Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SOFIA-nimisten tyttöjen äidit: Harmittaako nimen suosio?

Vierailija
21.10.2013 |

Taas oli eilen kastetuissa Sofioita ja tilastot puhuvat karua kieltään... Nimi on ympäri maailman ihan käsittämättömän suosittu! Esim. Usa:ssa suosituin tytönnimi ollut jo pitkään. Harmittaako teitä äidit, jotka olette nimenneet tyttönne Sofiaksi? Minua ainakin harmittaisi, jos olisi moisen tusinanimen valinnut...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia Ruusila pilannut nimen hyvän maineen prkl!

Vierailija
2/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko nää Sofia-nimen dissausaloitukset Ruusilasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Sofia niminen tyttö. Eikä vois vähempää kiinnostaa kuinka monella on sama nimi. Onpa kaksi muutakin nimeä todella yleiset, mutta kulkevat suvussa ja haluttiin niitä käyttää. Suurimmalla osalla Sofia on kuitenkin toinen tai kolmas etunimi. Tiedän pari muuta Sofiaa, joilla nimi on ensimmäinen etunimi.

Vierailija
4/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja meidän koulussa Sofia on kyllä suosittu tytönnimi. En ole ikinä ajattelut, että se jotenkin haittaisi tai ärsyttäisi ketään, nimi nyt on kuitenkin vaan nimi. On niin paljon relevantimpia asioita, joista vanhempien pitäis olla huolissaan ja kiinnostuneempia kuin se onko omalla lapsella kaimoja. :)

Vierailija
5/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin noita tilastoja... Oma Sofiani on syntynyt 2005. 2004-2006 vuosina ensimmäiseksi etunimeksi Sofian on saanut noin 1% tytöistä. Eli noin 300 per vuosi. Eipä kaikki 300 pyöri tyttöni kaveripiirissä. Eikä edes muilla luokilla varmaan ole kaikki 900... Kolmelta vuodelta siis. Joten mitä ihmeen väliä???

Vierailija
6/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia Mäkäräinen/Möttölä/Karjula, kuinka kaunis yhdistelmä.

Vierailija
7/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden Sofian ja se on minun ikäiseni eli 22-vuotias. Yhtään lapsi-Sofiaa ei ole tullut edes kadulla vastaan. Sen sijaan Alvar tuntuu olevan todella suosittu meillä päin.

Vierailija
8/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tytärtä, mutta pidän Sofia nimestä. On klassinen, kaunis nimi, ei mitään vikaa. Enkä muuten ole törmännyt ainoaankaan Sofia-nimiseen tyttöön. Pääkaupunkiseudulta olen ja itselläni kaksi pientä lasta.

Kun lapselle annetaan nimi, niin se on sitten sen niminen. Harvemmin varmaan kukaan harmittelee antamaansa nimeä, vai olenko väärässä?

Vierailija
9/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että juuri TEIDÄN tuttavapiiriin ei kuuluisi montaa Sofiaa, ei kerro yhtään mitään nimen suosiosta!!! 

Vierailija
10/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:38"]

Se että juuri TEIDÄN tuttavapiiriin ei kuuluisi montaa Sofiaa, ei kerro yhtään mitään nimen suosiosta!!! 

[/quote]

Vierailija
11/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiedä kuin 2 Sofiaa joilla on ikäeroa n. 30 vuotta, jokainen antaa sellaisen nimen lapselleen kun haluaa , tuskin monikaan laskee ja harmittelee jos jossain muualla ja peräti Usassa on paljon Sofia-nimisiä,

Ap:lla näyttää olevan helppo elämä jos tuo on suurin murheenaihe.

Vierailija
12/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa lukemaan tilastoja...

Vierailija
13/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 10:00"]

Opetelkaa lukemaan tilastoja...

[/quote] Miksi ? En minä ainakaan tilastojen mukaan lapselleni nimeä antanut.

Vierailija
15/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Sofia on jo täyttänyt 20 vuotta. Nimensä päätin yli 30 vuotta sitten aikana, jolloin Sofia oli kummallinen mummonimi ja hyvin harvalla käytössä. Minusta on vain hienoa, että nimi on nyt tavallinen eikä lastani valinnan vuoksi kiusata (kuten äitini vakuutti minulle, kun hautakivestä 10v iässä kauniin nimen bongasin).

Vierailija
16/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän harmittaa, kun luulin 17-vuotta sitten antaneeni lapselleni erikoisen nimen. No, jo päiväkodissa tuli eka kaima vastaan ja toinen (eri lapsi) ekaluokalla. En olisi arvannut, että nimi nousee yht'äkkiä suosituksi. Eivät ehkä Sofioiden äiditkään.

Toisaalta, en usko, että olisin muuta nimeä antanut kuitenkaan, kun tähän tykästyin. Lisäksi nykyään suosittu nimi on "vähemmän" suosittu, kuin 40-vuotta sitten, jolloin joka luokalla oli kolme Mikkoa ja kolme Kaisaa.

t. Lumin äiti

Vierailija
17/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuapa kiinnostaa, että, minkälainen ihminen tekee tällaisen aloituksen? Ootko jo kaikki sukulaiset ja naapurit mollannut ja ivannut? 

Vierailija
18/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymm.

Omani nimesin seitsemän vuotta sitten sofiaksi.

Ja onko sillä joku merkitys mitä tilastot sanoo.

Vierailija
19/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua kieltämättä harmittaa ja ärsyttää viime aikaiset Sofiaa mollaavat aloitukset tällä palstalla...

Sofia Emilian äiti

Vierailija
20/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku jaksaa jatkuvasti kantaa huolta näistä suosituista nimistä? Vähän väliä aloituksia ja tietenkin haukkuja...wt nimi jne. Ruotikaa niitä omia lapsellenne antamia nimiä vaihtelun vuoksi. Kyllä niistäkin jotain haukuttavaa löytyy.