Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hankaluuksia vuokranantajan kanssa poismuuttaessa?

Vierailija
09.09.2020 |

siis onko ollut erimielisyyttä vuokratakuun takaisinmaksusta tms?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita vuokra-asuntoja takana, ainoastaan kerran ollut hankaluutta. yllätys, yllätys, yksityinen vuokranantaja oli kyseessä. 

Vierailija
2/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vanhempaa keski-ikää oleva aggressiivinen ja jo alun perin epäilyttävän oloinen sekoilija? Taas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

useita vuokra-asuntoja takana, ainoastaan kerran ollut hankaluutta. yllätys, yllätys, yksityinen vuokranantaja oli kyseessä. 

Riippuu täysin ihmisestä eikä vuokranantajasta. Itsellä yksityinen, ei ole 17 vuoteen korottanut vuokraa ja minä teen oman viihtyvyyteni takia pienrempat kuten tiivisteet, ja olen omaan laskuun hankkinut muutaman paremman kalusteen kuten jääkaapin.

Olemme erinomaisissa väleissä ja ollaan sovittu että asun tässä kunnes kupsahdan. "Vapailla" markkinoilla vuokrani olisi tällä alueella samankokoisessa kämpässä pari satasta korkeampi.

Vierailija
4/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vuokranantajan tyypistä*.

Vierailija
5/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli tämmöinen. Yritti rahoittaa jotain seinien maalaus remppaa takuuvuokrillani. Onneksi olin kuvannut asunnon sinne muutettaessa ja lähettänyt kuvat sähköpostilla isälleni talteen eli pystyi todistamaan että asunnon "virheet" oli jo siellä sinne muutettaessa.

Vierailija
6/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse olen jo asuntoa vuokratessa varautunut, että takuu voi mennä remonttiin, kun perhessä on lapsia ja lemmikkejä...

Vierailija
7/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli opiskelija-asunnosta muuttaessa. Oltiin maksettu vakuus, kun ekaan asuntoon muutettiin. Puolta vuotta ennen poislähtöä muutettiin samassa rakennuksessa isompaan asuntoon. Asuntoa vaihtaessa ei ollut mitään, mutta asunnosta jossa olimme olleet puoli vuotta ei jostain syystä meinattu saada rahoja, kun muutimme pois.

Kunto oli kohtalainen ja siisteys oli viimeisen päälle käyty läpi mitä 70-80-luvuilla rakennetuissa voi odottaa. Heikompi se oli, kuin edellinen jossa olimme asuneet usean vuoden, mutta jäljet normaalia kulumista ja oli siellä jo muuttaessa. En jaksanut taistella silloin, niin jäi joku ylimääräinen tarkastuskerta lopulta meidän varauksesta puuttumaan, muut siihen liitetyt kulut sain poistettua laittamalla kuvat kulumista jotka otimme asuntoon muuttaessa.

Vierailija
8/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä kuvata asunto tarkkaan ennen muuttoa ihan varmuuden vuoksi. Etenkin kaikki vikakohdat, naulanreiät, tahrat ym. On sellaisia vuokranantajia, jotka säännöllisesti yrittävät pitää vuokravakuuden jonkun epäkohdan vuoksi, vaikka asunto olisi kuurattu lattiasta kattoon.

Sitten on näitä huippuihania vuokranantajia, jotka tekevät pintaremontin jokaisen vuokralaisen välissä ja pitävät huolen, että kodinkoneet ovat ajanmukaisia jne. ja toimivat kaikin puolin hyvässä yhteistyössä.

Uskoisin, että enemmistö on asiallisia, mutta näistä muistakin on valitettavasti on kuultu.

Vierailija
9/15 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin ihmisestä eikä vuokranantajasta. Itsellä yksityinen, ei ole 17 vuoteen korottanut vuokraa ja minä teen oman viihtyvyyteni takia pienrempat kuten tiivisteet, ja olen omaan laskuun hankkinut muutaman paremman kalusteen kuten jääkaapin.

Olemme erinomaisissa väleissä ja ollaan sovittu että asun tässä kunnes kupsahdan. "Vapailla" markkinoilla vuokrani olisi tällä alueella samankokoisessa kämpässä pari satasta korkeampi.

Tällainenhan vuokrasuhde on parhaimmillaan ja todellakin molempien osapuolien etu. Itse olen myös ns. hyvä vuokralainen eli pidän vuokra-asuntoa kuin omaani, teen omalla kustannuksella pieniä asuntoon jääviä hankintoja (astiapesukone, sälekaihtimet tms.) ja hyviä vuokraisäntiä mullakin on ollut.

Vierailija
10/15 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan loppusiivous aiheutti ongelmia. Jouduttiin puunaamaan se paljon tarkemmin kuin millaisena se aikanaan saatiin.

Vierailija
11/15 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asunut koko ikäni ja ainoastaan kerran sattunut surkea vuokranantaja. Piti takuuvuokran ja vaati lisää rahaa vielä poismuuton jälkeenkin.

Vierailija
12/15 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut 4 vuokra-asunnossa, 2 yksityistä, 2 isompaa vuokrafirmaa.. Kummallakin yksityisellä on ollut ongelmia. Ensimmäisellä olin nuori ja tyhmä ja tulin rahastetuksi, toisella laitoin kunnolal hanttiin ja sain rahat takaisin.

Luulen, että yksityisellä nuo huijarivuokraajat yrittävät huijata juuri nuoria tyttöjä.

Vierailija
13/15 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa neuvotella roima vuokranalennus ennen sopimuksen allekirjoittamista. Koronan takia nyt on vuokraajan markkinat ainakin isoissa kaupungeissa.

Vierailija
14/15 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on ollut, en saanut kuin puolet takuuvuokrasta

Vierailija
15/15 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VVO yritti pidättää takuuvuokraa sen perusteella että en ollut siivonnut uunin ja seinän välistä. En minä saanut pienenä naisena sitä uunia vedettyä pois paikaltaan. Reklamoin ja isännöitsijä tuli katsomaan. Myönsi että joka paikka kiiltää puhtattaan eikä edes ymmärrä miten tarkastaja on nähnyt että uunin ja seinän välissä on likaa. Varmaan vetänyt uunin paikaltaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan