Näin säästän 10000e vuodessa
Siirrän säästötilille palkkapäivänä 1000e. Kesälomalla ja jouluna jätän tuon rahan käyttöön.
Kerro oma vinkkisi.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotettavat tulot oli viime vuonna alle 10 000 euroa kuntoutusrahalla. Helposti irtoaa 10 000 euroa joka kuukausi säästöön. :)
Mun isä sai pienintä takuueläkettä ja hänellä jäi joka vuosi 5000e säästöön. Toki asui velattomassa ok-talossa. Mutta hänellä oli auto ja söi vain valmisruokia.
Hänellä ei varmaan ollut lääkityksiä vaativia sairauksia ja opintolainaa maksettavana.
Säästin juuri 5600000 euroa, kun jätin huoneiston ostamatta Eirasta. Tehkää perässä!
Vierailija kirjoitti:
Säästin juuri 5600000 euroa, kun jätin huoneiston ostamatta Eirasta. Tehkää perässä!
Hyvä vinkki!
Vierailija kirjoitti:
Minä säästän niin etten pidä autoa liikennekäytössä nyt kun on etätyöaika.
Shoppailen paljon netissä ja jos selviän kuukaudesta niin että olen ostellut vain 200 eurolla niin hyvä.. en osta vaatteita tms vaan ”tarpeellisia asioita” mutta enhän mä niitä ostaisi jos ei olisi rahaa. Miten tästä tavasta pääsisi eroon? Sen 200 voisi laittaa säästöönkin.
Nyt ostin 100 eurolla joululehtiä ja toinen 100 euroa menee kukkasipuileihin. Hullua, mutta en osaa rajoittaa.
Vinkkejä ?
Tee valmiiksi KAIKKI kotiin jo ostetut ja muuten haalittu projektit ennen kuin ostat lisää. Luet ne joululehdet ja keräät niiden vinkeistä kansion. Istutat sipulit jne. Sitten kun tekeminen loppuu, niin voi ostaa yhden projektin kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Joojoo eihän noi voi kun mennä ylös arvoissaan. Vitt u oot kyll taneli.
Minä en edes tienaa tuhatta euroa kuussa.
Onnistuu helposti. Maksetaan kaikki puoliksi miehen kanssa. Velaton okt, 2 autoa. Budjetoin oman osuuteni 300 kauppa ja 300 laskut. Nämä pakollisia, kaikki muu on ylimääräistä. Netto 2000e/kk
Säästän aina kun on kauhea kiire. Juoksen taksin perässä, enkä mene kyytiin. Säästyy koko taksimaksu. Tätä kikkaa voi harjoitella juoksemalla bussin perässä, säästyy bussimaksu.
Vierailija kirjoitti:
Minä säästän niin etten pidä autoa liikennekäytössä nyt kun on etätyöaika.
Shoppailen paljon netissä ja jos selviän kuukaudesta niin että olen ostellut vain 200 eurolla niin hyvä.. en osta vaatteita tms vaan ”tarpeellisia asioita” mutta enhän mä niitä ostaisi jos ei olisi rahaa. Miten tästä tavasta pääsisi eroon? Sen 200 voisi laittaa säästöönkin.
Nyt ostin 100 eurolla joululehtiä ja toinen 100 euroa menee kukkasipuileihin. Hullua, mutta en osaa rajoittaa.
Vinkkejä ?
Jaa. Minulle vaatteet ovat kyllä varsin tarpeellisia. Alasti ei Suomen ilmastossa oikein tarkene.
Noin se valitettavasti yleensä toimii. Kun säästää euron, on säästössä euro. Sen sijaan, että sijoittaisi sen, niin aikanaan voisi olla kaksi euroa. Puhumattakaan, että sijoittaisi velkavivulla, jolloin voisi säästössä olla jo kolme euroa. Mutta kukin tavallaan. Säästäminen kannattaa aina.