ex-mies, mitä hemmettiä
Tuore ero. Meillä on samanikäiset pojat edellisistä suhteista. Yleensä olen kuskannut molempia parina päivänä viikossa harrastukseen ja tämä on olut kaikille ok, myös eron jälkeen. Nyt kuitenkin pari viimestä viikkoa ex on jostain syystä halunnut itse kuskata poikaansa ja sitten on mulle kiukutellut kujn homma ei ole syystä tai toisesta sujunut kauhean rennosti ja kevyesti. Harrastus on sellainen että parin harrastajan juttuun ei voi varata aikaa vaan paikalle mennään ja jos on jonoa, odotetaan omaa vuoroaan.
Tällä viikolla ex ensin sopi kanssani että haen hänen poikansa mennessä. Yhtäkkiä edeltävänä iltana poika soitti mulle ja sanoi että isä vie sittenkin itse. Tämä oli mulle ok. Seuraavana päivänä ex soittaa mulle että koska olen menossa kun hänen poikansa haluaisi olla mun pojan kanssa samaan aikaan paikalla. Sanoin etten tiedä kun me päätettiin tehdä mutka matkaan ja mennä sit sen jälkeen kun kerran se exän poika ei ollut tulossa samalla kyydillä. No, menee pari tuntia ja ex soittaa ihan hiilenä että heille riitti, ihan sairas 40min jono omaan vuoroon, ei kiitos.
Mun poika luonnollisesti on pettynyt kun hänen hyvä ystävä ei tullutkaan meidän mukana ja oli myös pahoillaan kun kaveri ei päässytkään harrastamaan, oma poikani pääsi kun myöhemmin paikalle menimme eikä tarvinut edes odottaa normaalia kauempaa. Mun poikaa myös harmittaa koska hänestä tuntuu että exäni eli hänen hyvän ystävänsä isä on heidän yhteisen harrasteen tiellä.
Mitä ihmettä tuo mun exän säheltäminen oikein on?
Kommentit (13)
Mitä pojilla on ikää?! Eli voisivatko he ihan itse hoitaa kaverisuhteensa ja onko heitä ihan pakko kuskata?!
Ex:llä uusi kumppani?!
Sopikaa nyt että kuskaatte vuorotellen ettei jatkossa näin kävisi. Pojat voinevat odotella vuoroa keskenäänkin? 40min jonotus on siedettävä, jos sen ajan voi istua vaikka kahvilassa eikä tartte olla fyysisesti jonossa.
On pakko kuskata kun julkisilla ei pääse ja matkaa on 50+ km suuntaansa. Pojat on yläkouluikäsiä. Exällä tuskin on uutta kun koettaa koko ajan mua saada takaisin.
Ap
Niin ja mä olen kuskannut kun mulla on muutenkin kulkua samaan suuntaan niinä päivinä kun oma poika harrastaa. Exän poika pääsisi kätevästi samassa kyydissä.
Ap
Onko mielessäni käynyt, että voisit kysyä exsältä asiasta.
No koetin kysyä, sanoi vain että haluaa itsekin kuskata ja osallistua pojan harrastukseen. Osallistuu joo kun ajetaan paikalle, todetaan et liikaa jonoa, poika ei pääse harrastamaan vaan isä on vihanen ja lähtevät samoin tein veks. Ja kyllä, mua tympii molempien poikien puolesta.
Ap
ehkä vähän ot, mutta saanko kysyä mikä harrastus on kyseessä? oli niin mielenkiintoinen kuvaus. ei ole pakko vastata.
sano eksällesi, että kuljetat poikia mielelläsi, kunhan tiedät etukäteen päivät. samana päivänä ei siis enää soitella, että tule sittenkin hakemaan tai älä tule (ellei lapsi sitten ole sairastunut). kerro, että oma poikasi tarvitsee jonkinlaista järjestystä elämäänsä ja olisi kiva, kun noi asiat olisi tiedossa etukäteen.
No, voitko sanoa exällesi, että hyvä että haluat osallistua lapselle tärkeään harrastukseen, mutta oletko ajatellut millaista osallistumista se on, että vie paikalle, mutta hermostuu asiaan kuuluvasta odottamisesta ja lähtee pois ennen kuin poika pääsee harrastamaan. Kirjoitapa tuo vaikka tekstiviestinä että saa rauhassa ajatella asiaa, ja laita myöhemmin perään, että olisi tosi hienoa jos pojat voisivat yhdessä vielä kulkea harrastuksessaan, ja jos asia sovitaan etukäteen, sinä mielelläsi viet tämän toisen pojan samalla kuin omasikin, eikä siitä ole vaivaa.
