Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä ole maailmassa montaa yhtä turhaa ja ahdistavaa asiaa kuin naistenlehdet!

Vierailija
09.09.2020 |

Varmasti monen naisen mielenterveys olisi paremmalla tolalla jos kaikki naistenlehdet lakkautettaisiin.

Kuka komppaa ja tajuaa mistä puhun?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinustamainosten vuoksi PITÄÄ jotain ostaa. News flash ei tarvitse.

Jotta onnistuisi ja kelpaisi naisena? Itse olen ratkaissut ongelman siten etten ajattele olevani nainen. Naiseus on pelkkää kulutuspaskaa ja kauneus- ja seksikkyyskilpailua tässä yhteiskunnassa. Ap

Kun tämä ei kerta ole ongelma sinulle niin mitä jos antaisit toisten toimia ihan niinkuin he itse haluaa? Osa naista haluaa olla naisia.

Missä kohtaa olen sanonut vastustavani sitä, että osa haluaa olla naisia? Vastustan sitä, jos minunkin oletetaan haluavan vain siksi että minulla sattuu olevaan vagina josta olen vieläpä pari kertaa synnyttänyt. Tissejä ei onneksi juurikaan ole. Ap

Vierailija
22/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Naistenlehdet elävät mainostuloilla ja vaikka jutussa hehkutetaisiin säästäväistä ja yksinkertaista elämää on heti seuraavalla sivulla vaatteet, kengät, hiusvärit ja meikit jotka PITÄÄ hankkia syksyksi. Pikkujouluvermeet, joulu kaikkine hankintoineen, vuoden alun kuntoilulaitteet ja vaatteet jne jne jne. Mitenhän ne toimittajat elää tämän ristiriidan kanssa?

Uuh eikä unohdeta jatkuvaa seksi-painostusta. Nykyaikana se on vielä hirveämpää, kuinka miellytät miestä, kuinka annat miehelle nautintoa, +50 seksiasentoa josta mies tykkää, kuinka pidät miehen kiinnostuksen yllä bla bla blaaa..

Missä Suomessa ilmestyvässä naistenlehdessä on tuollaista materiaalia?

Ainakin cosmossa 2000-luvulta lähtien..tiedän koska tilasin sitä pitkään;) 

Cosmo on lopetettu niin kuin suurin osa muistakin naistenlehdistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Naistenlehdet elävät mainostuloilla ja vaikka jutussa hehkutetaisiin säästäväistä ja yksinkertaista elämää on heti seuraavalla sivulla vaatteet, kengät, hiusvärit ja meikit jotka PITÄÄ hankkia syksyksi. Pikkujouluvermeet, joulu kaikkine hankintoineen, vuoden alun kuntoilulaitteet ja vaatteet jne jne jne. Mitenhän ne toimittajat elää tämän ristiriidan kanssa?

Uuh eikä unohdeta jatkuvaa seksi-painostusta. Nykyaikana se on vielä hirveämpää, kuinka miellytät miestä, kuinka annat miehelle nautintoa, +50 seksiasentoa josta mies tykkää, kuinka pidät miehen kiinnostuksen yllä bla bla blaaa..

Mikähä lehti se on josta nämä ohjeet saa? Kotiliesi vai Kodin kuvalehti?

Ainakin Cosmopolitanissa oli ennen noita. Mutta en tiedä, en ole lukenut sitä sitten sen jälkeen, kun se alkoi ilmestyä Suomessa.

Mä oon ihan vieraantunut kaikista naistenlehdistä. Mulle tuli näytenumero Kotivinkkiä, ja kun olin sen selannut, totesin, että onpa kyllä erikoista sisältöä. 

Vierailija
24/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin eri mieltä. Ainakin oma mielenterveyteni olisi paljon huonompi, jos naistenlehtiä ei olisi.

Vierailija
25/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miten tämän nyt nätisti sanoisi? Jos tilaa amerikkalaista pskaa niin toki sitä myös saa. Kuka pakotti tilaamaan lehteä, jonka sisällöstä et pidä?

