Ex-puolisot ja lomat... kyllä taas pännii ja pahasti!!!
Meillä on ydinperhe jossa kaksi lasta, parhaalla ystävälläni puolestaan uusioperhe jossa miehen kaksi lasta. Olimme ystväperheen kanssa suunnitelleet lomaksi kaikkea maan ja taivaan väliltä että lapset saavat leikkiä keskenään MUTTA!!!! nyt tuon miehen ex puoliso onkin suunnitellut ohjelman heille viikoksi jo valmiiksi.. Siis mitä hemmettiä?? Kuka antaa entisen puolison suunnitella lomasa valmiiksi ja vielä toteuttaa exän suunnitelmat ja unohtaa omat suunnitelmansa?
Kommentit (27)
Täälä myös täysin mahdoton tilanne päällä, mies on edelleen renki exälleen ja oikeesti tuo nainen pyörittää meidän huushollia 16-0. Minä tykkään näistä lapsista, mutta silti olen pelkkä kanttura tai mitä tahansa nyt keksiikin ja aina tietysti lapsille tämä ilmoitetaan. Poliisillekki ilmotin kun meni jo niin pitkälle, narkkarikin olen kuulemma. Ihan tavallinen taaplaaja mielestäni, tytön kanssa harrastetaan hevostelua kun on meillä ja musta tuntuu, että suurin syy on juuri se, että tulen toimeen hyvin. Olishan se hyvä syy taas haukkua jos lapset itkien menis kotiin kun äitipuoli on hirviö. Voisin jatkaa tätä loputtomiin...tarinaa piisaa. Ja minä en siis ole tuota liittoa rikkonut vaan emäntä itse ottanut samalla ovenavauksella uuden tupaan kun lasten isä nakattiin omasta talostaan pihalle. Jos ajan kellon voisi siirtää, en lähtisi tämmöseen soppaan kyllä hämmentämään. Uskomatonta.
Miksi te sekaannutte noihin miehiin, joilla on jo lapsia toisten naisten kanssa? Antaisitte niiden olla omissa oloissaan, exvaimojensa ja kakaroidensa pyöriteltävinä.
Yritin itse kerran seurustella miehen kanssa, jolla oli 2 lasta ennestään. Lasten vanhemmilla oli sopimus, että lasten tapaamisajat sovitaan 3 kk ajaksi kerrallaan. No, sitten oli sovittu, että lapset on miehellä hänen kesälomansa 2 ekaa viikkoa. Varattiin miehen kanssa niiksi kahdeksi jälkimmäiseksi viikoksi sitten matka ja maksettiinkin se.
2 viikkoa ennen kuin lasten piti tulla miehelle lomaa viettämään, niiden äiti keksi, että hei, lapset onkin isällään ne kaksi viimeistä lomaviikkoa ja hän pitää lapset ne kaksi ekaa viikkoa. Olin ihan äimänä, kun mies suostui! Matkaa ei voinut enää peruuttaa.
Sain sitten reissulle mukaan yhden kaverini. Sitten palajstui, että ne muksut ei edes olleet äidillään silloin miehen 2 ekana lomaviikkona vaan isovanhemmillaan. Äiti pääasiassa lomaili ilman lapsia sen koko 4 viikkoa... Ihan kiusantekoa, ettei päästy miehen kanssa matkalle.
Mutta kyllä se suhde sen miehen kanssa jäi sitten aika pian. Mies parkui puoli vuotta perääni, että miksen halua olla hänen kanssa. Lopulta sanoin, että on vaan yksi syy: sinun kakarasi. Ja mies jatkoi ruikuttamista, että ei kai hänen nyt tarvi elää ilman rakkautta, vaikka joskus on hankkinut lapsia väärän naisen kanssa.
Huoh.
Siitäpä opin, että kannattaa etsiä itselle ihan oma mies eikä ottaa toisten jämiä. Onneksi löysinkin sitten ihanan miehen, jolla ei vielä ollut lapsia ennestään! :)
valitettavasti, ainakin miellä on lasten harrastuksia, esityksiä jne. paljon viikonloppuisin. jos monta kk treenataan jotain varten tai odotetaan jotain peliä tmv. niin kyllä lapsille nämä asiat kuuluu ISÄN kanssa.
eli isä toimii huoltajana silloin lasten arjessa. lomaille voi mennä kysymällä äidiltä, olisiko lasten mahdollista olla täysin vapaalla tmv. mutta ei voi kysyä suoraan lapsilta vaan aikuiset sopii.
ei yksi ihminen voi laskeutua lasten arkeen neljänä päivänä kuukaudessa, ja kertoa, miten asiat järjestetään ja sekoittaa koko pakan. vaikka hänellä olisi siihen mikä valta ja oikeus papereiden mukaan.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 08:24"]
Tuntuu olevan todella yleistä, että miehen ex-vaimo sanelee lasten ohjelman silloinkin kun ovat isällään.
Miehen lapsetkin oppivat kiristämään isäänsä teini-ikään tullessaan "emme tapaa enää sinua, jos et suostu näihin meidän suunnitelmiin". ... Lopulta mieheni ilmoitti, että tämä peli vihelletään poikki nyt ja jos meidän suunnitelmat eivät sovi, niin sitten säännölliset tapaamiset loppuvat.
Yllättävän moni nainen kyllä luulee voivansa jatkaa miehen komentelua eron jälkeen, se on käsittämätöntä ja todella yleistä. Jos se ei muuten onnistu, niin sitten sotkemalla lapset mukaan siihen touhuun.
[/quote]
Kuulostat ihan eksäni uudelta. He eivät kanssa tajua että elämä teini-ikäisen kanssa on vähän erilaista kuin sen leikki-ikäisen yhteisen taaperon kanssa. Ex-vaimo ei niitä teinien menoja sanele vaan ne teinit ihan itse. Jos isän ja isän uusi ei heidän omaa tahtoaan kunnioita, niin enpä ihmettele että kieltäytyvät menemästä. Niin kieltäytyvät omatkin teinini, perustelevat sen niin, että miksi heidän pitäisi lakata elämästä täysin joka toinen viikonloppu.
Lasteni isä teki saman pelkurimaisen ratkaisun kuin miehesi, eli tiputti teinin kostoksi pois ulkomaan lomareissulta ja ilmoitti ettei tule edes rippijuhliin. Ja sen jälkeen vielä ihmetellään miksi teini ei halua senkään vertaa tulla :)
Huvittavinta tässä on, että lasten lomasta yrittää päättää äitipuolen kaveri, joka haluaa kaverinsa miehen lapset leikkikavereiksi omille lapsilleen.
Ap, sinulla tässä nyt vähiten on sanomista niiden lasten lomaan. Eiköhän se ole lasten isä, joka päättää, viekö mieluummin lapsensa teatteriin, kuin lillumaan sinun lasten kanssa serenaan.
Täytyy olla omat asiat aika hyvin jos joutaa murehtimaan kaverin ex-puolison lomia.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 07:50"]
Siis ystävän lasten piti olla ihan normaalisti loma isällään, ja olimme juuri sen vuoksi sopineet yhteisiä menoja jotta heidän ja meidän lapset voivat leikkiä pitkästä aikaa yhdessä, nyt kuitenkaan hädintuskin ennätetään nähdä heitä kun miehen entinen puoliso on heidän puolestaan sopinut lapsille vaikka ja mitä menoja..
[/quote] No meillä ainakin isä ja hänen nykyinen naisystävänsä tajuavat että tanssiesityksistä, harjoituksista eikä koripallopeleistä/turnauksista olla pois leikkimisen takia. Minä en myöskään päätä lasten kavereiden synttärien ajankohtia enkä lauantaikoulupäiviä vaikka joku katkera nyxä niin voisi luullakin.