Aiotaan pitää alholittomat häät... häihin varattu aika 15-04
viihtyisitkö noin kauan ilman alkoholia?
tarjolla olis juttelua, livebändi, pientä syötävää
Kommentit (54)
Ei varmaan kannata noin myöhään pitää, tulee jo tylsistyminen ja väsy ihmisille, jos vaikka klo 24 asti paremminkin!
En. Minusta hyvän ruuan kanssa oleellista on viini. Joten melko arkiselta tuntuisi. Alkoholillisissa juhlissa jaksaisin olla varmaan puoleen yöhön. Alkoholittomissa vähemmän, ehkä kahvin jälkeen lähtisin.
Itse viihtyisin alkoholittomissa häissä mainiosti, mutta en yöllä. Ja usein tuo aika viittaa siihen, että jossain vaiheessa otetaan viinakset esiin ja ruvetaan kreisibailaa.. Just my opinion.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:43"]
Miksi neljään asti yöllä?
[/quote]
Tämä minuakin ihmetyttää. 24-04 aika ilman alkoholia on
outoa. Minä pitäisin alkoholittomat juhlat 23 asti niin voisi sitten
viettää sen hääyönkin pirteämpänä.
Alkoholiton on OK, parempikin kuin alkoholilla ois, mutta AIKA ON LIIAN PITKÄ!!! Noin 6h on sopiva.
En viihtyisi. Minusta klo 4:ään juhlitaan vain, jos on tarkoitus kännätä. Selvin päin ei juuri kukaan jaksa siihen aikaan kukkua. Itse lähtisin varmaan siinä 23-24 aikoihin alkoholittomista juhlista. Sinänsä alkoholittomat häät minusta täysin ok, mutta ei niistä nyt aamuyöhön asti kestäviä kannata tehdä.
Munkaan mielestä tossa neljään asti olemisessa ei ole mitään järkeä. Tylsimmässä tapauksessa porukka lähtee kun bändi vasta aloittamassa. Ihan suosiollla järkkäisin niin että bileet on loppu klo 1 viimeistään. En ole koskaan ollut missään kännäyshäissä, ja porukka on aina alkanut valua kympin maissa, niin että puolilta öin paikka jo tyhjä.
Ei ole järkeä. Vähemmistön takia jätätte alkoholin pois? Enkä usko että noista kukaan on sitä pyytänyt. Nykytään alkoholistienkin hoidossa on suositus se, että tähdätään itsehillintään ja kohtuullisuuteen, ei siihen, että eletään kuin koko alkoholia ei olisi olemassakaan. Ihan typerää. Olisin itse pettynyt ja kummissani moisesta äiti teresa -leikistä. Ihan tarpeetonta!
No okkei, tätä olen vähän pelännyt. Olen itse yksi noista kuivilla olevista ja kaipaan kovasti aikaa, kavereiden kanssa bailaamista, mutta häihini en haluaisi sitä lisätaakkaa, että retkahdan 3kk kuivilla olostani (häät hyvin pian). Alunperin kun häitä alettiin suunnitella alkoholi kuului todella suurena osana häiden luonteeseen, olen vaan kyllästynyt övereihini. Jos häissäni on alkoholitarjoilu nään sieluni silmin pilaamassa omat hääni -ap-
Meillä oli alkoholia häissä ihan runsaasti ja meno oli oikein hyvä. Kuitenkin meno lopahti aika hyvin bändin viimeisen setin jälkeen ja viimeisetkin vieraat poistuivat paikalta yhteen mennessä.
Toki jos teillä on siellä jotain pleikan pelaamista yms. niin moni voi viihtyä tuonne neljäänkin.
Kymmenen aikoihin varmaan viimeistään tulisi lähdettyä.
Ruuan jälkeen voisi pari tuntia juuri jaksaa ja sitten pregamemaan jonnekin.
Alkoholiton on ok, mutta jos en olisi jossain hyvien ystävien loistoporukassa, jossa on kivaa tekemistä, en jaksaisi noin pitkään. Kymmenen maissa lähtisin kotiin nukkumaan. En käytä alkoholia juuri lainkaan, mutta häät ovat vieraille usein tylsää pakkopullaa. Alkoholi auttaa jaksamaan niissä.
Mä olen ollut monissa alkoholittomissa häissä ja kivaa on ollut, mutta aina puolenyön aikaan väki on lähtenyt kotiin. Siihen mennessä on yleensä syömiset syöty ja ehditty juttelemaan oikein kunnolla.
Juhlat on aina hyvä lopettaa, kun fiilis on korkeimmillaan eli häissäkin siirtyminen jatkopaikkaan klo 01.00 viimeistään. Hyvin harva siellä hääpaikassa jaksaa riehua klo 04.00 asti kuitenkaan. Kyllä me halusimme miehen kanssa lähteä viettämään myös hääyötä ajoissa eikä valvoa häävieraiden kanssa aamuun asti.
