Eroaisitko jos mies sanoo että et ole se oikea?
Mutta haluaa silti jatkaa suhdetta?
Sanoi tuon humalassa, mutta uskon silti että puhui totta.
Kommentit (57)
Eroaisin, jos kerran en olis sille se oikea niin se jolle olisin olis mua jos jossain odottamassa ihan ihmeissään, että missä mä oikein olen :)
Mä ainakin ymmärsin niin, että ap:n mies tarkoitti sitä, että on ap:n kanssa, vaikka tämä ei ole sellainen rakkaus, jonkalaisen mies oikeasti (unelmissaan?) toivoisi saavansa. En usko "yhteen oikeaan" minäkään. Ei meistä kaikki löydä edes sitä sellaista rakkautta, jollaisen oikeasti toivoisimme saavamme, en esim. minä ole löytänyt. Kun tapasin mieheni, hän oli perheetön ja minua 20 vuotta vanhempi, joten aika selvää oli, ettei hänkään ollut löytänyt tällaista rakkautta. Niinpä löimme hynttyyt yhteen, emmekä ole katuneet. t. 7
Mielestäni tästä oli joskus joku tutkimus, että useimmissa suhteissa toinen osapuoli on ottanut sen "kakkosvaihtoehdon". Tämä ei missään nimessä tarkoita sitä, että tällaisissa suhteissa oltaisiin onnettomia, vaan on jo ennen suhdetta ymmärretty, että sitä ykkösijan omaavaa on turha tavoitella.
Veikkaan, että esim. itselleni tämä on realismia tulevaisuudessa, mikäli kestävän parisuhteen haluan. Miehet, jotka kovasti haluaisin ja joihin olen hyvin ihastunut, eivät oikeasti sovi minulle ja suhde kestäisi maksimissaan puoli vuotta. Tulen siis todennäköisesti valitsemaan miehen, jonka kanssa arki sujuu ja joka on muuten kaikinpuolin viehättävä. Rakkaus ja välittäminen kasvavat todennäköisesti vähitellen.
Uskon siis hyvin, että on näitäkin onnellisia, jotka ovat toistensa "Oikeat", mutta harvemmassa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 14:24"]
Mä ainakin ymmärsin niin, että ap:n mies tarkoitti sitä, että on ap:n kanssa, vaikka tämä ei ole sellainen rakkaus, jonkalaisen mies oikeasti (unelmissaan?) toivoisi saavansa. En usko "yhteen oikeaan" minäkään. Ei meistä kaikki löydä edes sitä sellaista rakkautta, jollaisen oikeasti toivoisimme saavamme, en esim. minä ole löytänyt. Kun tapasin mieheni, hän oli perheetön ja minua 20 vuotta vanhempi, joten aika selvää oli, ettei hänkään ollut löytänyt tällaista rakkautta. Niinpä löimme hynttyyt yhteen, emmekä ole katuneet. t. 7
[/quote]
Ei silti tarvi olla vain yhtä oikeaa, vaikka Se Oikea olisikin jossain. Niitä voi olla useita.
Kysyisin mieheltä mitä tarkoittaa kun sanoo "se oikea". Jos mies on tyhmä ja kuvittelee että tarkoittaa "sen oikean" tarkoittavan ihmistä jonka kanssa ei ikinä riitele, seksi on täydellistä joka kerta, kaikista asioista ajatellaan täsmälleen samalla tavalla täsmälleen samalla hetkellä. Kuvitteleeko "sen oikean" olevan täydellisen kaunis, täydellisen älykäs, täydellisen mukava, täydellisen ihan mitä vaan? Jos kuvittelee niin voit nauraa paskaisesti lapselliselle odotukselle. Nimittäin "sitä täydellistä puolisoa" ei ole. Se on vain haavekuva.
Omassa parisuhteessa voin sanoa että ero tulisi justiinsa jos mies sanoisi etten ole "se oikea". Ollaan oltu pitkään yhdessä ja tunnen hänet lähes läpikotaisin. Tiedän ettei mies ole koskaan olettanut "sen oikean" olevan jokin saavuttamaton haavekuva vaan ihan normaali nainen jonka kanssa on hyvä harmoninen parisuhde ja jonka kanssa naurua edelleen riittää pitkässäkin parisuhteessa. Ihan niinkuin meillä on. Toki meillä riidelläänkin, mutta pääosin elämä on ihanaa ja hyvää juuri toistemme kansa. Olemme "oikeat" toisillemme. Jos mies sanoisi yht'äkkiä etten ole hänelle "se oikea" tarkoittaisi hän ettei rakasta minua enää. Minä taas en kykenisi jäämään rakkaudettomaan parisuhteeseen.
