Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäättekö etelänmatkoilla että pellavapäiset lapsenne kidnapataan? Uutisessa

Vierailija
22.10.2013 |

sanottiin, että sitä pitäisi varoa. En pysty lukemaan tuota digilehden uutista, onko joku lukenut?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013102217632950_uu.shtml

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voidaan kidnapata. Olen kyllä aina tiedostanut tuon, ja pidän erittäin tarkasti lapsiani silmällä matkoilla. Ei tämän pitäisi olla kenellekään uutta tietoa, että niin voi käydä. Suomalaiset vaan elävät ilmeisesti niin tynnyrissä, että eivät tajua, ettei ulkomailla voi antaa lasten huidella menemään miten sattuu ilman että valvoo heitä kunnolla.

Vierailija
2/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, Interpolin sivuilla ei kyllä löydy haulla yhtään suomalaista kadonnutta lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karseeta! Oltiin Kreetalla ja mun 8v tyttö siellä yksin (vanhemman) kaverinsa kanssa paineli pitkin kaupunkia. Toki olin huolissani mutta jotenkin vaan oli luotto et kaikki ok. Ei ollut edes puhelinta.. Ja 2v nukkui aina välillä vaunuissa hieman tuonnempana varjossa. Jotenkin vaan se idylli ei pelottanut sillai.. Mutta nyt kun tätä kirjoitan niin tuntuu että olen ollut todella tyhmä ja vastuuton. :(

Vierailija
4/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olla paljoa matkailtu ulkomailla perheenä mutta jos matkailtais niin pelkäisin kyllä. Ja pitäisin tyttöni koko ajan vieressäni. Meillä on kaksi vaaleaa, kiharatukkaista hentoista tyttöstä...

Vierailija
5/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä 3v ja 5v pellavapäiset, sinisilmäiset vaaleat lapseni ulkomailla aina tiukasti näköpiirissäni. Kotimaassakaan en mielelläni päästä heitä silmistäni missään kauppakeskuksen vilinässä, koska eihän sitä koskaan tiedä.

Vierailija
6/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 18:25"]

Ai, Interpolin sivuilla ei kyllä löydy haulla yhtään suomalaista kadonnutta lasta.

[/quote]

Niin, ei vielä. Mutta samoin kuin huumeet ja järjestäytynyt rikollisuus, kaikki paha rantautuu myös tänne pohjolaan ennemmin tai myöhemmin. Kai tämä nyt olisi hyvä tiedostaa ja käyttäytyä sen mukaan myös matkalla. Suomi on aika turvallinen maa verrattuna moniin lomakohteisiin.

Vierailija
7/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää ulkomailla lapset olla vanhempien valvovan silmänalla.

Vierailija
8/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään..pääsivät vasta 7 ja 10 vuotiaina etelään kun olen sitä lykännyt..ja ihan hermona. Kuolemakin olisi parempi vaihtoehto, mutta kun pelkään heidän joutuvan jonkun pervon kynsiin ja se olis karmeaa..

Vierailija
9/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaallani oli etelänlomalla lasten yhteystietoranneke, jossa nimi ja äidin puhelinnumero. Olisivat sieppaajat edes tienneet lapsen alkuperäisen nimen ja mihin numeroon voi soitella lunnasvaatimuksia.. 

Yhtä lailla osaan kyllä pelätä meluisissa kotimaan ostoskeskuksissakin nyt kun lapsi osaa jo sujahtaa hetkessä näkymättömiin.

Vierailija
10/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 18:37"]

Ihan karseeta! Oltiin Kreetalla ja mun 8v tyttö siellä yksin (vanhemman) kaverinsa kanssa paineli pitkin kaupunkia. Toki olin huolissani mutta jotenkin vaan oli luotto et kaikki ok. Ei ollut edes puhelinta.. Ja 2v nukkui aina välillä vaunuissa hieman tuonnempana varjossa. Jotenkin vaan se idylli ei pelottanut sillai.. Mutta nyt kun tätä kirjoitan niin tuntuu että olen ollut todella tyhmä ja vastuuton. :(

[/quote]

No todellakin! Eikö oikeasti järki sano mitään? Haloo!