Jos isää ei kiinnosta niin sitten et varmaan voi paljon tehdä, paitsi kertoa sille exäsi pojalle että teidän kyydissä kyllä pääsee, jos hän itse puhuisi isälleen. Ehkä sillä isällä on nyt ajatus, että hänen täytyy osallistua ja ei voi antaa exän huolehtia hänen lapsestaan, mutta sitten ei hermo kestäkään työpäivän jälkeen jonotella ja siinä hetkessä unohtuu se lapsen harrastuksen tukeminen. Jospa keksisi jonkun muun harrastuksen poikansa kanssa, ja poika pääsisi edelleen kulkemaan teidän kyydissä tuohon hommaan.
Niin ja ei sinun tarvitse kuunnella purkauksia miten tylsää jonottaminen on. Jos mies soittaa ilmoittaakseen että he ei enää ole paikalla ettette sitten puolestanne odottele heitä siellä, niin ok, tieto mennyt perille, mutta se miten hänellä on hermot kireällä ja pitää jollekin purkaa, ei kuulu sinulle. Voit siitä varmaan tarvittaessa sanoa tiukastikin puhelimessa, että kuule vedäpä henkeä äläkä viattomille ihmisille räyhää, kuulemiin. Ja tietysti jos on sovittu että pojat näkee toisensa ja tulette sitä varten samoihin aikoihin paikalle ja isä ei jaksakaan odottaa, niin kyllä siitäkin voi sanoa viimeistään sitten seuraavan tapaamiskerran sopimisen kohdalla, että toivottavasti tänään sitten olette siellä. Tai sanoa suoraan, että kun ei se yhteinen treenikerta ole kolmena aikaisempanakaan kertana onnistunut, niin tällä kertaa sovitan omat aikatauluni vain jos sopii että haen pojan kotoaan ja tuon sinne istten treenien jälkeen takaisin. Riippuu siitä miten toistuva tämä tilanne nyt on ollut, jos on yksi kerta niin ehkä se isäkin ehtii ajatella että kannattiko lähteä turhaan ajamaan sinne 50 km, ja seuraavalla kerralla kysyy suoraan kyytiä teiltä.
11
Niin siis meillä ei ole sovittuna yhteistä aikataulua vaan sovittu on että exän poika pääsee meidän kyydissä. Sitä en tiedä miksi se ei nyt sitten yhtäkkiä enää näytä exälle käyvän vai onko tässä exällä motiivina päästä näkemään mua kun en muuten ole hänelle tavattavissa. On hän useampaan kertaan pyytänyt kylään ja juttelemaan jne ja tämä pojan kuskaamishalu on alkanut sen jälkeen kun hyvin selkeästi hänelle kerroin että meidän juttelut on juteltu, poikaa kuljetan mielelläni mutten ala uudelleenlämmittelemään suhdetta enkä loputtomasti puimaan eron syitä.
Me ollaan oman pojan kanssa yleensä tiettyinä aikoina sielä harrastamassa, mutta viimeksi tehtiin muuta ennen sitä enkä tosiaan osannut tarkkaa aikaa sanoa että koska ollaan. Yleensä osaan, mutta en kyllä oikeasti ymmärrä mikä idea on ajaa kahdella autolla samaan aikaan samaan paikkaan kun yhdelläkin pääsisi... :o Enkä ole halukas muttelemaan omia ja oman poikani aikatauluja exän päähänpistojen mukaan. Kun alun perin on sovittu että exän poika kulkee mun ja mun pojan mukana sinne harrastukseen ja nyt sitten on useempi perättäinen kerta menny tyyliin ilmotetaan edellisenä iltana et me muutettiin suunnitelmia, kuskaan poikaani itse.
Ap
Hoida sinä oma poikasi ja anna exsän hoitaa omansa.
Ja pojat hoitakoon itse omat välinsä. Ei tuon ikäiset enää tarvitse aikuisia hoitamaan ystävyyssuhteitaan.
Sano sille exälles että lopettaa tuon helvetin pelleilyn. Miksi lasten pitää kärsiä kun aikuiset on idiootteja?