Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat taloudellisuuteen liittyvät vinkkisi

Vierailija
24.10.2013 |

Mitä olet tajunnut/oppinut/oivaltanut rahan käytöstä? Etenkin kiinnostaisi kuulla aiemmin huolettomasti rahaa käyttäneiden vinkkejä, miten omaa rahankäyttöään voisi kehittää?

Minulla on epäsäänölliset tulot, jotka voivat vaihdella aika paljon kuukaudesta toiseen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu säkkiä myöten ja Älä syö enempää kuin tienaat, on aina pätevä neuvo

Vierailija
2/10 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on olla väheksymättä pieniä menoja. On niin helpppo sanoa pikkusummasta, että eihän tuo nyt missään tunnu. Mutta juuri niistä pienistä menoista kertyy se suuri kokonaisuus. Vajaa euro päivässä turhiin pikkujuttuihin tekee 7 kappaletta 50 euron seteleitä vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni säästää ruoassa ja muussa oikeasti tarpeellisessa. Sitä en suosittele.

Sen sijaan ehdotan kilpailuttamaan ne "isot menot"; asuntolaina, sähkö, puhelin, vakuutukset jne. Niissä säästää helposti monia satasia (isossa perheessä jopa tonnin) kuussa. 

On jotenkin nurinkurista että jälkimmäiset koetaan sellaisiksi, joihin "ei voi vaikuttaa" ja hätäpäissään riivitään lasten ruokavaliosta pois hedelmät ja vihannekset.

Vierailija
4/10 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsäännöllisillä tuloilla teksin niin että tulot menisivät suoraan säästötilille, josta siirtäisin automaattisesti kiinteän summan käyttötilille tuleemaan "palkkapäivänä". Summan on oltava sellainene että se on usein miten vähemmän kuin kuukauden tulot että homma toimii. Silloin jää säästöönkin jotain ja myös pienemmän tulon kuukausina saat käyttötilillesi saman summan.

Vierailija
5/10 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen tulevia laskuja (sähkö ja vakuutukset kun ei tule joka kk ja sehän yllättää palstamamman useamman kerran vuodessa) varten siirretään syrjään riittävä määrä euroja IHAN JOKA  KUUKAUSI.

Vierailija
6/10 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä jutuissa säästäminen on merkityksellistä sekin, kun niitä pieniä juttuja kertyy useampia.

Tupakoinnin lopettaminen toi hurjan paljon lisää rahaa säästöön.

Jos on mahdollisuus pitää kasvimaata tai on parveke, salaatit ja yrtit kannattaa kesällä kasvattaa itse. Kaupan yrteistä saa helposti toisenkin sadon. Talvisin idätän sinimailasesta ja mung-pavuista ituja; niistä saa hyvän ja edullisen lisän salaattiin.

Leipää ja sämpylöitä voi tehdä itse; mulla on leipäjuuri josta tulee aivan ihanaa ruisleipää.

Olen vähentänyt lihan syömistä ja käytän entistä enemmän papuja ja linssejä. Jauhelihapaketillisesta tulee enemmän kastiketta kun laittaa lisäksi soijarouhetta. Otan töihin eväät; parilla eurolla saan vähintään yhtä laadukkaan ruoan kuin jos maksaisin kuusi euroa työpaikkaruokalaan.

Kesäisin pyöräilen työmatkat, säästyy bussirahaa ja saan samalla liikuntaa. Pääkaupunkiseudulla ei lapsiperhekään tarvitse välttämättä autoa; joukkoliikenne toimii hyvin.

Ennen kulutin tolkuttomasti rahaa vaatteisiin. Niin kliseiseltä kuin tää kuulostaakin, ostan nykyään laadukkaampia vaatteita mutta tosi harvoin. Säästöä on tullut.

Vierailija
7/10 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:30"]

Yllättäen tulevia laskuja (sähkö ja vakuutukset kun ei tule joka kk ja sehän yllättää palstamamman useamman kerran vuodessa) varten siirretään syrjään riittävä määrä euroja IHAN JOKA  KUUKAUSI.

[/quote]

Sähkö- ja vakuutuslasku tulee yllättäen ja pyytämättä ja sitä varten on pidettävä yllättävien laskujen rahastoa :D. Just.

Vierailija
8/10 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:34"]

[/quote]

Sähkö- ja vakuutuslasku tulee yllättäen ja pyytämättä ja sitä varten on pidettävä yllättävien laskujen rahastoa :D. Just.

[/quote]

Nimenomaan. Jos aikuinen ihminen kovasti yllättyy, että herranjestas kun tuli sähkölasku, niin ei ole oma  talous ihan hallinnassa.

Vierailija
9/10 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin auton pienempään, joka kuluttaa huomattavasti vähemmän. Minulle ei tule mitään lehtiä, sanomalehden saan äidiltäni sitten kun hän on sen itse lukenut. Hiukseni värjään itse. Ostan kaupasta punaisten hintalappujen tuotteita, joiden päiväys on menossa umpeen. Vaatteeni ostan alennusmyynnistä. 

Lapsetkin ovat oppineet säästäväisiksi, kun tietävät ettei minulla yksinhuoltajana ole paljon rahaa, vaikka saankin ihan kohtalaista palkkaa.

Vierailija
10/10 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:34"]

[/quote]

[/quote]

Sarkasmia, ystäväiseni, sarkasimia.

Palstaa pidempää seuranneet kyllä tietää, ettei palstamamma (tm) sähkösopparia tehdessän ymmärrä sen laskun tulevan myös maksuun, sitten aikanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan