Syöttekö jauhelihaa?
Meillä syötiin joskus 5 v sitten, mutta se on jäänyt. Tuntuu vähän ällöttävältä ajatukselta.
Kommentit (25)
Aha. Meillä kyllä syödään. Yhtään ei ällötä.
Syön. Just laitoin laatikon uuniin.
Syön ainoastaan esipestyä jauhenlihaa.
Tottakai, sunnuntaina viimeksi meillä oli enchiladaa, jossa oli naudanjauhelihaa välissä. Oli herkkua.
Tänään voisi olla jauheliharuokaa, vaikka 14 vuotiaan poikani ikuista toiveruokaa, eli makaroni-uunilenkki-jauhelihavuokaa, jossa on kunnolla juustoa.
Ei, syömme vain kasvisruokaa eettisistä syistä.
Käytän naudan jauhelihaa makaronilaatikkoon, mutta muuten en .
Minä syön ainoastaan kik-herneillä täytettyä luomudelfiiniä.
Syön oikeaa lihaa joka päivä ja juon feministien kyyneliä. T. Iso paha Persu
Ostin oman lihamyllynkin jotta saan itse jauhaa lihan mahdollisimman tuoreena. Jauheliha on tosi konipuolinen raaka-aine ruuanlaitossa. Lihaa en jätä pois ruokavaliostani, en halua mitään puutostauteja.
Syömme jauhelihaa, kuten kaikkia muitakin tavanomaisia elintarvikkeita.
Jauheliha on oikein käyttökelpoinen ja edullinen raaka-aine.
Meillä sitä käytetään kastikkeisiin, kiusauksiin, laatikkoruokiin, keittoihin, murekkeena, pihveinä, pullina, uunipaprikan sisällä, piirakoissa, pasteijoissa, pizzassa.
Toki ihan samoin käytämme erilaisia kaloja, naudan-, sian- ja broilerin kokolihaa.
Syömme paljon kasviksia ja jauheliha on vain yksi maukas proteiininlähde meidän ruokavaliossa.
Ehkä kerran parissa viikossa. Ja ostan aina sellaista, joka on tuotettu niin, että elukat pääsevät ulkoilemaan.
En tue tuotantotapaa, jossa eläimet eivät ikinä pääse ulos, niillä ei ole mitään kuiviketta pehmikkeenä eli elävät kovilla ritilälattioilla koko elämänsä ja loppuvaiheessa vielä makuutilakin on kortilla.
Koira saa nappuloiden lisäksi jauhelihaa, broilerinsiipiä tms. Itse emme syö lihaa lainkaan. Kalaa, munia ja maitotuotteita kyllä.
En juuri nyt, enkä tänään. Mutta on sitä meillä sekä jääkaapissa että pakastimessa. Eli loppuviikosta syödään kyllä jauhelihaa jossain muodossa.
No emme tietenkään, hyi! Pesen ja paistan, ja sitten heitän roskiin.
.
.
.
Tottakai syömme!
Syön, juuri nytkin kaalilaatikossa. Hyvää on.