Mistä sinä tiedät mistä minä pidin vaikka vuonna 1999? Kerroin vain minkälainen cosmopolitan on ollut ja on. Turhaa mussuttamista, ei kukaan kiellä teitä muita tilailemasta niitä hiton lehtiä. Itse en tilaa mitään vaan luen netistä jos jotain mielenkiintoista on. En siis ole AP. 

Vierailija
26/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä naistenlehtiä sä oikein luet? Itse luen monia eri naistenlehtiä, eikä niissä ole mitään tuollaista! Juttusi kuulostavat joltain Iltalehdeltä/Iltasanomilta, ja ne ovat MIESTENlehtiä!

Vierailija
27/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähä lehti se on josta nämä ohjeet saa? Kotiliesi vai Kodin kuvalehti?

Juuri kerroin että ainakin cosmossa. Sehän ei muuta ollutkaan edes 2000-luvullakaan, pelkää muotia ja seksiasentoja ja "mistä mies pitää" 

Kodin kuvalehti ja menaiset ovat aina olleet ihan jees. Tässä varmasti tarkoitetaan näitä "räväköitä" naistenlehtiä, enemmän nuorille suunnattuja ettei nyt vedetä mitään et-lehteä ja pitsinnypläys aviisia mukaan. 

No jos halutaan keskustella räväköistä naistenlehdistä niin ehkä se pitäisi mainita ja nostaa esiin esimerkkejä sen sijaan että teilaa kaikki naistenlehdet. Itse en ole koskaan ostanut tai edes lukenut jotain cosmopolitania , elleä tms. Minulle riittä Kotivinkki ja Käsityölehti.

Vierailija
28/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miten tämän nyt nätisti sanoisi? Jos tilaa amerikkalaista pskaa niin toki sitä myös saa. Kuka pakotti tilaamaan lehteä, jonka sisällöstä et pidä?

Mistä sinä tiedät mistä minä pidin vaikka vuonna 1999? Kerroin vain minkälainen cosmopolitan on ollut ja on. Turhaa mussuttamista, ei kukaan kiellä teitä muita tilailemasta niitä hiton lehtiä. Itse en tilaa mitään vaan luen netistä jos jotain mielenkiintoista on. En siis ole AP. 

Eli pidit 1999 seksivinkeistä ja nyt jälkikäteen harmittaa että niitä luit? Edelleen miksi tilata lehteä jonka sisällöstä ei pidä? Eri

Vierailija
29/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaa kutakin, eli kuka nyt enää mitään viikottaisia aikakaus- ta naistenlehtä lehtiä kioskista vaivautuisi ostamaan , kun kaiken näkee halutessaan netistäkin.

Ainoat lehdet mitkä nykyään pärjäävät jotenkin omillaan, ovat lähinnä jotkut,erilaisiin harrasteisiin ja vapaa-ajan toimintoihin ( esim. purjehdus,kalastus,  ratsastus, puutarha, leivonta yms.harrastus,tai 'hobby') keskittyvät ja erikoistuneet lehdet.

NIILLÄ lehdillä ja sillä lehtisektorilla on ,jokaisella niistä oma vakiintunut lukijakuntansa  ja  sen myötä lehden  levikissä AINA jotain kasvunäkymiäkin

(...kunhan vain postinjakelu jatkossakin sentään  vielä jotenkin pelaa, sillä monihan haluaa vielä lehtensä suoraan kotiinsa tai omaan  postilaatikkoonsa kannettuna.)

Vierailija
30/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinustamainosten vuoksi PITÄÄ jotain ostaa. News flash ei tarvitse.

Jotta onnistuisi ja kelpaisi naisena? Itse olen ratkaissut ongelman siten etten ajattele olevani nainen. Naiseus on pelkkää kulutuspaskaa ja kauneus- ja seksikkyyskilpailua tässä yhteiskunnassa. Ap

Kun tämä ei kerta ole ongelma sinulle niin mitä jos antaisit toisten toimia ihan niinkuin he itse haluaa? Osa naista haluaa olla naisia.

