Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bakteerikammoiset ihmiset ovat hieman naurettavia!

Vierailija
22.10.2013 |

Ymmärrän toki normaalin siisteyden päälle, ja, että on poikkeuksia, kuten sairaalaolot, joissa tarkka hygienia on erityisen tärkeää.

Mutta tarkoitan näitä ihmismassoja, jotka yrittävät pitää NORMAALIT KOTIOLOT sairaalapuhtaina. Kauppiaat ovat haistaneet tämän ja on tarjolla jos jonkinlaista desinfektilitkua, nyt jo pitää saamari normaalit pyykitkin desinfioida?!

Ja tunnen näitä joo tosielämässä. Lasten leluja pestään hulluna. lattiat desinfioidaan, käsidesillä lutrataan joka käänteessä.

Ja newsflash, flunssat jyllää heillä samaan malliin ja kun miettii, mikä määrä allergioita nykyään on lapsilla, kun äidit luulevat että vauvat kuolevat, jollei ole steriiliä kuin leikkaussalissa. Meille taas nauretaan sadan vuoden päästä.

Ei ihminen kuole normaaliin ympäristöönsä, johan tätä nyt useammat tutkimuksetkin tukevat!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ihmiset eivät ehkä tiedä ja ymmärrä, että bakteereja on kaikkialla ja iso osa niistä on hyviä ja tarpeellisia. Suolistossakin on 1,5 kg bakteereja, jotka ovat tärkeitä ihmisen hyvinvoinnille!

Toki hygienista on hyvä huolehtia, mutta bakteerittomaksi ei kukaan elinympäristöään tai edes itseään pysty muuttamaan.

Osalla on mikrobiologian perusteet pahasti hakusessa.

Vierailija
2/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämän aamun provosointiyritys, vai  ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä oli bakteerikammoinen. Mä en tajunnut sitä silloin, mutta nykyinen mies kerran heitti sen, kun alkuaikana valitin niistä kummallisuuksista. Se paheni vuosien aikana ja ihan selvä tapaus. Esimerkiksi jos otin hörpyn hänen oluestaan lasin reunalta, niin suuttui ja "tosi sikamaista, juo sitten ihan itse se loppuun". Pesi käsiään joka välissa ja suihkussa meni 45 minuuttia joka aamu, koska hinkasi tolkuttomasti itseään. Ei suostunut esimerkiksi koskemaan rättiin, koska "se haisee ja on paskainen". Rätti oli ihan puhdas ja hajuton, mutta inhosi ajatustakin. Joskus suostui pyyhkimään, jos sai ottaa uuden rätin paketista. Muuten ei. Jos luin sanomalehteä samalla syöden, hermostui, että "klähmin" sitä rasvaisilla sormilla.

Mä en oikeasti sitä miettinyt silloin niin paljoa, kun se vaan ärsytti ja haittaisi elämää.

Vierailija
4/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 08:26"]

Mun eksä oli bakteerikammoinen. Mä en tajunnut sitä silloin, mutta nykyinen mies kerran heitti sen, kun alkuaikana valitin niistä kummallisuuksista. Se paheni vuosien aikana ja ihan selvä tapaus. Esimerkiksi jos otin hörpyn hänen oluestaan lasin reunalta, niin suuttui ja "tosi sikamaista, juo sitten ihan itse se loppuun". Pesi käsiään joka välissa ja suihkussa meni 45 minuuttia joka aamu, koska hinkasi tolkuttomasti itseään. Ei suostunut esimerkiksi koskemaan rättiin, koska "se haisee ja on paskainen". Rätti oli ihan puhdas ja hajuton, mutta inhosi ajatustakin. Joskus suostui pyyhkimään, jos sai ottaa uuden rätin paketista. Muuten ei. Jos luin sanomalehteä samalla syöden, hermostui, että "klähmin" sitä rasvaisilla sormilla.

Mä en oikeasti sitä miettinyt silloin niin paljoa, kun se vaan ärsytti ja haittaisi elämää.

[/quote]

Miten teillä intiimipuuhat sujui? Pystyikö se edes pussaamaan sua?

Vierailija
5/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta musta tuntuu että paljon enemmän on niitä jotka eivät todellakaan välitä hygieniasta. Siis kun stalkkaa vaikka naistenvessassa kuka pesee kätensä, niin todella moni ehkä kastelee sormenpäät vedessä eikä muuta. Ei saippuaa, ei hierota käsiin. Sen sijaan naamaa ja hiuksia laitellaan paljon pitempään peilin edessä. On tietysti superhygieenikkojakin. Heille myydään sitten näitä dettoleja sun muita.

Vierailija
6/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko se niin naurettavaa. Fobiat harvoin ovat järkeviä. Onhan lentäminenkin turvallinen tapa matkustaa, eivätkä pienet hämähäkit ole vaarallisia, mutta silti niitä monet pelkäävät eikä niitä niin vaan poisteta sanomalla ettei pelkoon ole järkevää syytä. En siis pidä hirveän ihmeellisenä jotain tauti- ja bakteerikammoja.

Vierailija
7/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää se, että monen mielestä vessassa käynnin jälkeen pitää jynssätä kädet mutta kun tulee ulkoa kotiin niin niitä ei pestä! Vaikka on käsitelty rahaa, ostoskärryjä, pankkiautomaatin painikkeita yms., joissa todella on paskaa!

Vierailija
8/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse voi olla myös pakko-oireisesta häiriöstä ja siinä ei ole mitään naurettavaa..

Vierailija
9/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 08:26"]

[/quote]Sun omat tapasi kuulostavat inhottavammilta. En mäkään tykkäisi, että klähmit kaikkea rasvaisin sormin ja juot mun lasistani. Yök sulle vaan.

Eksäsi taisi olla normaali siisti mies.

Vierailija
10/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen enemmän huolissani epäsiisteistä ihmisistä. Niitä näyttää olevan ihan liian kanssa.

Vierailija
11/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä että enempi törmää ihmisiin jotka ei hygieniasta välitä. Itse en ole bakteerikammoinen mutta ehkä lievästi viruskammoinen kyllä. Harmittaa, kun oon suurinpiirtein ainoa joka aamuisin päiväkodissa katsoo että lapsi pesee kädet huolellisesti saippualla, huuhtelee ja kuivaa hyvin. Valitettavan moni vain huikkaa lapselle mennessään että pese sit kädet ja lähtee.

Me pestään kädet saippualla aina ulkoa tultaessa (myös koululaiset tekee näin vaikken ole kotona vahtimassa) ja ennen ruokailua. Mielestäni pieni vaiva jos sillä joskus edes jonkun taudin välttää. Samoin pyyhin vähintään kerran viikossa ovenkahvat, katkaisimet, kaukosäätimet, näppäimistöt yms.

Vierailija
12/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea fobia on eri juttu eikä se ärsytä. Sen sijaan sellaiset, jotka vaan eivät tajua bakteereita olevan joka puolella ja menevät kyseenalaistamatta mainosmiesten halpaan ovat vähän tuskastuttavia.

Vierailija
13/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 09:21"]

Sama täällä että enempi törmää ihmisiin jotka ei hygieniasta välitä. Itse en ole bakteerikammoinen mutta ehkä lievästi viruskammoinen kyllä. 

[/quote]

Arvaa ällöttääkö terveydenhuollon työntekijän syyläiset kädet? En mene lääkäriin saadakseni sieltä jotain vitun syyliä.

Vierailija
14/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, asiaa tuskin helpottaa, että toisen pelolle tai ongelmalle vielä nauretaan :(

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 09:09"]

kyse voi olla myös pakko-oireisesta häiriöstä ja siinä ei ole mitään naurettavaa..

[/quote]

Vierailija
15/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siinä ei ole mitään vikaa, että haluaa pitää kotinsa puhtaana. Oma koti, omat säännöt, vai mitä? Enemmän ärsyttää ne, jotka eivät voi koskea julkisiin ovenkahvoihin ja hissinappuloihin, yms. Tai entäs ne joiden pitää aina julkisessa vessassa käydessään vuorata pöntönreuna paperilla ennen kuin siihen voi takapuolensa laskea.

Vierailija
16/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap suhtautuu bakteerikammoisiin noin aggressiivisesti? Ovatko he tehneet sinulle jotain pahaa? Jos tunnet itsesi huonommaksi hygienista huolehtivien seurassa, niin vika ei heissä vaan sinussa.

Vierailija
17/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän suhtautua neutraalisti, koska jokaisella meistä on omat kummallisuutemme. Välillä kyllä ystäväpiirimme bakteerikammoilija ärsyttää, kun hän näkee joka paikassa taudinaiheuttajia ja on välillä lähes hysteerinen. Silti juuri hän on usein flunssassa tai antibioottikuurilla - tosin mistä minä tiedän, vaikka olisi vieläkin useammin jos ei välttelisi joka puolella väijyvää saastaa niin paljon.

Vierailija
18/18 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaalassa töissä ja näen kuinka poliklinikalta lähtee sairaalabakteerin kantajia julkisiin kulkuvälineisiin, käy mennessään wc:ssä lasten wc:ssä ja näpräävät kaupan kassakoneen kortinlukijaa samoilla sormilla. Kyllä, meillä pestääm kädet huolellisesti aina kun tullaan ulkoa eikä lasta suukoteta suulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan