Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähäkalorisia mutta täyttäviä ruokia?

Vierailija
09.09.2020 |

Viimeiset 6kk ovat olleet minulle henkisesti hirveän rankkoja, ja olen sortunut nuoruusvuosieni ahmimiskohtauksiin. Pääsin niistä aikanaan irti lääkityksen vuoksi joka vei ruokahaluni tyystin, ja monta vuotta sen jälkeen meni syöden hyvin ja tasapainoisesti. Mutta nyt olen puoli vuotta ahminut ja ahminut ahdistukseeni ja suruuni, ja lihonut kahdeksan kiloa... 56kg - 64kg. Tiedän olevani vielä normaalipainoinen, mutten ole enää kauaa jos tämä jatkuu ja jotain on tehtävä NYT eikä ensi vuonna.

Mahalaukkuni on venynyt ja pystyn syömään suunnattomia määriä. Tiedän perusasiat, kuten sen että hyvät rasvat pitävät kylläisenä ja että hiilarihötöstä tulee nälkä. Nälän tunne on pohjaton, ja kaipaisin nyt sellaisia ruokia/reseptejä joiden avulla aloittaa pikkuhiljaa pienempien annosten syöminen, ilman että syön helposti sen 3000-4000 kaloria päivässä.

Kiitos vinkeistä!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea aloitusta, mutta kurkku, tomaatit, paprika, kukkakaali ja niin edelleen. Käytä järkeäsi.

Vierailija
2/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vähäkalorisia ja täyttäviä ruokia. Ne kalorit ruoassa juuri täyttävätkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkki sinulle, hanki itsellesi kunnon ketoosi.

Vierailija
4/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelisin sosekeittoja. Ovat maukkaita, lämpimiä ja tyydyttäviä. Ruokakermaakin niihin saa laittaa ihan tarpeeksi ilman, että kalorimäärä kasvaa kohtuuttomaksi. Lisäksi erilaisia vaihtoehtoja on niin paljon, että varmasti löytyy jotain, mistä itse tykkää.

Vierailija
5/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hot Wings siivet SiipiWeikkojen kastikkeessa. 900g siipiä 225 asteisessa kiertoilmauunissa 20-25min. Käännä siivet 12 min jälkeen jotta saat rapean pinnan.

Siivet kulhoon ha pari desiä SiipiWeikkojen xHOT kastiketta päälle.

Ei oo paljon kaloreita, on hyvää ja ympäristöystävällistä. Ja myös niin täyttävää ettei tartte kuin toinen vastaava annos syödä aamulla.

Vierailija
6/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta proteiinin saantia kunnes tuo menee ohi.

Vierailija
7/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi raudan tai jonkun muun puutos?

Vierailija
8/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvat sisältävät kaloreita ihan yhtälailla riippumatta siitä, ovatko hyviä vai huonoja. Ja täyttävät ja pitävät nälkää poissa samalla tavalla.

Kasvikset, kuten kaalit porkkanat yms. ovat vähäkalorisia, mutta kohtalaisen täyttäviä, kunhan kaverina on myös proteiineja.

Energiansaantia voit helpoiten vähentää sillä, ettet juo energiaa, eli juomaksi niin aterioilla kuin aterioiden välilläkin aina vesi (joko kuplien kanssa tai ilman). Feikkimakea lisää ruokahalua.

Vierailija
9/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista ja vinkeistä, todella mukavaa saada tälläkin palstalla välillä ystävällinen vastaanotto. ☺️

AP

Vierailija
10/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2013120517795620

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/terveyspommi-joka-tasaa-vere…

Kuori- ja uuniperunat todella täyttää nopeasti. Jos viipaloi tai muussaa, tuntuu että täyttävyys kärsii.

Vierailija
11/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta. Toinen ahmija täällä. Uskon, että syön tylsyyteen ja yksinäisyyteen, nyt kun koronan takia käy vähemmin missään.

Vierailija
12/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedäppä pari kiloa kukkakaalia ja parsakaalia niin ei kalorit kiusaa ja maha on satavarmasti täynnä. Bonuksena myös sheisse kulkee tuubissa.

Vierailija
13/15 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kasvisborssikeitto on ihana kevyttä ja täyttävää. Jauhelihakeeitto jos käyttää vain vähän perunoita ja paljon kasviksia. Tomaattinen kaali-linssikeitto. Tomaattikeitto.

Vierailija
15/15 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta huomasin tämän ketjun. Mulle nuo vähäkaloriset aiheuttaa ahmimista. Joskus tulee juotua paljon vettä ja muuta kevyttä ihan vaan että täyttäisi mahaa. Mutta ne taitaa vaan venyttää entisestään isoa mahaa.