Missä kohtaa olen sanonut vastustavani sitä, että osa haluaa olla naisia? Vastustan sitä, jos minunkin oletetaan haluavan vain siksi että minulla sattuu olevaan vagina josta olen vieläpä pari kertaa synnyttänyt. Tissejä ei onneksi juurikaan ole. Ap

Kuka miekestäsi pakottaa sinut olemaan nainen? Jos naistenlehtien sisältö ei kiinnosta niin ihan vapaasti voit olla niitä lukematra. Ja vaikka lukisitkin, niin mikään ei pakota toimimaan niinkuin niissä jutuissa sanotaan. Pitäisiköhän sinun keskustella asioista jonkin psykoligin tai vastaavan kanssa kun kerta tuollaisia ongelmia on?

Vierailija
31/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen ihan yhtä ahdistavana kaikki naisille suunnatut lehdet, koska minua ei jaksa kiinnostaa suoriutua hyvin yhtään mistään muusta naisiin kohdistetuista vaatimuksista kuin hoikkuudesta. Sitten aina naureskelenkin partaani kun näen jälleen uuden laihdutusjutun tai kuvassa jonkun minua lihavamman. Ap

Vierailija
32/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ma tut nyt ainakin.

Vierailija
33/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkään lukea esim Eevaa, Annaa, Kodin kuvalehteä, Kotiliettä, Glorian antiikkia, Avotakkaa ja erilaisia sisustus- ja puutarha-lehtiä. Ei niissä ole koskaan mitään seksiä ja aika vähän muutaakaan meikki-, laihdutus-, ym.- hömppäjuttua.

Vierailija
34/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan noita joku vielä ostaa ja lukee?  En ole ostanut tai vilkaissutkaan moneen vuoteen, teinijuttuja tollaset. 

Ns. miestenlehdistä syyrin osa on tainnut jo siirtyä historiaan tai ainakin nettiin, kun niitä ei lehtihyllyissä ole entiseen tapaan näkynyt. Naistenlehdillä ei taida olla sama kohtalo vielä pitkään aikaan.

"Kampaajalla" niitä luetaan, kuten seiskaa ja muita hömppälehtiä. Kun käyn kovin harvoin kampaajalla, en muista lukeneeni naistenlehteä pitkään aikaan. Eilen satuin löytämään kotoa yhden vuoden 2011 lehden, jossa oli hyviä reseptejä.

Vierailija
35/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin tykkään lukea esim Eevaa, Annaa, Kodin kuvalehteä, Kotiliettä, Glorian antiikkia, Avotakkaa ja erilaisia sisustus- ja puutarha-lehtiä. Ei niissä ole koskaan mitään seksiä ja aika vähän muutaakaan meikki-, laihdutus-, ym.- hömppäjuttua.

Noista ainakin Eeva, GLoria ja Avotakka ovat edustavinaan jotakin luksusta.

Vierailija
36/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ostin kolme kuntoilu- ja fitnesslehteä. Syksyyn uusia virikkeitä. Ei siis mitään uutta, samat jutut mitä kymmenen vuotta sitten, eri lehdet eivät poikenneet toisistaan millään lailla. Oli selattu kolme lehteä viidessä minuutissa ja sitten lehtikeräykseen.

Vierailija
37/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen ihan yhtä ahdistavana kaikki naisille suunnatut lehdet, koska minua ei jaksa kiinnostaa suoriutua hyvin yhtään mistään muusta naisiin kohdistetuista vaatimuksista kuin hoikkuudesta. Sitten aina naureskelenkin partaani kun näen jälleen uuden laihdutusjutun tai kuvassa jonkun minua lihavamman. Ap

Hetkinen ... oletko sinä nyt varmasti aivan kunnossa, jos laihuus on sinulle niin tärkeä, mutta muista vaatimuksista peräti ahdistut? Ehkä olisi hyvä keskustella jonkun mielenterveysasiantuntijan kanssa.

Ei minuakaan ole enää vuosikymmeniin kiinnostanut naisille esitetyt ulkonäkövaatimukset, ei edes laihdutus.

PS: Harvat partahaivenet ole nyppinyt pois, partaan naureskelu ei minulta oikein onnistu vaikka sen kyllä minäkin muuten tekisin.

Vierailija
38/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että Cosmo on NAISTENlehti :D

Vierailija
39/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä aloitus. Naistenlehdet pitävät tukevasti yllä naistenkeskeistä vertailu ja kyyläyskulttuuria. Toki ihmiset ovat luontaisesti uteliaita, mutta ikävimmillään ulkonäköön painottuva julkisuus, lifestyle-kilpavarustelu ja muu cooliuden ja pärjäämisen hehkutus kyllä hyppää silmille. Toki sinne sekaan tehdään vaikkapa Me Naiset/Anna-akselilla tiedostavia juttuja siitä, miten leipäjonottajat elävät ja yh venyttää senttiä. Ettei vallan rupusakin kitkutus unohtuisi ja voisi tuntea mielihyvää siellä tukevasti keskiluokkaisessa onnelassaan. Kaikki muutostarinat päättyvät luonnolisesti onnelliseen loppuun ja mikäänhän ei meitä naisia lannista, eihän. Eipä varmaan.

Mutta tuota se on toisaalta ollut vuosikymmeniä. Itse viittäkymmentä lähenevänä en juuuri jaksa enää noista lehtiä lukea, ei vaan kiinnosta ne loputtomat julkkisten päivitykset tai mikään trendikäs. Mutta nuorempana ahmin paljonkin  noita, koska oli tärkeää tietää missä mennään ja miltä oikean naisen kuuluu näyttää. Silloinkin ulkopuolisena ei-menestyjänä, mutta eri tavalla vielä riippuvaisena siitä, mitä naisen tulee olla.

Ymmärrän täysin lehdentekijöiden paineet miellyttää yhä kirjavampaa lukijakuntaa ja moniarvoista aikaa, selkeästi eri ikäryhmillehän noita lehtiä tehdään. Läpikaupallisessa kulttuurissa kuitenkin elämme.  Joissain asioissa joku mn oli huomattavasti hötömpää vaikka ysärillä, nythän se on jo aika poliittinenkin (selkeän liberaali ja feministinen). Sellaista aikaa ei taida tullakaan, jossa nuoren naisen (miksei miehenkin) ei "kuuluisi" laittaa isoa summaa tuloistaan ulkonäköönsä. Toisaalta ulkonäköpaineet ovat tuntuvia kaikenikäisillä urbaaneilla oman elämänsä toimitusjohtajilla.

Toisaalta lehtiä luetaan monella eri tavalla. Toisilla ne oikeasti korvaavat ihmissuhteita.

Vierailija
40/53 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ne rupeavat ahdistamaan, jos niiden sisällön ottaa hyvin kirjaimellisesti. Ei kaikkia uusimpia muotivaatteita ole kenenkään pakko haalia tai alkaa meikata jollain tietyllä tyylillä vain siksi, että se on nyt kuuminta trendiä maailmalla. Ei tarvitse meikata ollenkaan, jos ei halua.

Mielestäni esimerkiksi Anna on nykyään paljon asiallisempi lehti kuin vielä 90-luvun loppupuolella ja 2000-luvun alussa. Silloin naistenlehdissä yleensäkin vielä tuputettiin sitä perinteistä kapeaa naiskuvaa: naisen tehtävä on saada mies, hankkia lapsia, näyttää hyvältä ja laittaa ruokaa. Ne harvat artikkelit, mitä mm. vapaaehtoisesta lapsettomuudesta tuolloin julkaistiin, olivat pohjasävyltään sekä syyllistäviä että mukaymmärtäviä. Silloin sitä ei vielä nähty yhtenä elämäntapavalintana muiden joukossa vaan todisteena naisen psyykkisen tasapainon järkkymisestä, kypsymättömyydestä tai äitiyshalun "kieltämisestä" itsessään.

Myös julkkisjutut ovat mielestäni nykyään aiempaa harkitumpia ja fiksummin kirjoitettuja. Tunnetuin kauhuesimerkki menneistä julkkishaastatteluista lienee se surullisenkuuluisa Veijo Baltzarin haastis Annassa vuodelta 1996. On todella, todella vaikea kuvitella, että yksikään naistenlehti suostuisi sellaista tänä päivänä julkaisemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi