***ELOisat keskellä viikkoa***
Kommentit (44)
tosiaan viime perjantaina meidän perhe kasvoi seitsenhenkiseksi, kun pieni prinssi saapui maailmaan neljän prinsessan jatkeeksi ja hurmasi meidät välittömästi. poju vietti pari ensimmäistä päivää keskolassa tarkkailussa, koska syntyi kuukauden etuajassa. tyksissä kaikki alle 36 viikkoiset aloittavat elämänsä varmuuden vuoksi keskolasta. sitten vietimme pari päivää vierihoito-osastolla. eilen kotiuduimme ja tänään käymme labrassa otattamassa bilirubiiniarvot.
niin ja pojun mitat olivat 3700g ja 49cm.
silmäilin eilen illalla vanhoja viestejä ja huomasin vauvauutisen, joten OIKEIN PALJON ONNEA PANTTERILLE JA HÄNEN PERHEELLLE!
myry
Ihanaa, toivottavasti arki alkanut mukavasti. Meillä edessä vielä koitos. Suurperheessä isommat lapset ovat jo aika tottuneita alati kasvavaan perheeseen. Mitäs teidän pienimmät meinasivat vauvasta? Meillä voi nelosen elämä mennä hetkeksi hieman raiteiltaan...
Aurinkoista vauva-arkea teille!
Opemamma
MYRYLLE JA PANTTERILLE tietysti ..hieman myöhässä :) !!!!!!
Suuret onnittelut myrylle ja koko perheelle!!!
Mulla jatkuu supistelut. Perjantain Kättäri reissun jälkeen oon kyllä koittanut ottaa rauhallisesti kuten lääkäri käski, mutta silti tulee kipeitäkin supistuksia usein. Ja käskivät tulla heti takaisin jos pahenee supistukset tai tulee enemmän. Mutta mistä ihmeestä mä tiiän sit et mikä on " liikaa" supistuksia? Tuntuu et sit turhaan meen vaan ruikuttaan.. Joten koitan jaksaa viikon päähän perjantaihin, sillon on aika Kättärille.
Mies alottaa kesäloman onneksi maanantaina niin on hoitamassa esikoista, saan rauhassa makoilla sohvalla.. :)
Mutta nauroinkin eilen miehelle et ihan varmasti tää menee kaks viikkoo yli ja joutuu vielä käynnistämäänkin..
LILLI ( menikö oikein?) kyseli eilen vauvan keuhkojen kypsyydestä, mun sisko synty 33+ viikolla, ja hänellä oli keuhkot jo ihan kypsät. Ei joutunut edes happikaappiin tai mitään. Pienihän hän tosin oli, mutta ei muistaakseni ollut kun muutaman viikon sairaalassa kasvamassa ennen kun pääsi kotiin. Mulla on tainnut mennä ohi kun oot kertonut et miks sulle tehdään tuo punktio. Onko vauva syntymässä ennen aikojaan vai mitä? Ai niin joo, ja samaan aikaan mun siskon kans sairaalassa oli ollu viikolla 37 syntynyt vaavi, jolla ei ollut ollu kehkot vielä kypsät, että ilmeisesti vaihtelee ihan hirveesti miten kullakin kypsyy.
RUASTA oli kans puhetta, ja monella tuntui jatkuvasti nälkä vaivaavan. Mulla taas ei millään mene mikään ruoka alas. Väkisin oon jotain koittanu syödä, mut ku ei maistu niin ei. Mutta kaippa vauva ottaa mun vararavinnoista sen minkä tarvii.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille masuille!
Calathea 34+2
Kateellisena luin viestisi, voi kun pääsisin jo itsekin tositoimiin... Alkaa tämä mamma olla tiensä päässä. Sen verran kypsä olo on koko ajan. Tytötkin lähetin pariks päivää mummin hoiviin, kun tuntuu, etten muuta tee kun karjun koko ajan. Olo on periaatteessa ok, eli ei kipuja tai kolotuksia. Mutta kun ei vaan kertakaikkiaan enää jaksais liikkua hitaasti kuin etana ja pukea samoja virttyneitä toppeja päälleen!
