Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaan sanoa EI humalassa

Vierailija
21.10.2013 |

Heippa kaikki! 

Nyt kaipaan teidän ihanien ihmisten vinkkejä. Olen tosi suora ja rohkea ihminen mutta olen aina silloin humalassa... Perusluonne selvinpäin on kiltti myötäilevä hissukka enkä osaa sanoa ei. Kärsin helposti ahdistusta julkisilla paikoilla mutta heti kun saan alkoa sanon mitä meinaan enkä pelkää mitään. 

Olen masentunut ihminen, käyn terapiassa 2x viikossa ja opettelen elämää uusiksi kiitos ikävän lapsuuden.

Miehelleni uskallan olla suora ja rohkea. Puran monesti pahan olon häneen kun en sano EI esimerkiksi työpaikalla.. Olen joutunut työpaikalla kiusatuksi kun en uskalla sanoa vastaan ym. 

Miten saisin saman ihanan itsevarmuuden selvinpäin? Alkoholi on tullut sellaiseksi ns pelastuksesi saadakseni itsestäni tuollaisen. uskon että pohjimmiltani olen se rohkea ja itsevarma jos vaan saan sen ulos.

Kiitos <3

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä "suora ja rohkea" noin niin kuin käytännössä tarkoittaa? Sitä tavanomaista, että sanotaan asiat "suorasti ja rohkeasti" päin toisten naamaa, ts. kritisoidaan ja haukutaan niitä koska ollaan niin "suoria ja rohkeita" mutta ei itse kestetä samanlaista kohtelua takaisin?

Vierailija
2/2 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suorana oleminen pitäisi olla ihanaa?

Känni on ihanaa. Mutta elämä ei aina ole ihanaa. Koita sanoa ei, ihan ekana tee se pienissä asioissa. Vaikka ihan mitättömissä jutuissa: kieltäydy ottamasta keksiä jos joku tarjoaa yms. Ja hajoaako siihen maailma?

Minusta oma olemus ei saa olla niin tärkeä ettei voisi kieltäytyä.

Minusta kuulostaa ihan kamalalta että viet työpaikan ongelmat kotiin miehellesi. Ei hän ansaitse kumppania joka on hänelle kurja. Enkä ole ihan vakuuttunut että se on koko syy miksi olet hänelle paha.

Minusta sinun pitäisi miettiä mishesi kantilta teidän parisuhdetta.

Terapiassa käyminen ei sinua paranna. Vaan sinun pitää alkaa muuttamaan ongelmakohtia itsessäsi. Kurja lapsuutesikin on vanhempiesi kyvyttömyyttä omassa elämässään etkä sinä siihen voi vaikuttaa. Se mitä on tapahtunut, on menneisyyttä ja sinä elät kokoajan eteenpäin elämääsi. Voit joko jäädä rypemään menneisyydessäsi, mutta et sinä siitä mitään kostu ja sitten voi alkaa miettimään että miksi kukaan pilaisi taas omaa elämäänsä sinun kanssasi.

Voit joko uhriutua tapahtuneista asioista tai oppia niistä. Minusta sinä kuulostat melko ankaralta. Ehkä sinulta on vaadittukin liikaa? Ja sitten koitat täyttää elämää tuollaisella täydellisyydellä. Kun et kykene työssä kaikkeen niin viet ongelmat sitten kotiin.

Löysää vähän. Mene vaikka sitä parisuhdettasi parantelemaan? Ei se tässä koneella istuessasi vaan tapahdu. Päinvastoin sinä hankala kiusanhenki kotona yksin alat vieraannuttamaan itseäsi kumppanistasi, ehkä sitten syytät miestäsi jos hän jättää sinut? Vai vedätkö taas uhrin korttia? :)

Nyt oikeesti: opettele sanomaan ei. Ja se tapahtuu sillä että sä menet kommunikoimaan ihmisien kanssa ja sanot välillä johonkin ei. -Eikä maailma siihen kaadu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla