Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin vuositulot 100 000e ja hamstraa kirppareilta

Vierailija
20.10.2013 |

Lapsen kaikki vaatteet ostaa kirppiksiltä. Lapsella saattaa olla esim viisi talvihaalaria, joita pn kerännyt eri kirppareilta. Eikö noin rikkaalla ole muka varaa ostaa uutena? Ihmettelen vaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosituloista jää käteen hänellä kutakuinkin 70 000e. 

Itsekin tienaan jokseenkin paljon, ja kyllä, käytän kirppareita, koska on tyhmää maksaa vaatteista jotka jäävät heti pieniksi. 

Vierailija
2/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus, että myös myy eteenpäin saamansa lahjat ja pihistelee ihan sairaalloisesti kaikessa. Lisäksi nauttii kontrollin tunteesta? Anorektikko, urheiluhullu? Sairaus se on tuokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ihan totta, onko sinne kirppiksille joku tuloraja muka??? Ja miksi ihmeessä hyvin tienaava olisi anorektikko, urheiluhullu? Kateus se on näemmä sairaus... tv:2

Vierailija
4/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on hieno ihminen, aplodit hänelle. Miksi ostaa uutta kun kirpparilta saa ihan yhtä hyvää :) Ei kaikkea tarvitse ostaa uutena ja heittää pois myöhemmin oli kuinka rikas tahansa, kierrätys on hyvä teko!

Vierailija
5/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva kierrellä kirppareilla ja tehdä hyviä löytöjä. Olen hyvintoimeentuleva, minulla olisi varaa ostaa kaikki vaatteet uutena, itselleni ja lapsille. Mutta koska kirppareilta löytää hyviä ja vähänkäytettyjä vaatteita murto-osalla siitä hinnasta mitä kaupassa pitäisi maksaa, niin miksi en vähän siinä säästäisi kun tavara on kuitenkin hyvää. Säästyneet rahat voi käyttää johonkin vielä kivempaan!

Kauheasti säästöä tai järkeä ei tietenkään ole siinä, että ostaa 10kpl haalareita yhden kunnollisen sijaan.Olisiko kaverisi jäänyt vähän koukkuun kirppistelyyn?

Vierailija
6/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ihmisten keksivän kirpputorille käynnille muitakin syitä kuin köyhyys. Minä käyn siellä siksi koska se on erittäin järkevä tapa kuluttaa ja lisäksi se on kivaa.

Vierailija
7/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden kierrättäminen on ekologista. Pisteet ystävällesi!

Vierailija
8/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaan hamsteri. Jotkut ei voi jättää näkemiään tavaroita kirppikselle vaan ne on ostettava, tarvitsi tai ei. "Lapsella saattaa olla viisi talvihaalaria" -lause vähän vinkkaa hamstraamiseen. Kuka ehtii käyttää noin montaa haalaria?? Yks kaveri oli just samanlainen, tosin tulot tais olla yks kymmenesosa ap:n kaverin tuloista. 

Vierailija
9/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaverisi ajattelee myös maapalloa ja haluaa tukea kierrätystä? Ihan tyhmäähän olisi, että kaikki hankkisivat kaiken uutena ja heittäisivät pois, kun eivät enää tarvitse sitä. Hukuttaisiin roskaan ja materia, josta valmistaa uutta, loppuisi nopeammin.

Vierailija
10/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syitä voi olla ties minkälaisia. Omat vuosituloni vaihtelevat (olen yrittäjä), tänä vuonna bruttotuloa on tulossa arviolta 130 000. Käytän kirppareita mm. seuraavista syistä: 

- Tällä hetkellä paljon lainaa, koska vanha asunto on myymättä -> säästän, missä pystyn

- En pidä kaupoissa kiertelystä, mutta kirppiksellä on minusta kiva käydä

- Arvostan kierrättämistä

- Lapsellani niin uudet kuin käytetyt ulkovaatteet menevät rikki alta aikayksikön

Vierailija
11/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista rikkaimmat yleensä aika pihejä:) mutta on se kaverisi ihan fiksukin. Joku tyhmempi ostaisi ne 5 haalaria uutena.

Vierailija
12/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää myös meitä jotka ostamme lähestulkoon kaiken uutena. Välillä alesta. Sisarusten keske toki vli jotakin kierrättää.

