Mies ei tue minua haaveissani ja sabotoi iloni
Mies ei koskaan tue minua haaveissani. Jos esimerkiksi haluaisin opiskella, se on hänen mielestään huono idea. Jos haluaisin tehdä jotain muuta, jossa oppisin tai kehittyisin, niin kaikki on hänen mielestään ihan tyhmää. Jos yritän urheilla ja syödä terveellisesti, hän kantaa herkkuja kotiin. Jos minulla on esimerkiksi syntymäpäivä tai joku muu ilon aihe, hän aloittaa riidan ja pahoittaa mieleni juuri sinä päivänä.
Miksi?
Kommentit (5)
Hae opiskelemaan. Älä syö niitä herkkuja. Miksi annat miehen vaikuttaa elämääsi noin paljon?
Ihan kuin meillä. Esimerkkejä olisi pilvinpimein. Miksi mieheni tai sinun miehesi tekee noin? Terapeuttini, kun kerroin tilanteestani, totesi miehen olevan vähintään narsisti. Mies vetää aina maton jalkojeni alta kun vaan voi. Eroa, niin minäkin aion tehdä. Kysyminen ja järkipuhe ei tuollaisiin tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Hae opiskelemaan. Älä syö niitä herkkuja. Miksi annat miehen vaikuttaa elämääsi noin paljon?
En ole ap, mutta vastaan kysymykseen miksi antaa vaikuttaa niin paljon, tämä siis omasta tilanteestani. Minut kasvatettiin jo taaperona kiltiksi tytöksi hakkaamalla ja oma tahto ottamalla. Siitä lähtökohdasta on mahdoton ponnistaa omat rajat tuntevaksi aikuiseksi. Nyt, yli 40-vuotiaana joudun terapeutin opastuksella opettelemaan omia rajojani. Kun tuntee rajansa, ei mm. anna muiden negatiivisten kommenttien vaikuttaa niin paljon.
Ihmisten pitää elää oma elämää ja toteuttaa haaveita eikä kuunnella muita. Aina joku on eri mieltä. Tekee kuten itse haluaa niin ei tarvi harmitella jälkeen päin.
Kun tietää puolison negatiiviseksi niin ei kannata edes kysyä mielipidettä.
Hän ei rakasta sinua, on tottunut sinuun ja sietää sinua, muttei sen enempää.