Onko terapiasta hyötyä?
En tiedä mistä lähtisin. En halua täällä kertoa ongelmistani mitä on ollut.
Välillä on tunne etten ole oikeastaan masentunut vaan asiani on todella hyvin. Silti käyn juttelemassa psykiatriselle sairaanhoitajalle ja hän arvioi että olen toipumisessa vielä alussa. En vaan tajua tätä ristiriitaa? Olen sitten ollut hänen kanssaan samaa mieltä. Tietty välillä on ahdistusta maailman pahuudesta johtuen ja tälläkin palstalla johtuvasta haukkumisesta.
Mietin nyt terapiaa että onko se rahojen tuhlaamista vai onko siitä apua?
Kommentit (3)
Minulle ainakin oli tosi paljon apua, ilman terapiaa tuskin olisin enää edes hengissä.
Mutta sekin, että onko terapiasta hyötyä ja saako siitä mitään irti, riippuu myös terapiasta ja terapeutista. Minä kävin ensin jollain psyk. sairaanhoitajalla jolla oli terapeuttikoulutus, mutta niistä sessioista ei ollut mitään hyötyä. Sitten pääsin terapeutille, jolla koulutusta (psykologi, psykologian tohtori, terapeutti) ja kokemusta paljon enemmän (+-20 vuotta) ja se oli se terapia joka minut pelasti.
Niin, ehkä olen liikaa lukenut kommentteja terapiasta täältä netistä. Luulen että minulle tulee se tunne jostain että auttaako se minua. Minun on pakko luottaa tähän tunteeseen.
Terapiaahan on monenlaista, tutustu eri muotoihin ja mieti, olisiko jostain niistä hyötyä elämäntilanteessasi. Kaikki eivät saa esim. pelkästä puhumisesta mitään.