päivänä pitää sama kassanumero ja tutkia kaikki mahdolliset lippaat ym. ettei sinne olisi joutunut.

Tässä tapauksessa se euro on helpompi heittää omasta taskusta.

Maksan harvoin käteisellä joten en muista kuin kerran kun sain väärin rahaa. Ja sekin oli about 2e aluksi, kunnes ihmetellessäni (siis että sain vaihtorahaa vaikka ei pitänyt) sitä kassa alkoi lykkäämään lisää rahaa :D siinä sitten mahdollisimman nopeasti jätin rahat vain tiskille ja sanoin että annoin tasarahan. Eli uskoisin kyllä että antaisin kympinkin takaisin.

Vierailija
10/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan takaisin. Paitsi yhden kerran, jolloin pidin sen, koska olin harmistunut myyjään, joka koko ostotapahtuman ajan keskusteli kaverinsa kanssa eikä puhunut minulle sanaakaan. Hyvä kun suostui palvelemaan minua. Antoi sitten väärin rahasta takaisin. Huomasin sen kyllä heti, mutten sanonut mitään. Ja toivon todella että joutui itse korvaamaan puuttuvan summan, ehkä sitten osasi ottaa vähän opikseen. (Tapahtui muuten Helsingissä keskustan suuressa tavaratalossa.)

Vierailija
11/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaan heti, niin annan takaisin miettimättä edes kahdesti. Tosin harvoin tarkistan saamani summan. Jos huomaan kotona, niin tuskin lähden kympin takia selvittämään asiaa.

Vierailija
12/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin antaisin takaisin. Kassavaje ahdistaa. Hiluja en yleensä edes laske. Suomessa on tottunut, että saa vaihtorahat oikein.

Vierailija
13/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan takaisin. Olen rehti lähinnä siksi, että minua nolottaa jos joku saa kiinni epärehellisyydestä. Tästä syystä olen palauttanut lompakon, jättänyt noukkimasta kaupan lattialta pullonpalautuslapun, antanut toisen asiakkaan ottaa jonkun tiputtaman 20 euron setelin jne. Toisaalta, olen ollut myös kaupan kassalla töissä ja antanut väärin rahaa takaisin. Kun kassasta puuttuu vaikka 50 euroa, niin kyllähän se ärsyttää.

Vierailija
14/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin takaisin. Kerran huomasin että summa oli oudon pieni, ja tajusin että kassalta oli jäänyt kaljalaatikko veloittamatta, ja tietysti mainitsin asiasta. Joskus ihmettelen itsekin tarttisko sitä niin rehellinen olla.

Vierailija
15/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi takaisin. Ei tällä kotihoidontuella niin paljon juhlita etteikö ylimääräinen 10e olisi tervetullut. Joskus vuosia sitten sain bussissa ylimääräisen kympin, vai 9e, sitäkään en antanut takaisin.

Nykyään en tosin varmaan edes huomaisi kassalla, mikäli saisin liikaa rahaa takaisin. Ei ehdi katsoa.

Vierailija
16/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa, joutuuko kassa maksamaan puuttuvan summan, jos oisin ottanut rahan? ap.

Vierailija
17/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 12:54"]

Osaako kukaan sanoa, joutuuko kassa maksamaan puuttuvan summan, jos oisin ottanut rahan? ap.

[/quote]

Ei ainkaan niissä kaupoissa joissa minä olen työskennellyt jotunut (lidl ja yksi pieni k-market). Ehkä jos se rahan katoaminen olisi toistuvaan niin siinä voisi tulla jotain ongelmia kassallekkin. Muistini mukaan alkukassaakaan ei laskettu niin että kassa työntekijä olisi ollut mukana.

Uskoisin että lainmukaan kauppias/ketju voisi pyydellä rahojaan takaisin vain käräjien kautta.

Noita näppäily virheitä ja muutamien eurojen väärin antamisia tapahtuu kaikille.

Vierailija
18/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli sanoa että antaisin takaisin, mutta kun olen ollut vastaavassa tilanteessa ja pidin rahan. Kaduttaa yhä vaikka tästä on jo viisi vuotta aikaa.

Vierailija
19/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin huomannut asian siinä heti, niin olisin antanut takaisin. Jos olisin huomannut myöhemmin, en olisi lähtenyt kauppaan sitä palauttamaan.

Vierailija
20/29 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joudu maksamaan. T. myyjä