Valitus suoritettu, painun imuroimaan. Olen vakaasti päättänyt synnyttää vielä tämän viikon aikana ;o)
Kirppu06 ja masukki 38+1
Tänään nukuttiinkin vähän pidempään kun hoitotyttö tulee vasta iltapäivällä hoitoon kun siskollani on iltavuoro. Olis kyllä väsyttänyt niin vietävästi mutta pakko nousta kun mies on yövuorossa.
Eilen illalla innostui katsomaan sitten muittenkin lasten vaatteita läpi. Postissa on tullut jo monen monta kuvastoa jotka pursuavat ihania vaatteita. Esikoisella (poika) onkin hyvin vaatteita kouluun. Tokalle (tyttö) tarvii ostaa kouluun vaatetta. Ja molemmille reput. Kolmoselle (poika)joka menee eskariin on hyvin esikoisen vanhoja vaatteita. Nelonen(tyttö) menee kerhoon noilla vaatteilla mitä kaapista löytyy ei tarvii uusia. Sai keväällä just ison läjän vaatetta synttäri lahjaksi. Kuopukselle(tyttö) on isompien vanhoja. Kenkiä tarvii kanssa ostaa taas joka lähtöön. Onnesk vauvalle on hyvin pieniä vaatteita niitä ei tarvita sit moita 70cm tarvii niitä ei oo paljoo. Mummut ja vaarit ovat tuoneet kukkien tilalle aina jotain vaatetta sairaalaan. Pyytää nyt vaan vähän isompaa kokoa.
Huomenna oliskin viimeinen lääkäri neuvola näkee mikä on tilanne kohdunsuulla. Vähän on ollut supisteluja mutta ei mitään ihmeempiä. Osa on niitä vattan kovettumia mutta osa tuntuu jo tosi ilkeeltä. No huomenna näkee mikä on tilanne.
Perjantaina olis nuorimman pikkusiskoni 11v synttärit. Lahjaa olen hänelle miettinyt ei leikkaa niin ei leikkaa.
Myrylle ja perheelle kovasti onnitteluja pojasta. Missäs ne tyttö vauvat luuraa. Ei oo meinaan mun laskujen mukaan syntynt elokuisille vielä yhtään tyttöä. 3 poikaa on nyt maailmassa. Tytöt taitavat pysyä visusti äidin mahoissa piilossa.
Nyt on mentävä kuopus sotkee isompien leikkejä.
Puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 35+6
Hengissä ollaan, ei mitään kummallista kuulu tänne. Kolottaa kolottaa kolottaa, taitaa käydä niin että miule tulee aika tuskanen kuukaus jos ei pian lähde vaavi syntymään, en oikeesti taho oikein sängystäkään ylös päästä :S.... Jos tällä viikolla sitten sais tän tietsikkahuoneen muutettuu lastenhuoneeksi, nähtäväksi jää, yritetään.
ONNEA MYRY!
Mitenkäs mie muuten muistelen joskus lukeneeni että tyttövauvat yleensä pysyy mahassa pidempään mitä pojat ja reilusti yli menneet raskaudet yleensä päättyvät tyttövauvan syntymään :).... vai muistankohan nyt väärin tänki jutun... :)
hanneli ja natikka
Onnea uudelle eloiselle vauvalle, oli aika mukavan kokoinen aikaisemmin syntyneeksi!!
Omaa napaa:
Eilen viimein pinnis kuntoon ja maalaushommat valmiiksi, ihanaa!
Illalla tuntuikin siltä, että nyt muutes kohta lähdetään, vauva painoi tosi alas, maha tuntui aivan laatikolta, jossa olisi vain vähän vettä, ja oikein pissarakon luona vihloi, mutta ei sit kumminkaan mennyt vesi eikä tullut säännöllisiä suppareita, vaan aamulla heräsin sängystäni.
Saas nähdä, kun vkl se mieskin aikoo olla poissa sen 24h, varmaan silloin sit syntyy!! Mutta sen vannoin että TÄNÄÄN pakkaan sit kaikki sairaalakassit itselle ja hoitolaukun esikolle ihan valmiiksi jo! Huomenna neuvola ja kampaaja, kun sinne kampaajalle edes vielä pääsis...
Meillä esikoinen kysyi kun pinnis kasattiin, että nytkö äiti menee sit hakemaan sen vauvan nukkumaan tuohon yöksi. Mitäpä siihen sanoisi kuin että jaa-a, varmaan kohta...
adalmina
37+1
ONNEKSI OLKOON MYRY! Hienoa, että pikkuisella pojalla oli kaikki hyvin vaikka ottikin varhaislähdön :)
Ihana lukea täältä näitä vauvauutisia jo. Onhan nyt tosiaan jo yli heinäkuun puoliväli. Mikäs tässä tosiaan on, että ei ihan sukupuolikiintiöt täytykään :) Täällä olisi ainakin yksi mahdollinen tyttö tulossa...ja kaapissa on jo sitä sun tätä vaaleanpunaista eli myynti/lahjoituspuuhiin pitää ryhtyä jos ei tyttöä sitten tulekaan. Eilenkin mies oli innostunut jostain alennuksesta ostamaan kolme pikkaisen tytön vaatetta. Toivottavasti ei sitten tutut ja sukulaiset innostu ostamaan liikaa pieniä vaatteita, koska enhän niitä kohta edes ehdi käyttää...pitääkin vihjata mummoille, että 68-74 olisi parempi koko ostella, kun vauva on syntynyt.
KIPUKOHTA NAVAN LÄHISTÖLLÄ? Oliko jollain muullakin ollut muistaakseni joku kipeä kohta vatsassa jossain navan lähistöllä. Mulle on tullut sellainen ja kävellessä eilen pidin vatsasta kiinni ettei siihen sattuisi. No kyselen perjantaina neuvolassa, että mikä se voisi olla...
Kirppu: Noi vakaat synnytyspäätökset taitaa olla pikkasen hankalia toteuttaa :) Mäkin pesen tänään lattioita. Saan vaan siivouksesta helposti selän kipeäksi ja lieviä suppareita mutta se siitä sitten. Luin jo niitä ohjeita miten saada synnytys käynnistymään. Mutta en kyllä mitään castor oilia ala vetämään eli suomeksi varmaan jotain risiiniöljyä, jolla saa kauhean ripulin ja voi olla jopa myrkyllistäkin ihmiselle.
Mulla on sairaalakassissa jopa eväätkin pakattuna eli kuivattuja luumuja, manteleita ja muutama pikkaisen terveellisempi patukka ettei tulisi sitten vaan jotain suklaata popsittua. Eli kaipa sitä niillä sitten hengissä selvitään. Sairaalassa kuitenkin on jotain varmasti tarjolla myös...
Masentavaa muuten tuo, että tytöt menisi yliaikaiseksi Hanneli :( Hope not. Mä jo eilen laskeskelin, että 0-28 päivää tässä on vielä jäljellä.
Pia 38+1
Moi vaan pitkästä aikaa. Siitä on ainakin viikko, kun olen viimeksi ollut koneella. On mökkeilty ja reissattu anoppilassa (ah niin ihanaa...) ja sen sellaista.
Onnittelut synnyttäneille! Pikavilkaisulla pinoon sain sen käsityksen, että useampikin on jo " ilmoilla" .
Mulla oli lääkärineuvola alkuviikosta, ja hiukka alkoi hirvittää, kun lääkäri jo toivotteli tulokasta tervetulleeksi, että sen kun synnyttämään vaan, ei tässä enää mitään estellä! Ei kyllä mitään merkkejä eikä supisteluja ole vielä ollut, ja onhan tässä vielä ne 4 (pitkää) viikkoa laskettuun aikaan kuitenkin. Vielä tuntuu välillä absurdilta, että me oikeasti saadaan lapsi ja aika piankin.
Olo on edelleen hyvä, ja hemppakin noussut rautakuurilla ja mikä parasta: vauva on kuin onkin raivotarjonnassa. Ei siis sitäkään huolta enää, kopkop. Turvotuksista ei ole täällä tietoakaan, ainoastaan välillä on liitoskipuja, mutta ei niin paljon, että elämä olisi erityisen vaikeaa niiden takia.
KUMMIT: On ajateltu pyytää muutamaa ystävää siviilikummeiksi, mutta vasta kun vauva on syntynyt. Jos jollakulla olisi kivoja ideoita nimiäislauluiksi, saa ehdottaa! Pitäisi löytää joku kaikille tuttu, helposti laulettava, kaunis ja mieluiten duurissa oleva laulu, jolla lapsen voisi toivottaa tervetulleeksi maailmaan ja sukulaisten ja ystävien verkostoon.
SIIVOUSVIMMA: Olen romunnut mökillä yötä päivää komeroita läpi, ja virtaa tuntuu siihen hommaan riittävän miten paljon vaan. Olen hävittänyt roinaa, vaihtanut varmaan kaikkien huonekalujen paikkoja jne. Mieheen on iskenyt remonttivimma myös, ja koti alkaa olla niin vimpan päälle maalissa, että eihän täällä kohta uskalla elääkään, ettei tule mitään jälkiä mihinkään.
Vointeja kaikille!
t. Picapica ja Peukaloinen 36 tasan
Piti vielä tulla kyselemään kokemuksia...
Elikkäs mites noi supistukset yleensä on teillä menny? Siis et voiko mulla helpottaa supistukset vielä, vai jatkuuko tälläsena loppuun saakka? Aika raskasta on jos menee loppuun saakka, mikä tietty ois toivottavaa, että vielä 6 viikkoo joka liikahduksesta alkaa supistamaan.
Tuntuu ettei mitään pysty tekemään. Nyt alkaa jo ärsyttämään..
calathea
Paljon onnea Myrylle potran poikavauvan johdosta! Olipa tosiaan reilun kokoinen, jos kuukautta ennen laskettua aikaa painoa on ollut jo 3700g!
Itsellä oli tänään neuvolakäynti. Kaikki on niin kuin pitääkin, verenpaineet ok, pissa puhdas, paino laskenut 500 g viime viikosta (tosin viime kerralla, kolmen viikon ajalla paino olki noussut 2,7 kg), vauva edelleen eloisalla päällä, sykkeet hyvät ja sf-mittakin palailee käyrilleen. Mulla oli sf mitta:
rv 32+: 29 cm
rv 33+: 31 cm
rv 36+: 29 cm
rv 37+: 32 cm
eli käyrä näyttää jokseenkin sik-sak -kuviolta, mutta nyt mennään taas ylöspäin.
Supisteluja on päivittäin, ei tosin mitään kovin kipeää. Lauantaista maanantaihin siivoilin hullun lailla kämppää, tuli mm:
*suursiivottua keittiö
*pyyhittyä kaikki pinnat nihkeällä
*järjestettyä viimeisetkin vauvantavarat paikoilleen
*kitkettyä rikkaruohot pihalta
*kasteltua koko piha
*pestyä kylppäri, khh ja wc lattiasta kattoon (lattiatkin juuriharjan kanssa kontaten)
*ommeltua äp-laatikoon reunalakana
*pestyä varmaan 10 koneellista pyykkiä
*ja sitten kävin vielä itsepalvelupesulassa pesemässä peitot ja tyynyt
* + kaikkea muuta
En ole normaalisti mikään hirveä siivousintoilija, laiskanpuoleinen pikemminkin, joten kai tämä tarmonpuuska oli jotain pesänrakennusviettiä. Vielä pitäisi imuroida ja pyyhkiä lattiat nihkeällä.
Mies (kipeänä sängynpohjalta) katsoi aikansa mun rehkimistä ja totesi: " yritätkö kenties käynnistää synnytystä?" . Jaa, ei se ainakaan onnistunut vielä.
Eilen saatiin kivoja uutisia - vihdoin - eli UPS on ottanut meidän vaunut kuljettettavakseen Saksasta ja ne saapuvat oletettavasti huomenna. Miten sitä malttaa odottaa!!!
Tuleeko muille esikoisen odottajille välillä epäuskoinen fiilis siitä että on saamassa lapsen? Mä en kyllä usko ennen kuin omin silmin näen, vaikka maha on kyllä nyt jo pinkeenä ja vauva kääntää ja vääntää niin että tuntuu. Jotenkin vain ajatus meistä pienenä perheenä tuntuu vielä niin älyttömän hassulta.
