Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunta-alan keskiansio 3015€

Vierailija
23.10.2013 |

minä tienaan 2400 € kuussa. oonpa kuopassa :-(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunta-alalla, opettaja. En tienaa 3015 euroa kuussa. Mutta pidän työstäni ja tulen toimeen.

Vierailija
2/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös opettaja ja tienaan lähes 4000 €.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Eri tehtävissä, eri työmäärillä on eri palkka. Myös opettajan työssä. Jos tunteja on määrä x, palkka on minulla y. Jos on määrä 3x, palkkakain on suurempi, ei kuitenkaan 3y. Ts. kun tiedätte ihmisen ammatin, ette vielä tiedä hänen palkkkaansa. 

Vierailija
4/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnat on pullollaa "projetkityöntekijöitä" ja muita tyhjäntoimittajia, jotka tienaa 4000€/kk, eikä heillä ole mitään oikeaa työtä tehtävänä, vaan paikat ovat poliitikkojen ja virkamiesten sukulaisille järjestettyjä.

Vierailija
6/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime vuonna Te-keskuksen järjestämällä "Työhön ohjaava koulutus -kurssilla". Siellä käytiin läpi - Mikä on työehtosopimus - Mikä on työsopimus - Mikä on määräaikainen työsopimus - Työnhakuharjoittelua ym. - eikö tämä ikinä lopu? PLÖÖH, en enää viitsi kirjoittaa asiallisesti, kun ikääkin on 55 v. ja vee vielä kerran. Eräällä tunnilla ryhmässä kurssin vetäjä kyseli kurssilaisilta, että mitä me veikkaisimme minipalkan olevan. Minä veikkasin, että ehkä 1300€. Sen jälkeen kaikilta kysyttiin paljonko olemme saaneet palkkaa edellisestä työpaikasta. Lopuksi kurssin vetäjä kysyi josko me haluaisimme tietää hänen palkkansa. Minä sanoin, että emme halua kuulla, mutta kerrothan sen sinä kuitenkin. Niin kertoikin, oli muistaakseni 4800€. Yksityinen firma joka myy "koulutusta" yrityksille ja kunnille. Haistakaa ny.

Vierailija
7/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kantaa

22.10.2013 klo 23:08

Ansaitsetko enemmän kuin 3015 euroa kuukaudessa?

87% 13%

Ääniä yhteensä 2602

Mikähän eliitti ryhmä kysymykseen vastas, varmaankin kaikki ne jotka ovat saaneet työpaikkansa pitää.

Kommentaattori on kommentoimassa joka witun uutista.

Vierailija
8/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilastossa opettajien keskiansiot ovat todella vääristynyttä tietoa, koska useat kunnat maksavat elo,syys ja lokakuun ylityöt yms. Lisät lokakuun palkassa. 

Sori en jaksa välitttää oikeinkirjoituksesta.

t. Ope, palkka 3100€ brutto

Vierailija
9/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitaja kunnalla 1780e. En ihan yllä kolmeen tonniin..

Vierailija
10/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parempi aina puhua mediaaniansioista, kun on isoista palkansaajaryhmistä kysymys. Keskiansio antaa jonkin verran vääristyneen kuvan, sillä pieni suurituloisten joukko nostaa sitä selvästi. Kunta-alan mediaani jää varmasti alle kolmeen tonniin, ehkä noin 2800 euroon.

Vierailija
11/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että kunnat on konkurssin partaalla.

Vierailija
12/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnissa suuri osa tylntekijöistä on ollut yli 15 vuotta alalla, joten ikärakenne selittää palkkoja. Minä olen ollut vasta reilut 5 vuotta ja samaa työtä tekevillä työkavereilla palkka onkin yli tuon rajan, omani on alle.

Vaikka kunnissa on pienipalkkaisiakin, heidän palkkansa eivät kuitenkaan ole paljon alle 2 000 euron. Yksikin lääkäri esimerkiksi hilaa jo paljon paikkoja ylös. Hallinnossa ja palvelutuotannossa pienipalkkaista toimistohenkilökuntaa, omia siivoojia, vahtimestareita ym. on vähennetty ja ostopalvelujen hankintaa lisätty.

Valtiolla keskivertopalkat ovat suurempia, siellä on erityisesti vähennetty väkeä. Poliisit ovat ainoa pienipalkkainen ryhmä eikä kovin pieni enää sekään.

Vierailija
13/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan 2300/kk, kunta-alalla myöskin. Mutta onhan meidän osastopäällikön palkka sitten taas 7000/kk, jolloin hän yksinään nostaa meidänkin osaston keskiarvoa aika reippaasti.

Vierailija
14/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400e on summa johon en tule koskaan, päivätöissä ainakaan, saamaan.

Terv.bruttoliksa 2010e 38,5h vkotyötuntimäärällä ja siinä 2 kokemuslisääkin mukana eli peräti 1 kokemuslisä enää tulossa 5v kuluttua ja siinä ne minun palkankorotukseni sitten ovatkin.