Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko jos mies sanoo että et ole se oikea?

Vierailija
21.10.2013 |

Mutta haluaa silti jatkaa suhdetta?

Sanoi tuon humalassa, mutta uskon silti että puhui totta.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa vielä... Niin ja me olemme mieheni kanssa ainakin onnellisia, meillä on pääasia se, ettei kumpikaan nyt haikaile muiden perään. Ei hän, enkä minä. Kysy, tarkoittiko miehesi, että myös haikailee muiden perään edelleen, vai vain että tahtoo sinun tietävän, mikä on totta ja mikä ei.

Vierailija
22/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tämmöinen suhde. (koen miehen olevan "väärä") Välillä siitä haluaa pois

Arki rullaa ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lopettaisin ja nopeasti tuollaisen suhteen mitä siihen jää norkoilemaan, parempaa ansaitsee, molemmat.

Vierailija
24/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jos miehesi tiedostaa, ettei hän saa sellaista jota tavoittelee, niin tuon ei tarvitse tarkoittaa varsinaisesti mitään. Olisihan se tietysti olllut reilua antaa jotain vinkkiä asiasta ennen suhteen virallistamista tai lapsia tms... Jos ette ole vielä naimisissa tai ei ole lapsia, niin silloin sun pitää miettiä, mitä sä haluat. minä ainakin sanoin miehelleni, että pidän häntä ensisijaisesti hyvänä kaverina ja olen valmis hänen kanssaan perheen perustamaan, rakastankin, mutta... Päättelee itse loput, mutta kelpasin. Jos miehesi haluaa olla kanssasi, niin miksette jatkaisi.

Vierailija
25/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko miehesi, että maailmassa on Se Oikea?

Mun mies ei. Piti jonkun aikaa sulatella tota asiaa, mutta nykyään on ihan ok fiilis siitä. Mies siis vaan aattelee, että on olemassa erilaisia ihmisiä, joista toisiin rakastuu ja toisiin sitten ei, mutta ei usko, että on joku absoluuttinen Se Oikea. Ja noinhan mäkin uskon, siis ettei ole vain yhtä oikeaa, mutta mies vaan ilmaisi sen jotenkin silleen, että se tuntui aluksi tosi pahalta.

Ymmärrän myös logiikan, hän on ollut mua ennen naimisissa 15v, jos hän uskoisi vain yhteen oikeaan, niin joko olisi "tuhlannut" 15 vuotta elämästään väärän ihmisen kanssa tai sitten mä oisin väärä eikä kumpikaan ajatus tunnu kovinkaan mukavalta.

Vierailija
26/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän seiskan viestin. Se Oikea on sellainen outo käsitys. Sitä voi elää elämänsä hyvin onnellisena, vaikka ajatteleekin että sellainen täydellinen rakkaus siitä puuttuu. Joka on täysin harhakuvaa.

Mutta idioottimaisuutta on puhua siitä ääneen! 

Ja itse olen myös sitä mieltä, että monikin tajuaa eläneensä elämänsä rakkauden, kun se on ohi. Ei se ole elokuvaa, se on perheriitaa ja siivouspäiviä, kuivia kausia ja lomareissuja kylpylään.

Että sanoisin että ukko ulos tai pitää turpansa kiinni. Jos on kerran minut valinnut, niin saa luvan olla myös omalta osaltaan vastuussa parisuhteesta.

Vierailija
27/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin samassa tilanteessa; mun kanssa kuulemma oli hyvä olla mutta en ollut Se Oikea. Oman kokemukseni perusteella kehottaisin sua vähintään laittamaan homman jäähylle, koska tästä lähtien sulle tulee tunne että sun pitäisi olla jotain enemmän. Näin kävi mulle ja lopulta tulin vieläpä lempatuksi, koska mies tapasi jonkun, joka mahdollisesti olisi Se Oikea.

Vierailija
28/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on suhteita joissa mies tietää ettei ole Se Oikea. He haluavat silti jatkaa tapailua / edetä?

Mitä ajattelette tällaisesta?

Vierailija
29/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että monella vastaajalla ei ole sitä oikeaa.

t:6, joka 12 vuoden ok-suhteen jälkeen löysi sen oikean.

Vierailija
30/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:59"]

Huomaan, että monella vastaajalla ei ole sitä oikeaa.

t:6, joka 12 vuoden ok-suhteen jälkeen löysi sen oikean.

[/quote]

Kaikki ei löydä koskaan

Vierailija
31/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen voi elää onnellisena myös "ei-oikean" kanssa, mutta mielestäni huomionarvoista on se, että ap:n mies halusi tästä asiasta avautua ap:lle (olkoonkin humalassa), hän taitaa haikalla muiden/toisenlaisen elämän perään, joten siksi varmaankin lähtisin.

