Kuinka moneen hammasimplanttiin saa tt-tukea?
Voiko esim. saada 5 hammasta korvattua implanteilla?
Kommentit (41)
Hanki julkisesta terveydenhuollossa kirjallinen hoitosuositus siitä mitä hampaille pitää tehdä. Saatat saada tukea halvimpaan vaihtoehtoon, eli johonkin siltaan tai proteesiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät maksa yhtään implanttia, usko nyt. Jos sulla on tarve viidelle hampaalle, ne voivat kustantaa sillan tai sitten tekarit.
Olen vasta 28 eli tekarit ei ole vaihtoehto.
Ei ikä siihen vaikuta, kyllä tekarit saadaan nuorenkin suuhun istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Hanki julkisesta terveydenhuollossa kirjallinen hoitosuositus siitä mitä hampaille pitää tehdä. Saatat saada tukea halvimpaan vaihtoehtoon, eli johonkin siltaan tai proteesiin.
Voiko jostain säätiöstä hakea maksusitoumuksen hammaslääkärille? Kuten jo aiemmin täälä kirjoitin olen liian nuori mihinkään proteeseihin. Implantteja se hammaslääkäri minulle suositteli.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinun hampaillesi oikein on tapahtunut?
Piti niistä yhtä hyvää huolta kuin raha-asioistaan.
Harkinnanvarainen toimeentulotuki tai jonkun säätiön avustus. Harkinnanvaraista myönnetään kyllä jos on selvästi tieto siitä, että operaatio on välttämätön elämän kannalta. Jos ei myönnetä, sitten vaan ahkerasti hakemuksia eri säätiöihin.
Luultavasti kuitusilta on ainoa mihin saa tukea, mutta sekin arvioidaan tapauskohtaisesti. Hammashoidosta yleensä kustannetaan vain välttämätön hoito julkisella, eli tarkastus, paikkaus / muu hoito ja käynti suuhygienistillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko jostain säätiöstä hakea maksusitoumuksen hammaslääkärille? Kuten jo aiemmin täälä kirjoitin olen liian nuori mihinkään proteeseihin. Implantteja se hammaslääkäri minulle suositteli.
Kunnallinen hammaslääkärikö suositteli implantteja?
Yksityinen tietysti suosittelee, paljon rahaa firmaan tuova asiakas.
Sellaisia säätiöitä ei tietääkseni ole, jotka kustantavat ulkonäkösyistä kalliita hoitoja. Suomessa on riittävän hyvä julkinen puoli, jonka kustannamme verovaroin.
Kokoproteesi kustannetaan, ei implantteja.
Kokoproteesit ovat ihan ok vaihtoehto. Nykyään ne ovat ihan aidon näköiset, tosin virheettömät.
Joo, huumeet ja syömishäiriö syö hampaat nuoreltakin jja luottotiedot voi mennä oheistoimintana. Ota ne tekarit jos niitä tarjotaan, pääset vähemmällä eikä tarvi korjailla paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät maksa yhtään implanttia, usko nyt. Jos sulla on tarve viidelle hampaalle, ne voivat kustantaa sillan tai sitten tekarit.
Mun anopille laitettiin tekarit kun hän oli 16 v, mutta se siis oli 50-luvulla, taisi olla ihan yleistä siihen aikaan.
Fakta on että implantteja ei saa ellet itse maksa tai jos hampaat ovat lähteneet tapaturmassa tai pahoinpitelyssä.
Multa on poistettu 4 hammasta mutta olivat onneksi poskessa eli eivät näy ellen avaa suutani kokonaan.
Eikö niitä sun kipeitä hampaita tai edes jotai niistä voi korjata juurihoidolla?
Implantteja et saa, mutta sillan tai proteesin voit saada. Oikeastiko haluat mieluummin olla ilman hampaita?
Vierailija kirjoitti:
En kai nyt ilman hampaita joudu olemaan? Olen liian nuori käyttämään mitään tekareita.
Ei ne tekarit ikää kato. Jos sulla ei ole hampaita tai ne on huonot / jouduttu poistamaan, sitten jää jäljelle vaihtoehdoksi tekarit. Tt-asiakkaana ei paljon valita vaihtoehtoja...
jos et ole hoitanut hampaitasi ei se todella ole muiden syy saatikka muiden maksettava sinun tekarisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tukea ja avustuksia VOI hakea mistä vaan. Toinen asia on se, mistä niitä tukiaisia/avustuksia saa. Et ole liian nuori proteesiin. Voit tietysti olla ilman hampaitakin.
Jos se sun hammaslääkäri laittaa ne sulle ilmaiseksi, niin ota hyvä poika tarjous vastaan...
Vierailija kirjoitti:
lom-pakk-o kirjoitti:
soita tt-tukeen ja kysy,voi olla liian kallista,yks hammas kun maksaa sen tuhta euroa
mikä on tt-tuen numero?
otappa se puhelin näppiin ja guuglaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun anopille laitettiin tekarit kun hän oli 16 v, mutta se siis oli 50-luvulla, taisi olla ihan yleistä siihen aikaan.
Fakta on että implantteja ei saa ellet itse maksa tai jos hampaat ovat lähteneet tapaturmassa tai pahoinpitelyssä.
Pahoinpitelyn maksaa aiheuttaja, valtiokonttori toissijaisesti, ei kuulu kunnalle tai Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on vaihtoehto ihan kaikille. Onnettomuudessa tai syövän takia hampaansa menettänyt voi saada implantit, mutta jos kyse on hampaiden hoidon laiminlyönnistä niin implantteja ei tipu.
Ei viisi hammasta mitään maailmaa kaada. Jos on ihan edestä, siihen voit ehkä saada harkinnanvaraista tai jotain siltaa. Aika monelta ihmiseltä puuttuu kasoittain hampaita ja elävät ihan normaalisti, nuoretkin.