Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi levottomiin öihin?

19.07.2006 |

Hei,

Tyttö on nyt 3,5 kk ja nukkunut viime aikoina huonosti. Herää kahden tunnin kuluttua nukahtamisesta syömään ja esimerkiksi viime yönä ähelsi tunnin välein. Hirvittävää liikehdintää, jalkojen hakkaamista sängyn päätyyn ja tuttiin rauhoitttui tunniksi joka toisella kerralla. Joka toinen kerta annoin tissiä, mutta nälkä ei ollut, kun ei syönyt, lähinnä piti vain huvituttinaan.

On ollut mielestäni huono nukkumaan ikänsä ensimmäisen kuukauden jälkeen. Omaan sänkyynsä yritän pääsääntöisesti laittaa, mutta jos oikein levottomaksi menee, niin annan nukkua vieressä.

En vain tahdo itse enää jaksaa, kun saa yhtään pitempää unijaksoa.Isällä ei ole mitään kiinnostusta valvoa öitään, joten häneltä en saa mitään tukea tai apua.

Elliina

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aivan samanlaista... Tyttö nyt 3,5kk ja nukkunut suht hyvin alusta alkaen mitä nyt aamuisin vähän levottomammin. Nyt muutama vko yhtä tappelua öisin ja voimat alkaa loppua! Meillä esim. viime yö näin: Nukkumaan rauhallisesti 20.30 ja sikeää unta klo.00 asti. Sit älytön ähellys ja potkiminen jne. Hetken yritin tuttia mutta sama jatkuu. Tarjoan maitoa, ei nälkä. Jostain kumman syystä sitten nukahtaa mutta 01 sama homma. Yritän tuttia, ei kelpaa... Annan huutaa vartin ja sitten tutti kelpaa ja nukahtaa. 03 taas herätään ja syödään pullollinen maitoa! Loppuyö ähellystä potkimista ja pientä itkua yms yms... 06 otan viereen ja nukutaan vajaa tunti jotenkuten... Meillä saa jo kiinteitä mutta öihin ei vaikuta mitenkään. Päivät menee hienosti, tyttö kiltti ja tyytyväinen! Apu ja neuvot olis kiva... Mutta ei taida olla kellään vastausta siihen että mikä auttaisi!

Hansu ja Enni

Vierailija
2/9 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä noihin levottomuuksiin auttoi mehalleen kääntäminen, nukkuu paljon paremmin. nyt yöt menee näin...

nukkumaan kello 20.30-21.00

ähisee kello 2.00- 2.30 käännän mahalleen...nukkuu 4.30-5.00

syö ja nukkuu mahalleen kehdeksaan.

ennen se oli yhtä heräilyä ja tutin laittoa tunnin välein.

meillä syödään jo velliä iltaisin, siitä johtunee pitkät yöunet

peetu ja onni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko kokeillut antaa harsoa vähän naamalle että saa räveltää sitä? meillä se harso on kyllä ollut valtava apu. sen avulla nukahdetaan päiväunille itekseen + tutti. ja yöunille lähtiessä vellin jälkeen omaan sänkyyn ja harso ksinoloon + tutti suuhun ni sinne nukahdetaan.

Vierailija
4/9 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlaista, kun tyttömme oli saman ikäinen kuin teidän vaavi eli 3,5kk. Tunnin välein piti nousta tuttia antamaan. Siihen sitten rauhoittui hetkiseksi.

Pari kertaa pistinkin kellonajat paperille kun nousin tytön vuoksi ylös. Tämä oli lähinnä miehelle todisteeksi kun oli autuaan tietämätön yön tapahtumista. Paras vissiin oli kun kuuden tunnin sisällä nousin ylös seitsemään kertaa.

Tiedän miltä tuntuu kun väsymys on valtava mutta nukkua ei ole mahdollista. Itse ainakin tunsin sekoavani...

Tätä vaihetta kesti pari viikkoa ja sitten yhtäkkia alkoikin jälleen nukkua. Mitään poppaskeinoa yöheräämisten taltuttamiseksi en löytänyt vaan aivankuin äheltäjämme olisi itse tajunnut, että " ai niin, öisin kuuluu nukkua" .

Huomenna tytölle tulee ikää 5kk ja hän nukkuu öisin. Tosin nyt alkaa hampaiden tulo vaivaamaan, joten yöt ovat jälleen välillä levottomia mutta nytpä tiedän ainakin syyn miksi heräilee.

Suuri voimahalaus sinulle! Uskon, että uni jälleen löytyy.

Puhiliini ja tytöntyllerö

Vierailija
5/9 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että en ole ainoa, jolla on tällasita, vaikka tuo touhu vie mehut mukanaan.

Meillä on harso uniriepuna ja tyttö on muutaman kerran vetänyt sen naamalleen, jonka jälkeen on alkanut huutaa ilmeisesti ahdistuksesta, kun harso on tullut naaman päälle.