Vierailija
32/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kannata jäädä tällaiseen suhteeseen. Elämä on aivan liian lyhyt tuhlattavaksi ok-tason suhteeseen, jossa toinen osapuoli vieläpä tuntee, ettei homma ole lähelläkään optimia. Jokaisella meillä olkoon oikeus etsiä jos ei nyt täydellistä, niin ainakin parasta mahdollista suhdetta.

T. Mies.

Vierailija
33/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
34/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Sen sijaan juttelisin miehen kanssa käsitteestä "se oikea". Kertoisin, että asia on ihan fiilispohjainen, eikä kukaan tervejärkinen ihminen pidä sitä sentään avioliiton kriteerinä. Kertoisin, että jokaiselle ihmiselle on olemassa kymmeniä "oikeita", eikä niiden kaikkien kanssa millään ehdi mennä naimisiin yhden elämän aikana. Kertoisin, että näitä "se oikea" tuntemuksia tulee tässä elämässä siksi, että kyseisen henkilön kanssa on ollut liitossa edellisessä elämässä ja kenties tulevassa, muttei kukaan eroa pelkän muiston takia eivätkä hetkellisiin fiiliksiin perustuvat liitot mitenkään kestä ajan hammasta.

Vierailija
35/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eronnut. Yhdessä ollaan nyt oltu 10 vuotta. Miestä houkutti sittenkin enemmän elämä minun kanssani, kun on säännöllinen seksielämä, valmis ateria nokan alle, puhtaat vaatteet kaapissa ja lapsi. Yksinään ei olisi saanut lainaakaan näin isoon taloon.

Vierailija
36/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 on ainakin ihan pihalla =)

Vierailija
37/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 13:17"]

Minusta ei kannata jäädä tällaiseen suhteeseen. Elämä on aivan liian lyhyt tuhlattavaksi ok-tason suhteeseen, jossa toinen osapuoli vieläpä tuntee, ettei homma ole lähelläkään optimia. Jokaisella meillä olkoon oikeus etsiä jos ei nyt täydellistä, niin ainakin parasta mahdollista suhdetta.

T. Mies.

[/quote]

Täh? Ok-suhde ei riitä mutta paras mahdollinen epätäydellinen riittää? Entäs jo ok-suhde on paras mahdollinen, paras mitä saatavilla on?

Vierailija
38/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tyytyisi tuollaiseen! ero tuossa tulee jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin, ero tai katkeruus. jokainen ansaitsee olla jonkun elämän rakkaus ja se oikea. itse olen lähtenyt suhteesta jo heti alkumetreilla, jos mies on osoittanut haikailun merkkejä eksänsä tai jonkun muun perään. Itse en myöskään voisi varastaa toiselta mahdollisuutta olla jollekin se tärkein, eli en ottaisi ketään kenenkään korvikkeeksi.  

Vierailija
39/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelisin miehen kanssa siitä mitä hän tarkoitti. En mäkään pidä mun miestäni minään yhenä ainoana mahdollisena sielunkumppanina, mutta olen onnellinen hänen kanssaan enkä edes haaveile mistään muusta. En usko, että olisin tämän onnellisempi kenenkään toisen kanssa. Voi olla, että "oikeampi" kumppanikin olisi voinut löytyä, mutta todennäköisesti hänessäkin olisi jotain vikoja (joita tästä miehestäni ehkä puuttuu). En siis varsinaisesti usko teoriaan siitä oikeasta. Voisin silti kuvitella lipsauttavani joskus vahingossa miehelle vastaavanlaisesti.

Jos mies taas todella etsii sitä oikeaa niin sitten voisi olla paremmat mahkut löytymiseen jos lopettaisitte "varasuhteen".

Vierailija
40/57 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä ku joku aijemmin kirjotti, et miehen pitää myös olla vastuussa suhteesta. Todellaki! Jos suhtees ollaan siinä ollaan täysillä ei puoli täysillä. Ei ees lasten vuoksi. Omat vanhemmat väkisin naimisis vaik rakkautta selkeesti enää oo ja siitä puhutaa ääneen. Mitä ite opin tästä? olin vuosia sitoutumiskammoinen koska luulin kaikilla olevan niin, et ei se ainamee nii et lasten vuoksi kannattaa. Kyl ittesä pitää muistaa. Ihan tasapainosia lapsia kavaa yksinhuoltajalla tai yhteishuoltajilla eri talouksis