Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

)) SYYSkeijujen keskiviikko ja torstai ((

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa, että nyt alkaa syyskeijujen vauvat jo syntyä, itse luulen että saan odottaa rauhassa vielä 10-12viikkoa omaa nyyttiäni ja toki sen näillä viikoilla tyytyväisenä vielä teenkin...

MINJUSKA minullakin vatsa on tosi alhaalla, närästyksestä ei siis vaivaa mutta usein istuessa pidempää aikaa paikallaan ja esim pyöräillessä alkaa tuntua ikävältä alavatsassa. Tavallista suurempi vatsa ei onneksi ole, tuntuisi menevän samoissa edellisen odotuksen kanssa.

OMAT KUULUMISET lyhyesti, minä siis vielä eilen tyytyväisneä kirjoitin supistusten vähentyneen. Paree varoa mitä sanoa, sillä tänään on iltapäivästä supistellut aika runsaasti, pahimmillaan 10 min välein ja vaikkei nämä vielä synnytyssupistuksia olekaan niin tosi ikävältä tuntuu alavatsalla. Rauhoittuivat levossa, mutta kun en malttanut sängyssä maata (vaikka ehkä pitäisi) vaan nousin tähän koneelle muka " istuen lepäämään" niin alkaa taas juilia ikävästi. Soitin jo kätilöopistolle, sieltä kehoittivat ottamaan 2x500mg panadolia ja lepäämään, jos ei rauhoitu niin sinne näytille. Huomenna pitäisi mennä töihin, vielä 2 päivää ja jään taas uudestaan lomalle, nyt vähän mietityttää ja päätin, että jos yhtään aamulla supistaa niin samantien lääkäriin ja saapi kirjoittaa saikkua. Töissä kun ei voi ihan levätä pitkällään... Mieheni olisi halunnut lähteä Kättärille vielä tänään, mutta kun mulla on kaksi aikaisempaakin supistellut tosi reilusti niin olen ehkä liiankin luottavainen, ettei vauvalla mitään hätää. Ja samalla tavalla luottavainen oli lääkäri vajaa viikko sitten kun olin kättärillä kontrollikäynnillä, eikä siis nähnyt syytä äitiyslomalle, koska kohdunsuun tilanne ei ollut muuttunut (oli siis avoinna ulkosuulta ja pehmennyt, mutta se OK uudelleensynnyttäjällä).

Mayella ja Onni 30+0

Vierailija
22/32 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan minjuskalle tuosta mahasta vastata, että ei mielestäni ole itsellä isompi kun muista, mutta alhaalla tosiaan roikkuu. Ei ole missään vaiheessa ollutkaan niin ylhäällä kun esikoisesta. Ei pääse tämä vauva runtelemaan kylkiluita lainkaan. Ja sama juttu närästyksessä, olenkohan kaksi kertaa joutunut ottamaan rennietä. Enempi painaa kohdunsuulle ja muutenkin alapäähän että kävely on tuntunut jo useamman kuukauden aika inhalle, ihan kun tipahtaisi kaikki paikat, painaa niin kovasti. Töissäkin nauroivat kun seisoin esikoista odottavan vieressä että toisella on nätti pyöreä maha joka alkaa rintojne alta ja minulla kun pääärynä joka roikkuu tuolla jossain. Kaksi kämmenen leveytta melkein mahtuu tuohon rintojen ja mahan väliin =))

kitkin vähän rikkaruohoja tänään, oli mukamas niin hvyä ja normaali olo. Katinkontit, nyt ottaa mahaan, väsyttää ja supistaa. Ehkäpä en sitten maalaakaan edes sitä puolta tuntia sillon tällön viikonloppuna, höh.

kauniita unia keijuille!

tuisku 30+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oma asukkini on viihtynyt poikittain koko raskauden ajan. Ja nytkin kun pitää kovaa jumppatuokiota, niin kaikki liikkeet tuntuu navan korkeudella ja sitä alempana. Eli neiti on navan alapuolella poikittain :-/. Tää on mulle ihka ensimmäinen raskaus, että vauva näin majailee. Masu onkin ollut ihan alusta lähtien eri muotoinen kuin aiemmissa raskauksissa eli pyöreä pallo tuolla alhaalla. Eipä tosiaan paina keuhkoja eikä mahalaukkua, vaan rintojen alta on tyhjää täynnä. Kyllä mielenkiinnolla odotan ensi maanantain ultraa, että mitä lääkäri sanoo tästä asentohommasta. Voi vitsi, kun mä en haluais sektioon :-/!

neronja rv 33+3

Vierailija
24/32 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUVA POIKITTAIN - Meidän vaavi on kans poikittain, tai sitten jokin " viistoperä" lienee virallinen määritys. Ei nyt niin monesti vielä olla vauvan asentoa koitettukaan, mutta viimeksi oli näin ja tuntuu olevan yhä. Edellinen vauvanen oli myös aika myöhäisille viikoille asti poikittain, että sikäli ei kyllä huoleta yhtään, hyvin ehtii tämäkin kääntyä oikeisiin asemiin - toivottavasti. Ja esikoinenkin oli perätilassa vielä rv36, mutta käännösyritykseen kun menin, niin olikin sitten juuri kiepsahtanut oikein päin. (Hmm, voikohan tämä tuuri edes jatkua..?)

VATSA TOSI ALHAALLA - kyllä on! Hyvinkin mahtuu kämmenen leveys rintojen alle ennen kuin vatsa alkaa. Osittain voi toki johtua vauvan asennostakin, mutta lisäksi siitä että tämä vauva taitaa olla aika pieni, tai siis arvioksi syntymäpainosta annettu n 3,2kg. Ja tällainen päärynävatsa on kyllä ollut edellisestäkin ;) Esikoinen sentään oli pikkuisen ylempänä, mutta mitään kylkiluunmurskaajia ei ole mun kohdalle osunut :)

Ja nyt öitä,

Itta 31+5

Vierailija
25/32 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot halaukset ensimmäiselle syyskeijulle, vaikka vielä kesässä mennäänkin. On tää aika hurjaa, kun nyt ensimmäinen meistä on jakaantunut ja viimeisin ehkä vasta lokakuussa... Toivotan hyvää sairaala-aikaa pikkuiselle pojulle. Poikahan oli kuitenkin jo aika " iso" , yli 2-kiloinen. Hienoa!

Minä marssin tänään täällä kesäpaikkakunnalla paikalliseen terveyskeskukseen ja sanoin että pitäis saada kohdunsuu tutkittua kun tuli niitä supistuksia. Tuntuvat raskaana olevat ottavan ihan tosissaan kun heti pääsin päivystävälle. Kohdunsuuta oli jäljellä 2 cm ja se oli hieman pehmentynyt, mutta kiinni. Eli kyllä ne supparit olivat kai jotain saaneet aikaan. No en tiedä ärtyikö paikat siitä lääkärin ronkkimisesta kun tänään on taas supistellut, nyt viimeisen tunnin aikana kuitenkin hieman rauhoittuneet. Menen maate pian, katsotaan jälleen tilanne aamulla.

Niin, nyt onkin jo pienten Untamoiden äitien nukkumaanmenoaika. Hyvää yötä!

T. Rizzu & Untamo rv 32+4

Vierailija
26/32 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi: Nirpukalle ISOT onnittelut pojan johdosta!!

En oo taas muutamaan päivään kirjotellut. Käytiin maalla kääntymässä muutama päivä. Kaipa se vaihtelu aina virkistää, tuntuu et nyt on jaksanut taas paremmin tytön kanssa kahden.

Mahasta: Nyt kun kolmen vuoden sisällä kolmatta kertaa raskaana, niin kyllä huomaa paikkojen venyvän helposti. Maha on isompi ja alempana kuin aiemmin.

Siitä mitenpäin vauveli masussa on, en oo varma. Mut mä en oo koskaan osannu sitä oikee sanoo. Nytkin kaikki neuvola yms. kerrat on ollut pää alaspäin jo n. 5 viikkoa, mut liikkeet tuntuu lähes aina korkeintaan navan korkudella, hyvin harvoin sen yläpuolella.

No tiistaina seuraava neuvola, katotaan mitä mieltä täti silloin on asennosta.

Sitten on pitänyt kysymäni että: Vaivaako muita nukkumaan mennessä levottomat jalat? Mä en meinaa millään saada unta iltasin (joskus vaivaa myös päikkäreiden aikaan) kun pitää jalkoja heilutella ja venytellä taukoamatta.

Ja jos joku tietää, niin mikähän mahtais vaivaan olla avuksi?

Muuten olo aikasta hyvä.

Vähän taidan kyllä loppua kohti tulla kärsimättömäksi. (No onhan kääröä odoteltu jo reilut kaksi vuotta) Alkaa hirvittää tämä loppuraskaus; kuinka käy? Saadaanko me se vauveli tällä kertaa? Olis jo ohi niin sais olla stressaamatta edes yhtä asiaa.

On mulla sitten rv34 lääkäriaika Jorvissa. Näkee taas kuinka poika voi.

Jepulis, mutta kai sitä täytyy taas vääntäytyä tonne petiin niitä jalkoja vatkaamaan :/

-kirsikka&veikka 30+6-

Vierailija
27/32 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljän vuoden sisäänhän nämä raskaudet sijoittuu. :)

Vierailija
28/32 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

levottomista jaloista kyselit,mulla on auttanut Hirudoid-niminen voide sekä magnesium-tabletit (auttavat myös suonenvetoihin)

Ja nopeemmin mullakin maha on kasvanut kuin ekaa ja tokaa oottaessa,kai sitä on nuo vatsalihakset (ai mitkä???) niin venyneet,että mahakin kasvaa nopeemmin. Ja tosiaan,aikas alhaallahan tuo maha näyttäs roikkuvan ;)

Kuivattelen täs hiuksia,jotta pääsen neuvolareissulle...

Vierailija
29/32 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu tuntuu olevan alhaalla täälläkin. En tiedä onko sitten vain kuvittelua, mutta ainakin vaivat ovat kaikki tuolla alhaalla, mitä ei aikaisemmissa raskauksissa ollut ja tuntuu tosiaan siltä kuin tuota masua saisi raahata mukana, kävely on vaikeaa jne. Niin kuin hönttäkin, minäkin olen ajatellut, että jos ne vatsalihakset eivät enää ole siinä kunnossa kuin aiemmin eivätkä tue samalla lailla useamman raskauden jälkeen. Luulin kyllä, että omat vatsalihakseni olivat vähintään kohtalaisessa kunnossa, mutta ehkä sitten eivät.

Vauvan asennosta en osaa sanoa muuta kuin että raivotarjonnassa on ja sekä kätilö että lääkäri ovat aina välillä kertoneet " tässä menee selkä, tässä peppu..." , mutta silti en hahmota vaavin asentoa. Ihmettelen lähinnä sitä, että jos se pää on tuolla keskellä alimmaisena ja raivotarjonnassa, niin miten selkä on kuitenkin vasemmalla ja jalat oikealla. No, kiva että on jotain kummasteltavaa aina kun pikkuinen melskaa ja vääntelehtii. Joka tapauksessa liikkeet ja potkut tuntuvat täälläkin lähinnä napalinjan alapuolella, mitä nyt sitten kait peppu välillä heilahtaa tuossa vähän ylempänä.

Sain vihdoin raahattua kellarista toiseen kerrokseen pinnasängyn ja vaikka se oli palasina elikkä kannoin kolmena satsina (päädyt, pinnat, pohja), niin silti rasitus oli käsittämätön. Sydän pamppaili, hengästytti ja alavatsaa juili. Siihen vielä pikkuinen potki oikeaan kylkeen, että kaipasinpa taas kerran miehistä voimaa. Mutta niin kuin olen aikaisemmin kertonut, teen mielummin itse kun siltä tuntuu enkä halua odottaa apua enkä hevin edes myönnä, että tarvitsen apua ja nyt sitten tuntui siltä, että on korkea aika tehdä tämä tai jää tekemättä. Kohta aion kasata pinniksen. Vieläkin tuntuu aikaiselta, mutta toisaalta enää ehkä seitsemän viikkoa ja mihin sitä sitten loppuaikana kykenee, on arvoitus.

Rentoutustakin luvassa tänään, kun on taas hieroja. Toivottavasti on tällä kertaa selkä hänellä kunnossa, että saan kunnon kokovartalohieronnan.

fullmoon 32+3

Vierailija
30/32 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu: kivaa että on muitakin roikkumasuja liikenteessä ;) Mulla ei ole masu fundusmitan puolesta sen isompi kuin aikasemminkaan, mutta vaatteiden perusteella niin tuntuu olevan. Tai sitten kyse on siitä, että se on sen verran alempana että tuntuu vaatteissakin. Ja lääkäri kyllä totes jo 12 vkolla etä kohtu on eteenpäin eli vaikuttanee sekin. Ja se että kilojakin oli alussa jo muutama enempi kuin aiemmin...

Ai että alkaa jo nyppimään...miehen naama, ollaan oltu näemmä lomalla liikaa naamatusten. Alan jo odottamaan aikaa kun mies on töissä, esikoinen esikoulussa ja toinen muutaman päivän hoidossa. Saan ainakin olla hetken itsekseni. ja loppuu tää joutilas löhöstely ja alkaa arki taas. Ikuinen " lomailu" ei käy mulle, kaipaan arkea ja rytmiä elämään. Kun mies lähtee töihin ja vauva on syntynyt niin alkaa kaikki seurakunnan kerhot jne. ja meikäläinen sosiaalisena luonteena aikoo sinne mennä uusia tuttavia saamaan ja jos löytys tuolle 4v pojallekin sieltä leikkikavereita. Odotan jo.

Minjuska

Vierailija
31/32 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nirpukka!

Mä en tiedä oikein missä asennossa meidän vauveli on. Välillä tuntuu että olisi raivotarjonnassa, mutta välillä mietin että onko poikittain. Varsinkin silloin kun olen puuhastellut enemmän esim. kitkenyt rikkaruohoja niin silloin tuntuu kuin vauva olisi valahtanut alas poikittain, mutta en nyt sitten tiedä onko näin. Stressaan myös jos en tunne liikkeitä tarpeeksi paljon päivittäin.

Jaahans kirjoittelu jäi lyhyeksi. Poitsu tulossa saunasta niin täytyy lähteä kuivailemaan häntä.

rv 33+3

Vierailija
32/32 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirpukalle ja perheelle paljon onnea pikkuisesta! Toivottavasti aika menee nopeasti ja olette pian kaikki kotona :)

Mullakin kolmas raskaus ja mieheltä ja mammaltani olen kuullut tuon " aika alhaalla näyttää maha olevan" -kommentin. Sf-mitta menee keskikäyrää, vauva on pää alhaalla ollut jo pitkän aikaa eli potkii mua kylkiluihin ja jyrää päällä lantion seudun hermoihin. Tosi kivaa siis ;)

Tänään olen vihdoin raivannut kaappeja, että saan vauvan vaatteille tilaa - tai oikeastaan kakkosen vaatteille, kun vauvan vaatteet menee sinne missä ne nyt on. Tuli samalla heitettyä taas melkoinen kasa vanhoja vaatteita pois. Tuli nimittäin fiilis, että menoa teen vaan asiakkaiden tilauksia ja yhtäkkiä huomaan, että pitäis lähteä synnyttämään ja oman vauvan tavarat on vielä jossain laatikossa :o

Lapsenvahtiongelmaankin saatiin helpotusta eilen, kun yksi ystäväni lupasi kälyn lisäksi ryhtyä hälytysvahtiin. Olin jo vähän pahalla mielellä, että joudunko yksin synnyttämään, jos ei ole ketään lasten kanssa kotiin. Toivotaan vaan vielä, että osuu hyvään aikaan päivästä.

Jospa pian menisi nukkumaan, huomenna on taas työpäivä.

Porenn ja Pimpula rv 34+2 (kyllä ne viikot vaan kummasti vähenee)