Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoittelu päiväkodissa

Vierailija
08.09.2020 |

Olen menossa harjoitteluun päiväkotiin parin viikon päästä ja se kestää 8vkoa. Onko jotain vinkkejä miten siellä pärjää? Jännittää ja stressaa kauheasti.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menet harjoitteluun kun pk-seudulla pääset yli 12e/h sinne töihin ilman koulutusta Seuren kautta.

Ei pääse välttämättä, mulle sanottiin että pitäisi olla joko koulutus tai työkokemusta ja ehdottivat että menen ensin työkkärin kautta työharjoitteluun jotta voisin päästä seurelle...

Vierailija
22/23 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi menet harjoitteluun kun pk-seudulla pääset yli 12e/h sinne töihin ilman koulutusta Seuren kautta.

Ei pääse välttämättä, mulle sanottiin että pitäisi olla joko koulutus tai työkokemusta ja ehdottivat että menen ensin työkkärin kautta työharjoitteluun jotta voisin päästä seurelle...

Minä pääsin Seurelle ilman sopivaa koulutusta (olen kyllä maisteri ja opiskellut lasten kehityksestä yms. mutta mitään käytännön kokemusta siinä ei tietenkään saa) ja olin ollut vähän töissä koulunkäyntiavustajana. Eli riittää varmaan jos liippaa vähän alaa tai on edes jotain tehnyt lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat sateenpitävät kengät ja ulkovaatteet itsellesi. Muistat, että olet hierakian alimmainen, etkä koskaan kyseenalaista sitä.

Kyllä tämä!

Pääset pesemään kuravaatteita, pyyhkimään neniä, takapuolia ja pöytiä. Muuta et sitten teekään. Ja tätä taukoamatta.

No tätähän me ihan koulutetut hoitajatkin tehdään aika iso osa päivästä......

Varsinkin pienten ryhmässä.

Vakkareilla on nukkariaikana jonkin verran paperihommia, ja palavereja joihin ei voi harkka tulla, joten sille välille keksitään yleensä jotain muuta hommaa, esim niitä kuriksien pesuja, joita liian harvoin ehtii työajalla itse tehdä.

Minkä ikäisten ryhmään menet ap?

Tsemppiä sulle! Oikeasti suurin osa työntekijöistä on ihan mukavia, mutta valitettavasti joskus on huonojakin paikkoja. Opintoaikoina jouduin itse keskeyttämään yhden harkan ja käymään sitä läpi opettajien kanssa, päädyimme lopuksi tekemään vielä ilmoitukset laiminlyönneistä.

Varaa hyvät sisäkengät, mukavat sisävaatteet ja hyvät ulkovaatteet. Päivässä ollaan parhaimmillaan 3-4h ulkona ja kelit ovat parhaillaan hyvin vaihtelevia. Lämpimälläkin syyskelillä tulee helposti kylmä kun on pitkään ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme