*¤*¤*ENSIKOIDEN KESKIVIIKKO*¤*¤*
Muistin virkistämiseksi tiistain tekstit
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7818869&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (54)
Tosi laiskasti tullu taas kirjoteltuu.Väsyttää kamalsti nykyisin.Ja ei jaksa istuu eikä voi pitkää ku joka krt ku käyn istumaan alkaa villipylly polkemaan niin mahottomasti ylämahaa että ei pysty olemaan.Ja sitku makaan ni närästää niin prkleesti vaikka närästyslääkkeitä syön eli tiivistettynä nyt rupee tuntumaan ettei missää asennossa oo nykyisin enää hyvä.Ja vauva pyörii ku joku diskopallo tuolla mahassa melkee 24/7....;)Huh!Paineet pysyny hyvänä,maanantaina kävin kontrollissa äitipolilla ja päästii taas tiiraamaan ultralla villipyllyyyy...sanottiii ettei haluta tietää kumpi on ja ei se lekuri kyl sanonukkaa mut sit kuiteki tokas että tossa näkyy sukupuolielimet,oikee nuolella osotti,vähä outoo........ja mies oli iha sitä mieltä että kyllä se tyttö on,iha pimpiltä näytti,ei minkäänlaisia ulokkeita,mustaki se näytti enemmä pimpiltä,mut en kyllä menis nyt mitää punasta ostelee,kohtaha se selviää :)
Painoarvio oli sillä hetkellä 1744g ja tasasesti kasvanu,kasvukäyrä menee hieman keskikäyrän alapuolella,joten ainakaa suuri sf-mitta ei mulla ainakaa tällähetkellä tarkota jättivauvaa ;)Raivotarjonnassa oli.
Nyt on ruvennu jo välillä sattumaan vauvan liikkeet,kun oikeen yrittää asentoo vaihtaa,tuntuu aika ilkeelle.Ajatukset rupee pikkuhiljaa olemaan synnytyksessä ja sen jälkeisessä ajassa päin...huiiii,jos aattelee että syntys vaik 2vk etuajassa niin jo 5 vk:n päästä saattas olla nyytti kainalos ja tuntuu ettei vielä ookkaa valmistautunu ja ei oo tavarat viel paikoillaaa....
Kiva ku Ull-maijkii oli käyny ja Sipulle huiskutus ja muille karvapalloille!!!!Missä Quuuuu?
-Pepsi ja villipylly rv32+3
Herranjestas, nyt mulle vasta pälähti miten pitkillä viikoilla toi Suippo on! =) Kyllähän mä tuolta esittelypinosta olen tavannut, kenellä on seuraavaksi la, mut jotenkin sitä sokeutuu. Onneksi kaikki näyttää teillä sujuvan oikein hyvin ja olosi vaikuttaa seesteiseltä! Oikein paljon tsemppiä näihin päiviin, jospa se Emppukin lähtisi kohtsillään tulemaan ulkoilmoja päin!!
Niin, huomenta sen takia että tämä aamu meni moottorisahan osalta ihan kuin eilisaamu, vaikka ärsyyntymisen työnsin jo jonnekin taka-alalle kun eihän tässä muutakaan voi kun sietää. Niin kävikin ilmi, että tuohon ollaan alkamassa rakentaa semmoista pyöräkatosta, ja rakennustyömaan edestä poishan ne puutkin piti kaataa.. Mua metsän lapsena vähän surettaa se, on ollut mukava katsella niitä muutamia koivuja mitä tossa etupihalla on ollut! :-( Mut kehitys kehittyy, ja kai se pyöräkatos on lopulta hyvä asia. Eri juttu, päästäänkö me siitä erityisemmin nauttimaan kun muutetaan tästä mahdollisimman pian isompaan kämppään. :-/
Kandi: Niin, tosiaan, kyllä mekin asutaan opiskelijakämpässä, ja se tuleva, toivottavasti isompi asuntokin on suunniteltu olevan vielä samaa sarjaa. Täällä Jyväskylässä on tämmöinen suht ainutlaatuinen juttu kun ylioppilaskunnan omistama ylioppilaskylä, ja me asutaan täällä. Huolto nyt on vähän mitä on, mut huokeaa ja mukavaa asumista tää on vaikka pystyn kyllä kuvittelemaan kertomasi biletilankin aiheuttamat riesat. Meillä kylän ravintola ja menotilat ovat tuolla " keskustassa" , vähän meistä kauempana, ja niiden meteli ei tänne asti kuulu, mutta vastapäisestä soluasuntotalosta ja sen asukkaista kantautuu välillä railakasta juhlintaa. Mut aikaisemmin ollaan itse suhtauduttu, että hyvä vaan, saa itsekin välillä pitää juhlia ja mekastaa jos haluaa eikä ole mummot heti häätämässä. Ja on tässä paljon rauhallisempaa kuin ydinkeskustan 3. kerroksessa, jossa ennen asuimme! :-)
LillSis: kiva kun kävit kirjoittelemassa! Vaikka täällä ei aina muisteta ääneen kaipailla, niin kyllä se on silti mukava, että tutut naamat näkyvät taas! Ja hyvä jos aiot aktivoitua! =)
Jouhille jaaaa.... Omppuko se oli? Onnea hurjasti plussamisesta ja tervetuloa joukkoon! En ole tainnut onnitella viimeksi palstautuneitakaan, ainakaan Tappertia, että menee ehkä vielä tässä samalla...? =) Tappertia rupesin vaan suoralta kädeltä neuvomaan kun olit niin kova kyselemään aluksi. :-)
Pepsistä oli mukava kuulla pitkästä aikaa! Jännää lukea teidän pitemmällä olevien juttuja vauvan liikkeistä kun oma möllinkäinen niitä vasta aloittelee. Tai siis minä möhis vasta olen alkanut niitä tuntea. :-)
Mun pitää nyt lähteä kohti yliopistoa, lupasin tavata yhden ystävän lounastreffeilllä! Mut palataan taas ja pysykää mammoina! =)
Terkuin Ladie ja möttis, rv. 19+6
kiitos kaikille jotka vastaili tost ummetusasiasta.. tänään on maha alkanu toimimaan, liianki kanssa. siis mul on maha aina ollu tällanen veemäinen.. ootan sellast päivää ku se toimis normaalisti. mut parempi saada nyt jotain ulos,ku monta päivää ollu vaan maha ihan
tukkees. vatsa vaan pipi.. eikä oo ihme. otin sellast lääkettä ja oon nyt syöny vaan tummaa leipää, on vaan tullu kauhee himo paahtoleipään,kun ostettiin uusi paahdin:D mut paahtikset saa nyt jäädä hyllylle, jos maha voi ees vähän paremmin.
ostin muuten jotain täysjyväleipää ja nyt aamulla tajusin, et siin on pellavansiemeniä.. ja niitähän ei saa syödä. no yhen palan onneks kerkesin vaan popsimaan. ei ne ollu ees hyviä..
minkä takia pellavansiemeniä ei muuten sais syödä??
no se siitä.. huominen ultra jänskättää.. toivottavasti vauva voi hyvin ja kaikki on hyvin. mies ei saanu töistä vapaata, aika naurettavaa ja ärsyttävää.. koska sil ois lomapäiviäki pitämättä, mut sille maksetaan ne. eihän ne määräaikaset saa mitään lomia pitää.. plaah. että ottaa päähän toi meininki. no äippä lähtee mukaan, ni ei tarvi yksin mennä. tai se ite tarjoutu tulee mukaan:D on vähän innoissaan juu..
sit voisin kommentoida jotain..
sirulle piti toivotella ainakin jaksamisia sen tulehduksen kanssa, toivottavast helpottaa pian! ja kerro juu sitte siitä dopplerista. kiinnostaa:)
sitten oli tullu lisää uusia plussanneita:) eli tervetuloa!! vauvaliimaa ja tarrasukkia paljon matkaan.