Minustakin juhlaan ja varsinkin juhlaruokailuun kuuluu viini, tervetuliaismalja ja mahdollisesti seurustelujuoma. En tunne yhtäkään alkoholistia eli en tiedä sairaudesta mitään mutta eikö tässäkin tilanteessa löytyisi joku kultainen keskitie. Vaikka ruoan kanssa lasit viiniä ja sitten illaksi varaatte jokaiselle halukkaalle 1-2 annosta viiniä, olutta tms. Jos päivän aikana nauttii kolmekin alkoholiannosta niin kukaan ei ole kaatokännissä mutta minä ainakin rentoudun vieraiden ihmisten seurassa ja juttelu tuntemattomienkin kanssa sujuu paremmin. Sujuu se toki ilman sitä viintäkin mutta ehkä rennonmpi juhlaväki viihtyisi kauemmin. En oikein käsitä sitä kulttuuria että joko alkoholia ei ole tai sitten sitä on helvetisti. En ole ikinä ollut "kaatokännissä" vaikka alkoholia käytän kai aika paljonkin. Tai usein. Minua siis hieman ärsyttäisi tuollainen absolutismi.
Neljään asti en varmaan jaksaisi missään tapauksessa olla. Mutta kuten sanoin, alkoholitarjoilu rentouttaa ja minä ainakin nautin silloin juttelusta, tanssista ja muusta ohjelmasta enemmän ja mahdollisesti kauemmin.
Jokainenhan saa tietysti päättää tarjoileeko omissa häissään alkoholia vai ei. Mutta täytyy pitää mielessä, että ilman alkoholia harvempi jaksaa yömyöhään asti juhlia ja jos porukassa on paljon toisille ennestään tuntemattomia ihmisiä, niin ei se juttukaan ehkä ihan niin sutjakasti luista. Etenkin jos suurin osa on tottunut yhdistämään alkoholin ja juhlimisen.
Kaikkein paras veto olisi tarjota edes ruoan kanssa viiniä. Ja kehittää jotain tarpeeksi mielenkiintoista juomista näille alkoholistakieltäytyjille, ettei vaihtoehtona olisi joko viini tai tylsästi vesi. Panostakaa alkoholittomiin drinkkeihin tai hyödyntäkää syksyn marjoja ja tehkää itse niistä jotain nestemäistä!
Eniten vikaan mennään mielestäni siinä, että mennään näiden ehdoilla, ketkä ovat joskus aikoinaan elämänsä pilanneet alkoholilla läträämisellä. Vaikka ovatkin vähemmistö, niin pistetään myös enemmistö tästä "kärsimään". Leikitään että jos ongelma on piilossa niin sitä ei ole. No tässä mennään nyt ehkä hieman yhteiskuntakritiikin puolelle, mutta tosiaan jos olisin entinen alkoholisti, kaikkein vähiten tahtoisin että minun takiani täytyy juhlista jättää useimman mielestä se melko olennainen osa pois.
Jos taas on pelkona nämä ketkä eivät osaa ottaa kuppia kunnolla, niin tosissaan pelkästään viinitarjoilu ruokailun yhteydessä ja ehkä myöhemmin jotain mietoja alkoholijuomia tarjolle. Kirkkaat voi jättää pois. Ja jos joku siitä huolimatta alkaa rähisemään, niin selvät sävelet että sellainen sitten poistetaan paikalta. Tosin nyt kun ilmeisesti morsian on tämä tyyppi, niin en sitten tiedä. Ehkä sitten pidätte ne täysin alkoholittomat häät ja varaudutte hieman lyhyempiin juhliin, tai sitten tosiaan tarjoatte edes viiniä. Luulisi että morsiamella on omana hääpäivänään sen verran mielenlujuutta ja voihan se olla että se päivä on itsessään niin "taianomainen" että ei edes kaipaa mitään vettä väkevämpää.
Jos optio on kello neljään asti, niin eihän se tarkoita, että pitää olla niin kauan, vaan juhlat voivat jatkua, jos siltä tuntuu. Usein holilliset häätkin loppuvat puolen yön tietämissä ja ihmiset siirtyvät jatkoille. Hyvältä kuulostaa teidän suunnitelmat, ei se holi häitä tee, vaan vieraat.
Minäkään en käytä (enää) alkoholia, joten alkoholittomat häät olisi itselleni yhtä ok kuin alkoholilliset. Mutta tuskinpa kuitenkaan noin kauan jaksaisin olla juhlissa, varmaankin puolen yön pintaan lähtisin kotiin.
Entisenä alkoholistina sanoisin myös, että ei se alkoholitarjoilu tai sen puuttuminen vaikuta kenenkään päätökseen olla raittiina. Kaunis ajatus sinänsä tukea ongelmallisia, mutta ei se mahdollinen retkahtaminen häistäsi kiinni ole!