Eihän siellä kirppareilla olisi muuten mitään jos ei joku muu ensin ostaisi niitä kaupasta :)

Vierailija
13/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän saattaa käyttää rahat laatuaikaan ja ihan muuhun kuin pinnalliseen kauneuteen. Joka ei tokikaan ole riippuvainen siitä mistä vaatteet ostaa, mutten osaa asiaa muuten ilmaista. 

Hän saattaa myös olla kierrättäjä tyyppi tai kerätä rahaa kesämökki lainan osuuteen tai omakotitaloon. maksaa ehkä suuria lainaeriä päästäkseen veloista, on saattanut joskus nuorena menettää luottotiedot ja nyt maksaa velkoja pois tai kustantaa vanhmpiensa hoitoa. Kaikilla on joku syy ei siihen tarvi aina mitään tyhmä ja pinnallista syytä, eikä se sinällään kuulu kellekkään, jos rikas ei tuhlaa.

Eka valitetaan ku rikkaiden kakarat saa kaiken ja sitte ku ne ei saakkaan kaikkea.

Vierailija
14/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mullakin vuositulot tuon verran ja voin kertoa että kyllä tää meidän progressiivinen verotus hoitaa sen että kirpparit ja huutonet on ihan jees. Ei kaiken tarvitsekaan olla ihan uutta. Järkyttävää katsoa kun esim naapurit heittää suoraan roskiin kaikki kakaralta pieneksi jääneet esim tuliterät sukset! Niitä en sentään kehtaa dyykata...

Vierailija
15/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppishullut suuttuivat. Oleellista avauksessa oli mielestäni sanat HAMSTRATA ja VIISI TALVIHAALARIA. Tuo juuri kuulostaa hieman kummalliselta ja pakkomielteiseltä. Menevät mielestäni samaan nippuun monen muun luonteenpiirteen kanssa, siksi profiloin puolitosissani syömishäiriön ja urheiluhuluuden.

Tuollaisilla ominaisuuksilla on myös hyviä puolia. Niillä luultavasti edetään opiskelussa, työmaailmassa ja uralla. Ei kyllä ensimmäisenä tullut mieleen Maapallon pelastava eko-sankari.

Vierailija
16/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulo vilen -syndroma, paha.

Vierailija
17/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla jo 16 vastausta, ja vasta kaksi on ilmoittanut vähintään yhtä iso tulot ja yksi antanut ymmärtää näin? Kateuskorttikin heilunut vasta kerran. :(

Vierailija
18/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tienaan kivasti, käteen jää yli 3000 e kuussa. Ei hirveesti mutta kivasti. Asun Kaivarin Kanuunan vieressä ja käyn siellä kerran viikossa. Välillä ostan paljon ja halvalla, menee aikoja jolloin en osta mitään. Kerran vuodessa käyn MLL.n kirppiksellä myymässä kaikki pieneksi jääneet ok hinnalla, väitän että saan enemmän rahaa takaisin millä olen ostanut.

Tämä on mulle ns harrastus, ei siihen paljoa aikaa mene ja vielä vähemmän rahaa.

Vierailija
19/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 19:08"]

Juu, mullakin vuositulot tuon verran ja voin kertoa että kyllä tää meidän progressiivinen verotus hoitaa sen että kirpparit ja huutonet on ihan jees. Ei kaiken tarvitsekaan olla ihan uutta. Järkyttävää katsoa kun esim naapurit heittää suoraan roskiin kaikki kakaralta pieneksi jääneet esim tuliterät sukset! Niitä en sentään kehtaa dyykata...

[/quote]Näinpä.

Mun vuositulot on jotakin 110, ja mua ärsyttää ihan hirveästi, että näillä tuloilla ei muka "saisi" ajatella taloudellisesti. Kirppiksillä kiertelyyn mulla ei hirveesti ole aikaa, eli vaatteet ostan kyllä useimmiten uutena ja sit ne kestääkin lapselta toiselle ainakin toivottavasti. Mut esim. ruoanvalmistuksessa ja sisustuksessa oon taloudellinen. Se tuntuu ärsyttävän monia.

Vierailija
20/27 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on verotus vinksallaan, jos 100 000 eurosta jää käteen 70 000€ eli veroprosentti noin 30. Meikäläisen vuositulot 33 000€ ja käteen jää noin 23 000€ eli veroprosentti lähellä 30%. Käyn kirpputoreilla, mutta en osta sieltä vaatteitä, koska osaan ommella niitä itse. Keräilen vanhaa puristelasia, sokerikkoja ja kermakkoja. Aina välillä löytyy helmiä, mutta useimmiten poistun tyhjin käsin.