Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri tarjos 1100e/kk brutto työtä tänään

Vierailija
21.10.2013 |

kestää vuoden. Sen jälkeen tulee toinen mun tilalle. Vaihtoehto 3 kk karenssi...  Kumpiko olisisi nöyryyttävämpi vaihtoehto???

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parempiko on maata kotona tekemattä? miten jotkut edes kehtaa!

Vierailija
42/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemättä mitään siis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 21:22"]

Mä en nyt vieläkään ymmärrä tätä juttua. Myös palkkatukityöpaikoissa pitäisi olla tietääkseni tes:sin mukainen palkka ja 1100 brutto ei ole sitä 8h työpäivillä! Työpaikkoja joissa ei makseta tes:sin mukaan ei tarvitse ottaa.

[/quote]

Ap. 11-18 ei ole  enään 8 tuntia.  Mut musta mua hyväksikäytetään, ja en taida suostua.

[/quote]

Joo mutta sittenhän sulle pitää laskea tuntipalkan mukaan ja taas mennään tes:sin mikaan. Pitäisi olla kuitenkin enemmän kun 1100 brutto jos tehdään 7h päivässä. Kyllä vähän nyt haiskahtaa oudolle? Itse asiassa kun itse kyselin kerran työkkäristä saisinko palkkatukea jos itse löydän sopivan paikan niin virkailija oikein painotti että tes:sin mukainen palkka pitää olla minimissään.

Vierailija
44/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työnhakijana työkkärissä? Jos olet, niin silloin tiedät, että työ on otettava vastaan.

Vierailija
45/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 20:33"]

Jos on 40 viikkotuntia niin ei voi olla enää työehtosopimuksen mukainen palkka. Etkö pysty liitosta tai netistä tarkistamaan tuntipalkkaa ja jos jää alle niin yhteys ammattiliittoon. 

[/quote]

Yhteys ammattiliittoon ja heti, älä anna noiden työkkäri ihmisten kusettaa sinua.

Olet suomalaisen koulutuksen saanut, tunne oma arvosi.

[/quote]

Ihan faktana: työkkäri ei anna palkkatukea, jos palkka ei ole TESsin mukainen joten ap valehtelee!

Vierailija
46/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 21:42"]

Oletko työnhakijana työkkärissä? Jos olet, niin silloin tiedät, että työ on otettava vastaan.

[/quote]

Työtä ei ole pakko ottaa vastaan jos palkka ei ole tes:sin mukainen. Lisäksi ainakin ennen oli sellainen sääntö että jos osa-aikaisesta työstä ei saa enempää kun työttömyyskorvauksesta niin sitä ei ole pakko ottaa vastaan.

Vierailija
47/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 21:37"]

ja parempiko on maata kotona tekemattä? miten jotkut edes kehtaa!

[/quote] 

Se on ihan eri asia tehdä todellista palkkatyötä, josta maksaa verot. Sellaisesta työstä kieltäytyminen laiskuuden vuoksi on tuomittavaa. Mutta tukityöllistettynähän palkka maksetaan verorahoista. Halvemmaksi tulee veronmaksajille, jos kaikki työttömät on vain peruspäivärahalla. Tässä haaskataan nyt verorahoja, jotta työttömyystilastot näyttäisi kauniilta.

Vierailija
48/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 6h/pv eikä aina sitäkään palkka n. 1300 ja saan olla 2 v palkkatuella. Minusta hyvä ratkaisu! Voi hakea muita töitä koko ajan ja on se aina parempi kun oon töissä jossakin ja haet uutta kuin että oot ollu 2 v kotona ja haet töitä!

Vierailija
49/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakijalla on oikeus kieltäytyä osa-aikatyöstä, mikäli palkka yhdessä mahdollisen sovitellun työttömyysetuuden kanssa vähennettynä työsuhteesta aiheutuvilla kustannuksilla jäisi kokonaan työttömänä saatua työttömyysetuutta pienemmäksi.

Eli kyllä vielä löytyy tuo säännös osa-aikaisuudesta. Lisäksi jos palkka ei ole tes:sin mukainen (olkoon osa- tai kokoaikaista) niin se on laitonta ja sitä ei tarvitse ottaa vastaan myös työkkärin omien sääntöjen mukaan!

Vierailija
50/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa todellakin lähteä muualle töihin. Norjassa ja Tanskassa minimipalkat 3500 euroa ja Ruotsikaan ei ole mikään huono vaihtoehto.

Vierailija
51/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltäydyt sillä perusteella, että palkka on liian pieni, niin hommaa sama paperille. itse olen muutaman kerran soittanut ja sitten meilannut oman alueeni työsuojelupiiriin samassa asiassa. tosin silloin oli itse case toisinpäin.

eli työkkärin asiakas kieltäytyi lähtemästä tarjottuhin töihin ja sanoi syyksi, että liian pieni palkka. pyysin alueen työsuojelupiiristä tiedot, että kuinka paljon tässä läänissä maksetaan siitä-ja-siitä työstä, sillä - ja -sillä työajoilla ja sillä-ja sillä kokemuksella.

työsuojelupiiristä tuli paluupostina vastaukset, että mikä se tämän alueen palkka pitäisi olla.

silläpä ne asiat sitten selviää. toinen vaihtoehto on kysyä tuon nimenomaisen ammattialan ammattiliitosta, että mikä se palkka kuuluu tuolla työajalla olla. pitäis niiltäkin tulla vastaus vaikka et vielä jäsen olisikaan.

työsuojelupiiri on tarkoitettu neuvomaan ja auttamaan kaikkia niitä, jotka ei kuulu mihinkään liittoon tai jotka haluaa ns. puolueetonta tietoa.

Vierailija
52/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 21:52"]

[/quote]

Työtä ei ole pakko ottaa vastaan jos palkka ei ole tes:sin mukainen. Lisäksi ainakin ennen oli sellainen sääntö että jos osa-aikaisesta työstä ei saa enempää kun työttömyyskorvauksesta niin sitä ei ole pakko ottaa vastaan.

[/quote]

Aika harva saa työkkärikorvausta noin isoa summaa.

Vierailija
53/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 21:52"]

[/quote]

[/quote]

Aika harva saa työkkärikorvausta noin isoa summaa.

Vierailija
54/54 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 22:03"]

Jos kieltäydyt sillä perusteella, että palkka on liian pieni, niin hommaa sama paperille. itse olen muutaman kerran soittanut ja sitten meilannut oman alueeni työsuojelupiiriin samassa asiassa. tosin silloin oli itse case toisinpäin.

eli työkkärin asiakas kieltäytyi lähtemästä tarjottuhin töihin ja sanoi syyksi, että liian pieni palkka. pyysin alueen työsuojelupiiristä tiedot, että kuinka paljon tässä läänissä maksetaan siitä-ja-siitä työstä, sillä - ja -sillä työajoilla ja sillä-ja sillä kokemuksella.

työsuojelupiiristä tuli paluupostina vastaukset, että mikä se tämän alueen palkka pitäisi olla.

silläpä ne asiat sitten selviää. toinen vaihtoehto on kysyä tuon nimenomaisen ammattialan ammattiliitosta, että mikä se palkka kuuluu tuolla työajalla olla. pitäis niiltäkin tulla vastaus vaikka et vielä jäsen olisikaan.

työsuojelupiiri on tarkoitettu neuvomaan ja auttamaan kaikkia niitä, jotka ei kuulu mihinkään liittoon tai jotka haluaa ns. puolueetonta tietoa.

[/quote]

Suomessa ei ole mitään työsuojelupiirejä ollut moneen vuoteen.