Mahallaan olen myös yrittänyt nukuttaa, mutta turha toivo. Meillä kun se tarkoittaa eteenpäin yrittämistä eli tyttö ei osaa rauhoittua siihen, vaan kovasti yrittää päästä liikkeelle.

Ja tuttia meillä tosiaan syödään huonosti eikä muutenkaan ole puhetta, että nukahtaisi itsekseen. Jos yksin jätät, niin kohta alkaa aivan varmasti huuto. Meidän neiti kun ei viihdy yhtään yksikseen ja tarvitsee nukahtamiseen jälleen rintaa. Ja pelkällä rintamaidolla mennään eteenpäin.

Elliina

Vierailija
6/9 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meillä ähelletään öisin, miehellä ikää kohta 3kk. Tuttia ei huoli ollenkaan joten tissillä rauhottuu, lupsuttaa niinkuin tuttia jos ei ole nälkä. (täysimetyksellä mennään)

Oma äitini tuumasi kun kerroin " ongelmasta" että lapsi olisi seurankipeä. Päikkärit jää meillä vaunuissa parhaillaan 45minuuttiin jos vaunut liikkuu, mutta jos itse olen " tuttina" niin nukutaan jopa kolme tuntia..

Päivät menee ihanasti, poika on kiltti ja aurinkoinen.

Kovasti juttelee kun äiti vain katsookin. Tästä kaikesta päätellen poika todella kaipaa vain seuraa ja siksi nukkumaankaan ei malttaisi, ainakaan yksin.

Ei muuta niksiä kuin paljon läheisyyttä ja vaikka sitten tuttina oloa, ei sitä loppujen lopuksi kauaa kestä tuota vauva-aikaa.

Voimia sinulle!

Vierailija
7/9 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä homma tuo mahallaan nukuttaminen kun moni tuntuu siitä avun saaneen. Itse en vaan ole uskaltanut koittaa edes laittaa mahalleen... Kai osaa jo sit 3.5 kk iässä pitää päätä oikein? Kai vois sit uskaltautua koittamaan kun tyttö aina kun yöllä heräilee niin piereskelee hirveästi?

Vierailija
8/9 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....itkeekö se teidän vaavi, vai onko just tuommoista touhuamista? Tuli mieleen, että jos ei itke, niin nukahtaako itsekseen, jos annat olla rauhassa? Auttaisiko siis tähän, että vauva siirtyy toiseen huoneeseen nukkumaan, jossa nämä ähellykset eivät äitiä herätä, mutta josta kuulee itkun sitten kun tulee nälkä?

Sit toisekseen tuli mieleen, että kannattaa kipinkapin opettaa vauva nukahtamaan ilman rintaa. Tiedän tiedän, se on tosi helppo tapa, ja itselläkin esikoinen nukahti aina vaan rinnalle. Mutta sitten väsyin siihen yöheräämiseen ja rinnan vaatimiseen totaalisesti 7kk iässä. Se oli ihan sitä, että piti lupsutella, että sai taas unen päästä kiinni, kolme kertaa yössä. Silloin opetin nukahtamaan ilman rintaa, mutta oli kova työ. Mutta oli vaivan väärti! Nyt se teillä olisi vielä helpompaa, kun vauva on nuorempi.

Tämä voi auttaa siihen yötouhuun; kun vauva osaa nukahtaa ilman rintaa, ei haittaa vaikka käy yöllä hereillä, kun osaa sitten taas itse nukahtaa.

Itse opetan parhaillaan 4 vkoista nukahtamaan ilman tissittelyä, vaikka ihan täysimetyksellä ollaan. Kun vauva on väsynyt, käärin kapaloon ja pidän sylissä, annan tuttia jos huolii. Sitten kun on ihan rauhoittunut ja melkein unessa, lasken omaan sänkyyn nukkumaan. Istun vielä vieressä varmistamassa, että uni syvenee. Kestää 10-20 minuuttia tämä nukahtamisrituaali, ja vaikka välillä itkee, on kuitenkin turvallisesti sylissä ja äiti rauhoittelee nukahtamaan.

Vierailija
9/9 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo omaan huoneeseen siirto on meillä mahdotonta, koska lastenhuone on vastakkainen huone ja liian kaukana vanhempien makuuhuoneesta.

Meillä tosiaan ähelletään yöllä, ei vauva itse ole hereillä läheskään aina. Ja nukahtaa ei siis tosiaan osaa itsekseen missään tilanteessa.

Jostain syystä meillä tuli takaisin tuo rinnalla nukahtaminen, noin kuukausi meni, että nukahti tuttiin ja silittelyyn. Joten tällä hetkellä minä olen ainoa nukuttaja. =/

Kapalo meillä toimi joskus, täytyy yrittää nyt uudelleen, josko neiti pysyisi siinä. Sekin kun meillä mesottiin aina aiemmin auki.

Elliina