Joo tulee täälläkin välillä vähän omituinen fiilis, että meistä on tulossa oikea lapsiperhe :)
Ei jotenkin voi ymmärtää tätä juttua ihan todelliseksi ennenkuin se vauva tosiaan tulee vatsasta ulos. Kun se on niin kaukana piilossa, just. Mutta kun sitä ei näe omin silmin.
Pia
Miten mulla on mennyt Pantterin vauva ihan ohi? Koskas näin on käynyt? Ja joko jostain löytyy synnytyskertomuksia?
Tulin vasta neuvolasta. Siellä menikin hiukka normaalia kauemmin, kun juteltiin näistä kaikista asioista, mitä viime aikoina on tapahtunut. Katottiin myös ultralla, ettää vauva on varmasti kääntynyt, koska sain lääkäriajan normaalia myöhempään. Lääkärit ovat lomilla ja multahan jäi täällä omalla paikkakunnalla yksi neuvola väliin, niin että ei tullut aikanaan lekuria varattua. Vauva oli siis kääntynyt ja se selittänee nämä ihan hirveiksi äityneet liitoskivut. Tuntuu, että häpyluu hajoaa atomeiksi. Mutta hyvä että on kääntynyt; muutoin olisi pitänyt lähteä " käännytettäväksi" .
Sf -mittakin on palautunut käyrille, ettei enää huitele missä sattuu. Nyt oli 33. Normaalisti tosi alhainen verenpaine oli minuksi koholla 130/80. Sen verran kai on ollut tuota stressiä. Ihmetyttää vain, mistä nuo pyörrytyskohtaukset sitten johtuvat. Siihen ei neuvolassakaan oikein osattu vastata. Painoa on kertynyt kymmenen kiloa. Apua, mikä pudotusurakka edessä.
Nyt on viimein iskenyt se siivousvimmakin. Ristiriita piilee vain siinä, etten yksinkertaisesti kykene touhuamaan juuri mitään. Kumartumiset Opemamman tapaan on ihan poissuljettua. Housujen jne laitto on täälläkin melkoista taiteilua, saatika sitten siivous...
Kiitokset kakkuohjeesta. Jos oisin fiksu, niin jättäisin kakun tekemättä (ajatellen omaa painoa) mutta kuka jaksaa olla fiksu?!?
Eipä nyt muuta. Vointeja elokuiset toivoo Ode viikoilla 35 + 1
ensiksi onnittelut myrylle :)!!!
pia74:kipu navan seudulla,mulla oli mutta meni ohitse,must se on jotain venymiskipuu,mulla se polttava ja inhottava tunne on siirtynyt tohon ylävatsalle se on aika kipee,yölläkin polttelee.. neuvolassa sanottiin että ois venymiskipua.
eipä nyt kummosta,mummo on kylässä höösäämässä :D
k.h.p ja tärppi 34+3
löytyy joo... välillä aivan hirveetä. esikoisen aikaan muistan että viimeinen lääkärin tekemä ultra (rv 41+++) oli aivan kamala, ukko paino sitä anturia aivan hulluna navankohdalla ja minnuu sattu ihan perkeleesti... nyt ei ole ollu niin pahoja kipuja mutta napakorun reikään on tullut semmonen pikkunen x-muotoinen arpi... että taidetaan taas päästä melko vähällä...
mokkapalapohja kärähtää kohta..
Äkkiä te pinon saatte aikaiseksi ;D Jospa minäkin nyt tapojeni vstaisesti kommentoisin, enkä vaan lueskelisi *viheltelee posket punaisena laiskuuden noloudesta* ;D
OPEMAMMA olet saanut kiitettävästi noita vaivoja. Mulla on nyt viidennen odotus, mutta edellinen on syntynyt 99 ja vaivat alkoivat tässä raskaudessa huomattavasti myöhemmin. Vasta nyt olen huomannut että en saa aina housuja, sukkia jalkaan ym ja olen muutenkin tosi kankea. 99tytöstä, olin tosi aikaisin tosi " huonossa jamassa" lantion liitokset olivat aivan kaameassa kunnossa jne. Poika syntyi ennen sitä 97, joten päättelin tästä, että aika on tehnyt tehtävänsä ja paikat vähän palautuneet. Ja mikä mainiointa, alapään suonikohjut ovat ilmaantuneet, mutta eivät vaivaa niin pahasti kuin viimeksi!! Jaksuja sinne!!
MYRY ONNEA!!! Iso poika oli noille vkoille!! Nyt teillä piisaa ihmeteltävää pojassa :)
CALATHEA lähetä ne supistukset tänne, heti :) tai saa ne joku muukin ottaa, kellä enemmän vkoja on :) kristillinen tasajako. Toivottavasti sun tilanne nyt rauhoittuu bd peukkuja!
KIRPPU06 Onnea yritykseen!!!! nimim. perkaa pensasaitaa :D
PUUHAPETE mulla ei oo ollu mitään supistuksia, muuta kuin harjoitussellaisia...
ADALMINA meillä on neiti 6vee ja herra 9vee aivan malttamattomia, että koska se vauva syntyy. Toivottavasti pääset kampaajalle. tsemppiä!
PIA74, on ollu tuo kipu, mutta en tiä mistä johtuu. Oon miettiny että vatta ottaa kasvaessaan vastaan ;D menny onneksi sit ohikin. En tiedä onko ollu samanlaista kuin sulla.
KARMIINI on ollu tehokas :) samaa täällä.... Ukko kattelee pyöritellen silmiään :D
mitäpä tänne. Eilen oli ä-poli raskausdiabeteksen tiimoilta ja vauva on tosi soppelin kokoinen, sellanen 2.9-3kg nyt eli oikeastaan pieni meiän muihin vauvoihin nähden. Oma paino noussut vain 1.9kg, että sekin varmaan auttanu ettei vauvakaan oo sit liikoja kasvanu ja sokerit pysyny suht kurissa. Alakerta pehmeä, 2cm pitkä ja 1cm auki. Harjoitussupistuksia on ollu, ei muuta. jotain vaaleanpunaisen/ruskeaa valuttaa vähän eilisen sisätutkimuksen jäljiltä. Isäntä kehuu mua pantteriksi kun olen niin kankea, etten meinaa liikenteeseen enää päästä, vaatii pientä veryttelyä :D Vois oikeastaan videoida yölliset vessareissut, sen verran letkeä' meininkin ;D
Olo on sellainen malttamaton, vaikka tietää että tässä on vielä sarkaa edessä...Yli eivät pahasti päästä, näin lääkäri sanoi. Nyt pitää lähteä mummon kans kauppaan, palaillaan!
Piihe 37+3 (sairaalan laskujen mukaan 37+4) että voi valita kumman vaan : )
Teidän nais energiaa tuli tasoittamaan :)
Kiitos kaikille, jotka iloitsitte kanssani Vauvan kääntymisestä, kyllä se helpotti oloa paljon, vaikka vielä pieni pelko uudelleen kääntymisestä takaraivossa pakottaakin. Toisaalta maha on heti laskeutunut hieman ja hengityskin kulkee paremmin. Oma olo kohentui reippaasti. Nyt on jaksanut siivoilla ja pakertaa puutarhassakin aivan toiseen tapaan.
Kun koti on saatu siivotuksi taidetaan alkaa lasten kanssa kunnostaan tuota pihakotia eli leikkimökkiä. Tarkoitus olisi kankaanpainanalla tehdä verhot ja kangaskynillä jotku kivat taulut (kehykset hankin iksulta). Niin ja mitähän muuta kivaa sitä keksis sinne... Meillä leikkimökki on on ollut nyt melko kovassa käytössä - tehtiin siitä niin suuri et sinne mahtuu levitettävä sänky jne. et sitä voikäyttää vaikka kesäkamarina kun leikkiaikaon ohi. Et ei ku hommiin.
Ja harjoitus suppareitakin on viimein tullut muutama.