Vierailija
11/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin kammottaa taas toi meidän lähitarha. Pienten puolen ulkoilualue on jotenkin hassun mallinen, ja muksut tönöttää siellä hoitajien näkymättömissä nurkan takana. Helppo siitä olis mustalaisen napata mukaansa sopivalla hetkellä. Oma ei mene kyllä siihen tarhaan, pää ei kestäisi sitä.

Vierailija
12/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki käteen taas tässä vouhkaamisessa!

Vierailija
13/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 18:57"]

Tottakai pitää ulkomailla lapset olla vanhempien valvovan silmänalla.

[/quote]

Lisäisin tuohon että ulkomaillakin. Lapsi voi kadota kauppakeskuksessa, kotitalon pihalla ja vaikka missä, mutta kaappaamista en osaa pelätä. En oikein tajua, mitä voitan, jos pelkään. Vahdin tottakai pientä lastani aina kun ihmisten ilmoilla ollaan. 

Vierailija
14/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaaleuskaan niitä houkuta, ihan kaiken väriset lapset kelpaa :( Käymme paljon kanarian saarilla ja siellä on jatkuvasti kateissa paikallisia lapsia. Sitten niitä löytyy murhattuna ties mistä, se on aivan kauheaa!!! Meidän vapaasti suomessa elävät lapsemme ovat siellä kanssamme 24/7 lähekkäin. Suomessa voin jättää 7 ja 5 vuotiaat kotiin kaksin jos käyn kaupassa tai vaikka kaupan ulkopulelle leikkimään, mutta espanjassa ei tulisi mieleenikään.

Vierailija
15/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, sillä lapsellani on ulkomaillakin ilmapallo kädessään, joten voin kaukaa valvoa hänen liikkeitään. 

Vierailija
16/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, mutta minä en jätäkään lasta yksin minnekään. Ei ole ollut edes minkään matkanjärjestäjän "bamsekerhoissa", niissähän kerhon vetäjällä ei ole mitään vastuuta lapsista, joten helposti sieltä voisi lapsi tai pari hävitä.

Vierailija
17/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:36"]

Totta kai voidaan kidnapata. Olen kyllä aina tiedostanut tuon, ja pidän erittäin tarkasti lapsiani silmällä matkoilla. Ei tämän pitäisi olla kenellekään uutta tietoa, että niin voi käydä. Suomalaiset vaan elävät ilmeisesti niin tynnyrissä, että eivät tajua, ettei ulkomailla voi antaa lasten huidella menemään miten sattuu ilman että valvoo heitä kunnolla.

[/quote]

Samaa mieltä tuossa tynnyriasiassa. Työkaverin sisko asuu Englannissa, Cardiffissa. Lapsi on aika vilkas. Tuo suomalaisäiti ei mene koskaan kaksi lapsen kanssa EDES kauppaan. Kielsi myös työkaveriani menemästä. Kiinni pitää pitää koko ajan, eikä saanut toisen - viereisin - hyllyn väliin päästää.

Suomessa tätä ei ymmärretä, koska täällä ei aivan tuollaista tarvitse pelätä.

Muualla tapahtuu ja on syytäkin pelätä.

Jessus teitä, jotka olette jättäneet lapsen vaunuihin varjoon tai antaneet 8-vuotiaan kuljeskella missä sattuu!

Vierailija
18/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Usassa ja vaaleat lapset ovat aina näköetäisyydellä, pienempänä käden ulottuvilla. En päästä edes kaupassa viereisen hyllyn väliin. Lapset eivät kävele edes kaverille tai kouluun yksin vaikka osaavatkin reitin. 

Ylisuojeleva ehkä, mutta parempi niin kuin että joutuu katumaan. Ainakin tuntee tehneensä kaikkensa.

Vierailija
19/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olemme olleet lomalla Espanjassa ja Kreikassa, niin olen kyllä vahtinut lapsiani vaikka he eivät olekaan vaaleita ja sinisilmäisiä.

Vierailija
20/25 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ulkomailla ja kaupungin tavan mukaan, joko mina tai joku muu aikuinen on aina lasten seurassa ja heidan lahietaisyydellaan kun he ovat ulkoilemassa (ala-asteelainen ja paivakotilainen). Kukaan tervejarkinen ei jata lapsiaan ilman aikuista valvontaa ulos, ja teini-ikaisetkin kulkevat joko kaverin|kavereiden tai aikuisen kanssa ulkona ollessaan.

Mutta tassa (moni)miljoona kaupungissa kidnappaus riski onkin ihan todellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan