rv 34 näytitkö itse tältä?!
http://fotballfrue.no/2013/10/21/344-hoygravid/
Siis tällä kuuluisalla norjalaisella blogistilla rv 34+ 4 ja vatsa näyttää ihan alkuraskauden kummulta!
Ihan kuin jonkinlainen sixpackikin loistaisi ton raskausmahan päällä.
Todellakin myönnän olevani kateellinen, itselläni rv 22 meneillään ja olen jo paljon pahemman näkoisessä kunnossa.
Kommentit (40)
Ensimmäisessä raskaudessa vatsa alko kasvaa vasta noin 20 viikolla. Toisessa aiemmin, en muista viikkoja. Kolmannessa raskaudessa KAIKKI tulivat onnittelemaan ja kysymään, milloin vauva syntyy, kun viikkoja oli 8.
Kolmas raskaus näkyi siis jouluna aivan selvästi, käytin äitiyshousuja ja vatsa oli todella iso, enkä ollut edes kolmannella kuulla. Vauva syntyi vasta elokuussa. Ei oltaisi haluttu kertoa vielä kenellekään, mutta pakkohan se oli myöntää, kun tädit lääppivät vatsaa ja kokeilivat, potkiiko se jo..
Vatsasta viis, mutta sen rintsikat ei istu yhtään!
Nainen on todennäköisesti pitkä ja kohtu niin päin että vatsa ei pyöristy eteenpäin. Toisaalta minusta vois olla kiva ollessa raskaana näyttää raskaana olevalta eikä vain lihoneelta. Eikä tämä ole kateellisen kommentti, ruumiinrakenne vaikuttaa.
No mä näytin varmaankin jotakuinkin tolta. Lasketun ajan kieppeillä jouduin olemaan sairaalassa käynnistysten vuoksi pidempään, ja siellä lääkärit toistuvasti huomauttelivat pienestä vatsastani ja vitsailivat että olenko raskaana, joten kai se sitten huomattavan pieni oli. Hassua että painoa mulle tuli yli 20 kiloa normaaliin viiteenkymmeneen, se olikin sitten turvotuksena raajoissa. Vauvatkin mulla ovat olleet alle kolmekiloisia.
Minun vyötärönympärykseni oli rv34 n. 120cm. Molemmissa raskauksissa vauva kasvoi suoraan ulospäin. Vatsani näytti kuvan vatsalta rv6 kun alkuturvotus iski.
Voi on kyllä todella siro raskausmaha!
Aivan ihania kuvia muuten tässä blogissa, todella valoisa ja kaunis tunnelma :)
Minullaoli pieni raskausmaha ensimmäisen lapsen kohdalla. Syynä oli se ettei lapsivettä ollut paljoa. Toisen kohdalla vatsa oli valtava ja lapsivettä runsaammin.
ekassa kyllä. laskettuna ainakana eräs nainen kysyi minulta kun oli viikkoja katsellut että, ai ootko sä raskaana, nepä ole huomannut? :O ja lapsi oli 3,5kg syntyessään. tokassa olinkin sitten vähän isompi, mutta äitiyslomalle jäädessäni ei monikaan työkaveri ollut huomannut kun sain vaatteilla hienosti piilotettua :)
Yks tuttu nainen oli oikeesti varmaan ton näkönen viimesillään, en toki häntä ilman vaatteita nähnyt. Näin naisen, olisko ollut kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, ja maha näytti minun silmään kyllä tosiaankin sellaiselta pieneltä söpöltä viikon 20 masulta, eikä sellaiselta vauvamahalta mitä yleensä muilla. Hoikka ihminen hän on aina ollut, ja kyseessä oli silloin toinen raskaus. Ihan normaalipainoinen lapsi sieltä tuli, ja olin kyllä todella ihmeissäni, että missä se lapsi siellä mahassa oikein oli. Toisilla kuulemma on kohtu jotenkin sellaisessa asennossa, että lapsi on jotenkin niin siellä äitinsä sisuskalujen ympärillä. Uskomatonta kyllä.
No johan nyt on helvetti, jos ei raskausmahakaan saa enää näkyä tai on jotenkin "pahan näköinen". Ei kai se automaattisesti sitä tarkoita, että jos maha on valtava, että koko muu kroppakin suurenee samassa suhteessa.
Mä kuulun kanssa tähän kastiin jonka maha rupesi näkymään vasta pitkälti puolen välin jälkeen (En ees muista millä viikolla tarkalleen). Silloinkin lähinnä näytin siltä, että oon vaan lihonut. Olisin varmaan halutessani pystynyt vaatteilla salaamaan raskauden työkavereiltakin äitiysvapaan alkuun asti. :D Pienestä mahasta sain terkkarin mukaan kiittää pitkää selkää, jolloin vauvalla oli tilaa kasvaa pituussuunnassakin, eikä vatsa lähtenyt heti työntymään ulos.
Mulla oli varmaan yhtä pieni maha esikoista odottaessa, mutta muuten olin aivan turvonnut pallo. Oli raskausmyrkytys, lapsi oli reilu 2,5 kiloinen.
En ole koskaan ollut noin laiha, mutta ei minula kyllä valtava vatsa ollut viikolla 34 ainakaan ensimäisessä raskudessa. Olen pitkä ja kohtu on taaksepäin kalellaan. Pidän kyllä outona ajtusta, että raskausmahan pitäisi olla siro. En ole ikinä ollut tyytyväisempi kehooni kuin raskaan ollessa. Olen rakastanut mahaani joka kerta.
Pienihän tuo on.. Itse tällä hetkellä rv 19+0 ja vatsa on isompi kuin tuolla.
No en tule näyttämään. Näyttäisin kyllä hyvin mielelläni.
Pöh. Ihan samanlainen tusinablogi kuten kaikki muutkin. Itsestä otettuja poseeraus kuvia, joissa yritetään näyttää eteeriseltä jonku LV-laukun kanssa. Ei sillä, että bloggaaja on tosi nätti ja pitää huolta itsestään (kivat hiustenpidennykset, joita jaksaa laittaa). Mikä juttu se on, kun tuo daami istuu olohuoneessa jalat sinisessä ämpärissä?
Ja kyllä, näytin itsekin säteilevältä ja hyvältä raskaana ollessani, myös silloin kun olin ihan viimeisilläni. Mutta mulla oli isompi vatsa tuossa vaiheessa, kuin tuolla höerdesköerde-bloggaajalla. Nyt ei voi sanoa samaa, kun vauva valvottaa ja hyvä kun jaksaa vetää (hormoneiden aikaansaamat upeat ja paksut) hiukset ponnarille.
Mulla oli melkolailla tuon kokoinen maha juuri ennen kuin synnytin rv 34. Sf-mitta meni tasan keskikäyrällä ja lapsen syntymäkoko vastasi raskausviikkoja.
Nyt ekassa raskaudessa ja menossa rv 34+4 on mulla kyllä hiukan isompi maha.. Vähän ärsyttävää kun haluaisi kunnon masun :(
No ei käy kateeksi. Nyt rv 18, ja mun maha tuollainen. Minä olen sellainen persoona, että takuulla olisin huolissaan jos masu olisi tätä luokkaa rv 35. Ja vauvamahat on ihania! :)
Mulla on ollut joka raskaudessa vain vähän isompi vatsa. 3 ensimmäisessä painoin n 57 kiloa laitokselle mennessä (synnytykset 36+0) ja 4. kerralla 65 kiloa mutta synnytys jo 33+3. Normaaleissa vaatteissa koko odotusajan.
Ööh missä on tuon naisen traskausmaha? Mahtuuko tohon pikkuruiseen masuun todella melkein syntymään valmis vauva? Joo minä olin tuon näköinen rv 14+ :D:D:D