Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pois Suomesta

Vierailija
09.09.2020 |

Olen 25v nainen ja aion muuttaa pois Suomesta heti kun valmistun. Suomessa olisi puitteet - ja osittain jo onkin- hyvään elämään, mutta muutama asia vaivaa minua todenteolla:

1) Työ tai sen puute määrittelee ihmisarvosi. ( Tämä tosin monissa länsimaissa nousevana ongelmana, koska uusliberalismi, mutta se vihan määrä täällä Suomessa mm. työttömiä kohtaan on järkkyä.)

2) Perheistä ja muista ihmisistä ei tunnuta oikein välittävän (vanhukset laitokseen, lapset on peestä, ei auteta tai huomioida kunnolla muita ihmisiä). Lähimmäisen rakkaus tuntuu olevan kadoksissa.

3) Ruoka, liikkuminen, muu eläminen + aktiviteetit yms. ovat kalliita suhteessa ihmisten tulotasoon.

4) Kansantauteina ovat kateus, sokea auktoriteettiusko, byrokratia sekä kyttääminen.

5) Alkoholismiin taipuva juomakulttuuri. (Tähän samaan syssyyn voisi myös lisätä huonon ruokakulttuurin)

6) Koko Suomi on yhtä takapajulaa, jossa valtaosa ihmisistä on yksinkertaisia juntteja.

7) Maitopropaganda (ruokateollisuus) sekä kansalaisiin kohdistuva jatkuva ja systemaattinen linssiin viilaaminen, jota ei valtaosa kohteista edes itse tajua.

8) Ilmasto

9) Pahansuopaisuus, kuten ihmisten lyttääminen ja juoruaminen. Ilakointi, kun jollain menee huonosti.

10) Tätä palstaakin kun välillä selaa tai uutisia ja muita somekanavia, huomaa sen miten huonosti ihmiset täällä oikeasti voivat.

Olen opiskellut kieliä eikä valmistumisenikaan ole enää kauhean kaukana. Suunnitteilla olisi muutto Keski- tai Etelä-Eurooppaan. Kaikissa maissa on tietysti omat ongelmansa, mutta olen fain tullut siihen tulokseen, ettei Suomi sovi mun kaltaiselle ihmiselle.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Unkariin

Vierailija
2/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen minäkin ajatellut. Itse olen hyvin luova ja taiteellinen persoona. Toimin yrittäjänä, en ole erityisen menestynyt, mutta ei minulla ihan huonostikaan mene. Olen siinä mielessä ihan tyytyväinen ja sama pätee myös elämänarvoihini. Tuntuu kuitenkin siltä, että on vaikeampaa sopeutua tänne harmaaseen, ristiriitaiseen ja mauttomaan Suomeen, kun muun muassa erilaisuutta katsotaan pahalla. Kaikki jauhavat kuin joukkopsykooseissa konsanaan koulutuksesta ja työstä, tapellaan kuka on älykkäämpi tai heikkolahjaisin. Koko ajan tuntuu olevan tarve kilpailla ja haukkua. Ja nämä samat ihmiset vielä kehtaavat tituleerata itse itseään älykkäiksi.

Samat pienet pyörät pyörivät esimerkiksi '' Prisma on kakkaa, mutta S-Market on hyvä''. ;D  On Putousta ja Suomipoppia, samojen artistien festareita vuodesta toiseen, työtä, työtä, koulutusta ja viikonloppuna pämppäämään.

Tärkeisiin asioihin tai epäkohtiin ei uskallata kunnolla puuttua, mutta netissä niistä valitetaan se pari päivää ja sitten jauhetaankin taas kohukaunottarien seikkailuista ja ihmisten verotiedoista tuhansien viestien verran.

Tällä on minustakin paljon hyviä asioita, mutta se hyvä ei ihan riitä, kun sitä negatiivisuutta ja hölmöläisyyttä on joka puolella. Ihan sama asutko Helsingissä, Vaasassa, Kuopiossa tai Pihtiputaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan.

Se uusi kotimaa tulee tutuksi  vasta siellä pidempään elämällä.

Vierailija
4/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Tottahan sinä kirjoitat, mutta itse koen sen olevan pikemminkin asenteesta kiinni viihtyykö täällä. Ympäröippä itsesi saman henkisillä ihmisillä ja suodata se kaikki muu schaisse päästä pois, niin alkaa taas kotimaa maistua. Toki ilmastolle ja asioiden kalleudelle ei mitään oikein voida, mutta senkin oppii ajan kanssa hyväksymään.

Vierailija
5/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus aikanaan vähän aikaa Espanjassa ja tykkäsin kovasti. Muutama ystävä jäi sinne lopullisesti asumaan. :) Elämä oli kyllä huolettomampaa ja rennompaa vaikkei rahaa paljoa työstä saanutkaan. Hyvä ilmasto plussaa (kärsin astmasta ja atopiasta), samoin sosiaalisuus ja kulttuuri ylipäätään. Vaikka olenkin ihan hyvin täällä kotona viihtynyt, olisi haaveena muuttaa joskus takaisin -ja pysyvästi.

