Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sisarpuolten annettava tutustua toisiinsa?

Vierailija
24.10.2013 |

Onko vai ei?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen, että miksi kukaan haluaisi moista estää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
4/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne monimutkainen enkä haluaisi että tapaisivat.ap siis.

Vierailija
5/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa kysyt lapselta itseltään? 

Vierailija
6/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, et sinä tulevaisuudessa kiitosta saa jos estämään alat.

4

Vierailija
7/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkoko on aikuisten sotkea asiat? Ei silti ole lasten vika.

Vierailija
8/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tuottaa sinulle suurta vaivaa niin voisiko joku aikuinen hoitaa näiden lasten holhoukseen ja kasvatukseen liityvät asiat?

Vierailija
9/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule mieleen tilannetta, jossa olisi asiallista ja aiheellista tutustuminen estää. Jokaisella tulee olla oikeus tutustua ja tavata sisaruksiaan.

Yleensä asia kuitenkin paljastuu jossain vaiheessa, viimeistään perinnön jaossa. Asia voi olla silloin tosi kipeä ja herättää katkeruutta asiaa salanneita vanhempia kohtaan.

Vierailija
10/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä nyt aikuisena saisin tietää, että mulla olisi sisarpuoli, siis ihan vaikka isäni syrjähypystä, eikä mun ois annettu tutustua siihen tai siis edes kerrottu moisesta, niin aika vihainen kyllä olisin enkä tiedä palautuisiko luottamus ja välittömät välit vanhempiin enää ikinä.

Vierailija
11/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ketään pakottaa voi, mutta kyllä se olisi hieno juttu. Tiedän, että minulla on kolme sisaruspuolta, mutta en ole koskaan tavannut heitä. Luultavasti he eivät tiedä mitään minun olemassaolostani. Olen heidän isänsä nuoruudenhairahdus. Kun nyt olen saanut tietää heistä, niin harkitsen yhteydenottoa, vaikka torjutuksi tuleminen pelottaakin.

Vierailija
12/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, jossa sulla on vaikkapa 18 vuotias lapsi, joka ei asu kotona, on alkoholisti, narkkari ja rikollinen ja asuu kadulla, niin ymmärrän, että jo ihan käytännössä on tosi hankala järjestää 6-vuotiaalle pikkisiskolle hänen tapaamisiaan. Mutta silloinhan kyse ei ole varsinaisesti estämisestä.

t. 9

Vierailija
13/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painin saman asian kanssa kuin ap. 

Olen aina aiemmin ollut sitä mieltä, että pitää tutustua ja tuntea mutta nyt on ajatuksen suunta muuttunut. Syitä on monia; iso ikäero, eri sukupuolta ja ennen kaikkea se, että vanhemmat sisarpuolet ovat erittäin narisistisia tapauksia, jotka mittaavat kaiken rahassa ja odottavat, että maailma pyörii heidän ympärillään. Toinen on jo yli 20 v ja toinen on 15 v. 

Toisekseen, eipä noita näytä tuleva lapsi kiinnostavan pätkän vertaa; ennemminkin ilmoittivat suurin piirtein laittavansa välit poikki. 

Vierailija
14/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 13:50"]

Olen aina aiemmin ollut sitä mieltä, että pitää tutustua ja tuntea mutta nyt on ajatuksen suunta muuttunut. Syitä on monia; iso ikäero, eri sukupuolta ja ennen kaikkea se, että vanhemmat sisarpuolet ovat erittäin narisistisia tapauksia, jotka mittaavat kaiken rahassa ja odottavat, että maailma pyörii heidän ympärillään. Toinen on jo yli 20 v ja toinen on 15 v. 

Toisekseen, eipä noita näytä tuleva lapsi kiinnostavan pätkän vertaa; ennemminkin ilmoittivat suurin piirtein laittavansa välit poikki. 

[/quote]

20v ja 15v ovat jo sen ikäisiä että he voivat itse hoitaa sen tutustumisen jos siltä tuntuu. Kun vauva on kotiutunut niin ilmoita heille että ovat tervetulleita kahville tms. kun heille itselleen sopii.

Tilanne on vähän eri jos isommat sisarukset ovat 1-12 vuotiaita..

Vierailija
15/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 13:50"]

[/quote]

Onneksi sun rakkaudenhedelmäsi on täydellinen. Ja perusteena eri sukupuoli ja ikero on aivan sontaa

Vierailija
16/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on eri isästä sattuneesta syystä. Ja meillä ei kyllä ole tullut mieleenkään puhua veliPUOLESTA. Kyllä he meille veljeksiä ovat ja todellakin toisensa tuntevat ja toisiaan syvästi rakastavat. Aina eron jälkeen halivat ja hassuttelevat keskenään pitkään, ikävöivät toisiaan erossa, oppivat sisaruudesta toisiltaan. Että pelkkää hyvää voin sanoa sisaruudesta heille koituneen.

Vierailija
17/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on eri isästä sattuneesta syystä. Ja meillä ei kyllä ole tullut mieleenkään puhua veliPUOLESTA. Kyllä he meille veljeksiä ovat ja todellakin toisensa tuntevat ja toisiaan syvästi rakastavat. Aina eron jälkeen halivat ja hassuttelevat keskenään pitkään, ikävöivät toisiaan erossa, oppivat sisaruudesta toisiltaan. Että pelkkää hyvää voin sanoa sisaruudesta heille koituneen.

Vierailija
18/25 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, jos on kysymys lapsista. Viattomiahan he ovat ja heillä on oikeus tutustua toisiinsa. Jos ovat aikuisia, sittenhän et voi estää asiaa mitenkään. 

Älä tee tuollaista, jos on kyse lapsista.

Vierailija
19/25 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne sisarukset usein on rikkaus ja jotenkin kummasti sisarukset vetää toisiaan puoleensa viimeistään aikuisiällä, jos ei lapsena ole saaneet tutustua. Vanhempien keskinäiset riidat ei saisi vaikuttaa heidän mielikuviin ja ajatuksiin sisarpuolista..esim. aikuiset eivät saa pitää lapsia välikäsinä ja hauku tai vähättele toisiaan lasten kuullen. Mahdollista katkeruutta ei siirretä lapsiin, niin että vaikuttaisi heidän sisarsuhteeseensa. Mielestäni sisaret saattavat olla myöhemmässä elämässä jopa omia vanhempia tärkeämmässä asemassa.

Vierailija
20/25 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne sisarukset usein on rikkaus ja jotenkin kummasti sisarukset vetää toisiaan puoleensa viimeistään aikuisiällä, jos ei lapsena ole saaneet tutustua. Vanhempien keskinäiset riidat ei saisi vaikuttaa heidän mielikuviin ja ajatuksiin sisarpuolista..esim. aikuiset eivät saa pitää lapsia välikäsinä ja hauku tai vähättele toisiaan lasten kuullen. Mahdollista katkeruutta ei siirretä lapsiin, niin että vaikuttaisi heidän sisarsuhteeseensa. Mielestäni sisaret saattavat olla myöhemmässä elämässä jopa omia vanhempia tärkeämmässä asemassa.