Kretukka 37+6
PALJON ONNEA MYRY!! Hienoa että vauva oli jo noin hyvän painoinen, paljon onnea vaan koko perheelle =) Ihanaa kun sinulla urakka takana. Itse pohdin sitä nousevalla jännityksellä että miten siitä nyt taas selviää. Ja kyllähän siitä selviää...
NEUVOLALÄÄKÄRISTÄ kysymys äkkiseltään jollekkin viisaammalle, olen ensi viikolla eli rv 36 ja risat menossa neuvolaan mutta en kylläkään lääkärille vaan ihan tavalliselle käynnille. Onkohan sitten niin että minulle ei mitään lääkäriä enää määrätäkään, tietääkö joku että näin voisi olla kun on normaali 3. raskaus?? Vähän outoa olisi kumminkin kun ajattelee lähestyvää h-hetkeä. Olen päättänyt kyllä mennä sitten vaikka yksityiselle kurkkaamaan ja varmistamaan vauvan asennon ja painon.
SIIVOUSVIMMA on täälläkin päällä mutta toteuttaminen hiukan hankalaa kun alaselkää alkaa juilimaan heti jos kumartelee tai ponnistelee enemmän. SUPPAREITA on jonkin verran mutta tuskinpa ovat mitään avaavaa sorttia.
Eilen sain hiukan vauvatavaraa osteltua, osuin sattumalta liikeeseen jossa Oran turvaistuin puoleen hintaan ja ostin vielä pehmeän kantokopan kaksostenrattaisiin johon vauvan saa sitten hyvin pakattua.
Huh, tuntuu että kaikki ovat jo lähdössä synnyttämään. Minulla viikkoja kasassa huomenna vasta 35 eli 36. alkaa. Esikoinen tuli viikkoa ennen laskettua aikaa ja kakkonen puolestaan 1,5vkoa lasketun ajan jälkeen joten tässä voi kait sitten käydä ihan miten vaan...Sitäpaitsi meillä edelleen jatkuu tuo kylpyhuoneremontti joten en ole vielä ajatellut vauvaa saada tähän remonttisotkuun =)
Huomenna tulossa Englannista käymään miehen sisko lapsineen, se antaa varmasti muuta mietittävää ja tekemistä pariksi viikoksi, mukavaa! Nyt ei tarvitse edes majoitusta miettiä kun ei ole omaa suihkua. Toisaalta olisi ollut kiva pitää yövieraita mutta tiedän että siinä hulinassa voi vähän näitä mun hormoonihermoja kiristellä joten hyvä näin tällä kertaa =)
eipä muuta kuin
Jaksuja kaikille!
t.tuuli72 + jumppatyttö rv 35 ja risat
Kukaan ei ole vissiin lähtenyt synnyttämään...? Jännityksellä odotetaan kukahan on seuraavana vuorossa...Babybel 27.7. vai kenties joku ennen...Missäs muuten Elo luuraa????
LEM sitten löysi sen Pumpulin suklaakakun reseptin, se löytyy nyt eilisestä pinosta!
Pinoissa on ollut viime aikoina säpinää. Lähestyvä synnytys saa monet kirjoittelemaan ja moni on päättänyt pysyä lähellä kotia välttyäkseen ylimääräiseltä stressiltä. Minulla oli eilen taas oikein suppailupäivä ja vauva on painunut aika alas, sillä liikkuminen on todella työlästä ja kumartuminen alas on mahdotonta. Näytän huvittavalta, kun yritän vetää housuja jalkaan:jalkaa ei voi nostaa enää ylös vaan pitää yrittää sivukautta. Mies sanoi eilen saunassa, että vatsa on nyt niin alhaalla, että se näyttää putoavan. Saa nähdä mennekö tämä täysiaikaiseksi niin kuin neljä edellistä ovat menneet.
Minulla on vatsa koko ajan niin löysällä, että vessaan saa oikein juosta...No juoksepa tämän vatsan kanssa... Kiva tietenkin ettei ole ummetusta, mutta jos vatsa on kuralla vielä monta viikkoa...
No sitten tuli taas aamun valitusvirret veisattua. Painun kahvin keittoon ja palaan sitten taas myöhemmin...
Opemamma ja vimpula rv 34+1