Vierailija
6/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat samanlaisia kaikkialla junttiutta, tyhmyyttä juoruilua jne ei pääse missään pakoon. Muualla maailmassa paremminkin vittuillaan avoimemmin ja suoraan sen sijaan mitä Suomessa seläntakana.

Vierailija
7/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet itse tehnyt mainitsemiesi kohtien parantamiseksi? Voi olla, että valmiiseen pöytään ei pääse missään.

Mutta onnea matkaan. Emme pidättele.

Vierailija
8/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin tuolta päin juuri takaisin Suomeen. En lähde erittelemään syitä, mutta ihan omanlaisensa ongelmalista tuli vastaan. Eli suo siellä vetelä täällä, eikä mikään paikka ole täydellinen... GL.

Vierailija
9/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... olen asunut yli 10 vuotta ulkomailla kahdessa eri maassa. Nyt Suomessa.

Kohdat 1 - 5: pääsääntöisesti samaa mieltä... kateus; sitä on muuallakin.

Kohta 6: ei pidä paikkansa; ympäri Suomea asuu fiksuja ihmisiä eikä riipu siitä asuuko maalla tai kaupungissa.

Kohdat 7 - 8: osittain, mutta en saa siitä ongelmaa

Kohta 9: ei ongelma ainakaan Suomessa

Kohta 10: Tämä palsta ei kerro mitään faktaa tästä; ehkä enemmänkin purkaus- ja huvittelukanava.

Siitä olen samaa mieltä, kun ulkomaille lähtee ja välillä palaa Suomeen niin Suomi alkaa olla aika nopeasti melko rasittava paikka; ihmeellisiä kateusveroja, hirveä julkinen sektori täynnä viroissa istuvia nahjuksia, kaikki maksaa aika lailla ja laatu on mitä sattuu.

Kyllä, olen lähdössä myös ulkomaille tod. näk. jossain vaiheessa jälleen, mutta onneksi teen paljon työmatkoja ulkomaille (ei nyt hetkeen); se helpottaa ja virkistää välillä.

Kyllä maailmalla on paljon per släpi-maita ihan Euroopassakin, joten valitse oikein.

Vierailija
10/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Ranskassa ja Saksassa (pari vuotta kummassakin) ja jos totta puhutaan, niin viihduin niissä enemmän. Tuntui suoraan sanottuna kamalalta palata Suomeen. Toki kaikkialla on omat ongelmansa, mutta itse olin kaiken kaikkiaan onnellisempi ulkomailla. Ehkäpä sitä joskus taas...

Vierailija
11/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kohta kuusi ei mielestäni pidä paikkaansa, muista kohdista olen samaa mieltä 50 vuoden kokemuksella. Mutta ei suomalaiset ole tyhmiä.

Vierailija
12/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää mainostaa lähtemistään? Senkun menet vaan kitinöittä, etkä takaisin tule, niin asia on sillä selvä. Hyvää elämää muualla!

Vierailija
13/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lähteä 😂

Vierailija
14/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää mainostaa lähtemistään? Senkun menet vaan kitinöittä, etkä takaisin tule, niin asia on sillä selvä. Hyvää elämää muualla!

Miksi luet näitä kateellisena ja uikutat? Mene nyt syömään Valio-jogurttia ja tilaa Kotzone-kotipizza. Kai sieltä tv:stä tulee pian mäkihypyn SM-kisat 2014 tai Vain elämää -uusinnat; saat nyyhkiä elämän surkeutta molemmissa.

Vierailija
15/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luet näitä kateellisena ja uikutat? Mene nyt syömään Valio-jogurttia ja tilaa Kotzone-kotipizza. Kai sieltä tv:stä tulee pian mäkihypyn SM-kisat 2014 tai Vain elämää -uusinnat; saat nyyhkiä elämän surkeutta molemmissa.

Harmi, jos et ole osannut rakentaa itsellesi omannäköistäsi elämää. Minulle ei ole ollut ongelma kehitellä omia pitsareseptejäni omaan makuun sopivaksi ja tv:n katsomisen sijaan minulla on kehittävämpiä harrastuksia.  Ei tarvitse tehdä niin kuin "muut". Jokainen itse on ainoa, joka voi tehdä itsensä onnelliseksi. Pitää itse tehdä elämästään mielekästä riippumatta siitä missä on :)

Vierailija
16/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ! :DDD

Vierailija
17/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä psykopaatti minut rauhaan.

Vierailija
18/18 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No päästäänpähän taas yhdestä märisijästä.

Kuka muuten olikaan se mies joka lähti kovalla metelillä Suomea kiroten asumaan Espanjaan ja tulikin pian itkien takaisin? En millään muista mikä "julkkis" se oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän