Miksi naiset meikkaa näyttääkseen kauniimmalta muiden naisten silmissä?
Miksi naiset haluavat näyttää todellisuutta kauniimmalta muiden naisten silmissä?
Kommentit (11)
En meikkaa muita naisia (tai miehiäkään) varten. Tulee itselleni itsevarmempi olo kun olen vähän laittautunut.
Tulee itsevarma olo jos näyttää omasta mielestä hyvältä kun katsoo peiliin. Samoin tulee itsevarma olo jos muiden katseista olivatpa katsojat sitten naisia tai miehiä luen, että ulkonäköni miellyttää.
Itsevarmasti olosta taas seuraa esim. se, että seksi on nautinnollisempaa. Se ehkä johtuu siitä, että on helpompi pitää itseään haluttavana ja tavoittelemisen arvoisena. Ja haluttuna oleminen on kiihottavaa.
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa muita naisia (tai miehiäkään) varten. Tulee itselleni itsevarmempi olo kun olen vähän laittautunut.
Monilla on sumentunut käsite "meikata muita ihmisiä varten". Leikitään, että yhtäkkiä ihan kaikki ihmiset sokeutuisivat pysyvästi eikä näkökykyisiä olisi sinua lukuunottamatta. Vieläkö ihmisten ilmoilla kokisit olosi itsevarmemmaksi meikattujen kasvojesi ansiosta? Jos vastaat kyllä, kiinnostaisi kuulla miksi.
Meikkaan välillä kotonakin vaikka en näkisi yhtään ketään koko päivänä. Toisaalta taas todella usein menen kauppaan tai ostoskeskukseen ilman meikkiä.
Ihminen on sosiaalinen eläin. Ei ole häpeä haluta näyttää kivalta muiden silmissä.
Opin kauniilta äidiltäni jo lapsena, että nainen laittautuu päivittäin ihan vaan itseään ja miestään ja esim. työhön menoa varten. Se on kohteliaisuutta toisia kohtaan, olla huoliteltu nimittäin. Hampuusi ja hoitamaton olemus ei kyllä minua puhuttele. Ja kyllä ne kilotkin kannattaa pitää kurissa, sekin on muiden huomioon ottamista mielestäni.
Mä en meikkaa. Enkä vertaile itseäni muihin naisiin. Oonko mä epänormaali? 😁
Vierailija kirjoitti:
Opin kauniilta äidiltäni jo lapsena, että nainen laittautuu päivittäin ihan vaan itseään ja miestään ja esim. työhön menoa varten. Se on kohteliaisuutta toisia kohtaan, olla huoliteltu nimittäin. Hampuusi ja hoitamaton olemus ei kyllä minua puhuttele. Ja kyllä ne kilotkin kannattaa pitää kurissa, sekin on muiden huomioon ottamista mielestäni.
Mitä, jos sitä ihan omaa ainutkertaista elämäänsä yrittäisi elää ihan itseään varten, välittämättä siitä, mitä toiset siitä ajattelevat. Ei tulisi, eikä ikinä ole tullut, pieneen mieleeni, että ottaisin toisen; jonkun parhaassa tapauksessa ventovieraan ihmisen huomioon pitämällä itseni tietyn painoisena. Luojalle kiitos siitä, että oma kasvatukseni poikkesi sinun vastaavasta. Mutta hei, onnea valitsemallasi tiellä. Niin ja sitä meikkiä oli omassa naamassa viimeksi 30-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on sumentunut käsite "meikata muita ihmisiä varten". Leikitään, että yhtäkkiä ihan kaikki ihmiset sokeutuisivat pysyvästi eikä näkökykyisiä olisi sinua lukuunottamatta. Vieläkö ihmisten ilmoilla kokisit olosi itsevarmemmaksi meikattujen kasvojesi ansiosta? Jos vastaat kyllä, kiinnostaisi kuulla miksi.
Kumma kyllä, mutta kun on meikannut, on niin pirteä olo.
Siksi jatkan vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meikkaan välillä kotona yksiksenikin, koska se on ihan vaan kivaa. Nyt etätöissäkin on tullut huomattua, että - vaikka olen siis koko päivän yksin kotona - työpäiväät sujuu erilailla kun laittautuu edes vähän tai sitten vain kävelee pyjamassa koneen ääreen.
Miksi tämä on joillekkin niin mahdottoman tärkeä asia? Joku meikkaa, koska se on vaan tapana, joku haluaa näyttää hyvältä aviomiehensä silmissä, joku haluaa tehdä vaikutuksen uuteen työkaveriinsa, joku meikkaa koska se on äidiltä opittu tapa, joku haluaa viedä huomion pois huonosta ihostaan, jonkun huonoa päivää piristää huulipuna, jollekin se on suunniteltu asukokonaisuus ja tyyli, jolla ilmaisee itseään, joku on ihastunut naapurin rouvaan, ja toivoo että se tulee rapussa vastaan ja saman värisistä huulipunista voisi saada keskustelun aikaiseksi.