Minustakin sillä on merkitystä mitä mies ITSE tarkoittaa tuolla- että jos mies uskoo jossain olevan jonkun itselleen paremman (vaikka ei täydellisen) kumppanin, niin millä todennäköisyydellä hän on nykysuhteessa vain siksi , että suhde on tarpeeksi mukava voittaakseen yksinolon, mutta sopivamman naisen osuessa kohdalle jää ap taakse nanosekunnissa.
Kerro ap vähän tarkemmin mitä mies tarkoitti tuolla ja miksi hän sen sanoi. Missä yhteydessä. Se kertoo hieman paremmin mistä on kyse.
Hehee..
Itse olen viimeisilläni raskaana ja mies päätti valaista mua että en ole se oikea, mutta tyytyy tähän ja ei jaksa lähteä haeskelemaan parempaa. Kiva kun kertoi asiasta juuri nyt :)
Vierailija kirjoitti:
Hehee..
Itse olen viimeisilläni raskaana ja mies päätti valaista mua että en ole se oikea, mutta tyytyy tähän ja ei jaksa lähteä haeskelemaan parempaa. Kiva kun kertoi asiasta juuri nyt :)
miltä tuntuu?
Onko ap. avioliitossa miehen kanssa? Jos he ovat avioliitossa eikä taustalla ole aiempia avioliittoja, ap. ja aviomies ovat oikeat toisilleen, vaikka mies ei sitä tietäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehee..
miltä tuntuu?
No aika pahalta tietysti, mutta yritän ajatella että tapahtuuhan sitä paljon kauheampia asioita kokoajan maailmassa, ja ei mun elämä tohon kaadu. Mies vaan huomasi hyvän tavan nöyryyttää mua. Jokuhan sitäkin nähtävästi kaivertaa kun pitää noin käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehee..
miltä tuntuu?
No aika pahalta tietysti, mutta yritän ajatella että tapahtuuhan sitä paljon kauheampia asioita kokoajan maailmassa, ja ei mun elämä tohon kaadu. Mies vaan huomasi hyvän tavan nöyryyttää mua. Jokuhan sitäkin nähtävästi kaivertaa kun pitää noin käyttäytyä.
Aiotko jättää sen?
En välittömästi. Johtuu taloudellisista syistä. Etsin elämäniloa muista asioista.
Kuten sanoin, globaalissa mittakaavassa aika pieni juttu. Keskityn nyt lapseen.
Sanotaan näin, että paljastus ei tullut kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Noh, en ehkä vakavasti. Jos sängyssä sujuu, niin ehkä seksikaveruus voisi tulla kyseeseen, samalla kun molemmat katselette sitten sitä oikeaa.
Mieshän tarkoittaa, että jättää Sinut, jos se oikea sattuu löytymään, eikö vain? Näin minä ainakin tuon väittämän ymmärtäisin.
Siihen jäisi suhde. En itse usko mihinkään "Se Ainoa Oikea" hömpötyksiin, mutta tiedän kyllä mitä mies ajattelisi ilmoittaessaan, etten ole Se Oikea - en ole tarpeeksi hyvä tai muuten sopiva jollain tapaa. Haluan olla riittävä tai vielä enemmänkin, joten en tahtoisi jatkaa suhteessa, jossa toinen joutuu tyytymään minuun. Olisin kuitenkin onnellinen, että mies olisi tämän sanonut. Hirveintä olisi jos hän salaa miettisi tällaista ja tuhlaisin todellisuudessa aikaani häneen. Koska joskushan se parempi tulla tupsahtaisi sieltä... Tietenkin parempi, "oikeampi" voi tulla muutenkin, mutta olisihan se todennäköisempää, sekä alentavaa, jos olisin joku kakkosvaihtoehto.
Minä olen toista kertaa naimisissa ja olen ollut yhdessä pitkässä suhteessa. jokaisessa suhteessa olen ollut sitä mieltä, että juuri se mies on minulle "se oikea". Kuitenkin nykyinen mieheni, eli kolmas, on kaikkein oikein. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta, ja hänen ainoa "vikansa" on se, että hän pesee hampaitaan mielestäni liian kauan. Eli kauemmin kuin minä. :D Eli jokainen mies on ollut oikeampi kuin edellinen.