kandi: mullakaan ei vielä mikään selvä vauvamasu oo.. tai kyl se näkyy, varsinki ilman vaatteita on kunnon pömppis.. mut ulkopuoliset luulee varmast vaan et oon lihonnu vähän.. haluisin et se ois selkee vauvamasu. kaverit vaan sanoo,et eihän se näy viel. mut kyl se näkyy, ku ei ollu mahaa ennen raskautta, ku liikuin hirveesti.. no nyt viikon sisäl se on taas kasvan,et josko noi ihmiset jo alkais koht huomaamaan. mut se on niin alhaal,ettei sit ehkä siks kaikis vaatteis huomaa..
quuenin synnytysvalmennus kuulosti kivalta:) toivottavast meilläki on mukava se.
han_lla oli hyviä lääkärikuulumisia:) kyllä on ihana kuunnella niitä sydänääniä, aina jänskättää vähän ja tulee niin onnellinen olo, kun niitä kuuntelee. siellä se pikkunen on:)
amy oli viettänyt vuosipäivää:) kuulosti kivalta. meidän eka kihlajaisvuosipäivä meni toukokuussa niin että mies oli töissä koko päivän.. jeejee. no jos sit ens vuonna tehtäis jotain kivaa yhessä:)
poppis oli ahkeroinu pinniksen parissa. on muuten pää vähän laho, tää raskaus on aiheuttanu mulle kyl hajamielisyyttä ja muutenki vähä lahopäisyytä. mietin yks päivä kauan aikaa et mikä ihmeen pinnis.. kunnes sit jossain vaihees välähti. heh. töissä mun lahopää pääsee kans " loistamaan" välil oikein urakal.. voih.
jenni ja pikku-milli oli käyny.. muakin pelottaa eniten synntyksessä just se eppari tai repeäminen.. ihanaa et kävitte vähän lievittämässä mun paniikkia.
neuvolassa sanoin kans viimeks tosta, ja se sano et se eppari voi helpottaa sitä synnytystä kun tulee lisää tilaa, joten sitä ei kannata pelätä.. noh, vähän pelkään silti.
ulla-maij oli käynyt:) toivottavasti olo on jo helpottanu, eikä tuu enää huimaamiskohtauksia. mullakin on nyt välillä ollu.. ei kuitenkaan varmaan noin pahasti kuin sulla.
lil-sis: mäkin oon miettiny sitä isyyspakkauksen tekoa. miehel on täl viikol synttärit ja aattelin tehä nyt, mut sit päätinki et teen vast isänpäiväks, koska sit ollaa lähempänä synnytystä.kaikki ideat vaan kehiin:)
burde oli taas joutunu valvomaan. no onneks saat en yönä nukkua:)
sippuliinilla oli kans mukavia neuvolakuulumisia. :)
kristall: uuu. jänskää. eiköhän se poika ole, jos siltä näytti:) mäkin haluaisin tietää kumpi on tulossa, mut ei se taida viel tuol rakenneultras näkyä, tai ei ne helposti taida sitä kertoa.
heini: mäkin oon miettiny tota vaunuasiaa.. enkä kyl viel tiiä millaset ois hyvät ja mitä ominaisuuksia jouluvauvan vaunuissa ois hyvä olla.
tappertin menkkamaiset jomotukset kuulostaa erittäin tutuilta.. mulla on vieläkin niitä välillä, ja neuvolatäti sano et vois olla kohdun ligamenttien kasvukipuja tai sit vähän supistelee.. pitää siis nyt yrittää mun ottaa rauhallisesti. mut kuulemma ihan normaalia.
nyt tuli niin kova nälkä et on pakko jättää kirjottaminen kesken.. mut olihan tos jo tekstiä vaik kuinka ja paljon. pitää jättää tilaa muillekin.
hyviä vointeja myös muille! ! !
ja näköjään pepsis oli äsken käyny! :) pitääkin lueskella noi uusimmat kuulumiset nyt, kun täs kirjottamises on menny niin kauan. heipodei.
lara rv 19+1
Heippa! Palasin just mökiltä, joten siks oon ollut vähän aikaa taas poissa linjoilta...
Eilen lukaisin nopsaa läpi pinoa, ja oliko se Poppis, joka myös kunnostaa vanhaa pinnasänkyä??? Meillä on vastaava projekti just loppusuoralla, ja huh huh kun se olikin aikaavievää hommaa! Muutaman kerran tuli kyllä matkalla mieleen, että olisko sittenkin pitänyt ostaa 50 eurolla uusi pinnis :D Mutta tässä sängyssä on tunnearvoa, kun siinä on nukkunut jo meidän vauvan isä, täti ja vaari, joten nyt oon kyllä tyytyväinen, että ryhdyttiin kunnostusprojektiin!
Sellaista vaan ajattelin Poppis sulle vinkata, että jos ette vielä oo päässyt maalausvaiheeseen, niin kannattaa laittaa yksi pohjamaalikerros! Meiltä se jäi laittamatta, ja vähän harmittaa, kun se näkyy nyt lopputuloksessa. Vaikka me hiottiin koko juhannus sänkyä ja raaputettiin kaikki vanhat maalit pois, silti joistain kohdista pinta jotenkin hylkii maalia. Meillä sänky on ilmeisesti tehty jostain pihkaisesta puusta, joten sen vuoksi pohjamaali olisi voinut antaa lisäpitoa... No myöhäistä katua, joten ollaan nyt vaan tyytyväisiä lopputulokseen. Eihän sänky kuitenkaan ole uusi, joten ei sen siltä tarvitse näyttääkään. :)
Kirjoittelen myöhemmin lisää, nyt on kiljuva nälkä, kun olin aamulla tanssitunnilla ja äsken vielä vedeltiin se viimeinen maalikerros.
-Q- ja -q- 35+2
Pitäisi lukea muiden viestit ennen kuin kirjoittaa... Poppishan olikin jo laittanut pohjamaalin, hyvähyvä!
-Q-
tosiaan, mäkin vast tajusin kuinka pitkällä suippo jo on! oij. kohta sinne syntyy pieni nyytti:)
ladie: mä varmaan saisin hermoromahduksen jos meiän pihal rakennettais jotain. vihaan herätä joihinki pihalta kuuluviin mölinöihin. meiän yks naapuri välil alkaa aamul pärisee prätkänsä kaa tos pihalla, siis pitää sitä vaan käynnissä kauan aikaa, eikä ees välttis lähe mihinkää. monta kertaa on tää tyttö meinan lähtä raivoomaan tonne pihalle. sama juttu oli viime vuonna, kerranki klo.7 aamulla alotti. jes.
pepsis: hyvä et paineet jo paremmat:) jännä et se sit sano niistä sukupuolielimistä, vaikken kyl tiiä kuin selvästi ne sit näkyy..
miamik: oli hyviä neuvolakuulumisia¿, paitsi et toivottavast se hemis siitä nousee. aika vähän on noussu sun paino.. mulla jo nyt noussu ton verran..
ja heidilläkin oli kivoja kuulumisia. munkin mies on jo alkanu välillä höpöttelee tolle masulle. aika sulosta:D
no niin, nyt häippäsen syömään eilistä kananuudeliwokkia.
Terrorisoin nyt oikein kunnolla. :)
Oothan Poppis tarkistanut, että teidän maali on myrkytöntä? M1 on se luokka, jota voi käyttää. Teidän pikkuepeli saattaa nimittäin vaikka innostua pureskelemaan pinniksen laitoja. :)
-Q- taas
..just tulin kotiin ja luin nää viestit..Iloisena olen petsannut tänään pinnistä ja eipä tosiaan tullut mieleenkään mitkään luokitukset. Soitin isukille ja M3:sta näkyis olevan..ÄH. Sitä ei kyllä ole paljoa kun töpöttelin sitä sienellä..Ja päälle tulee vielä pari kerrosta vesiohenteista lakkaa, joka kai on M1:stä..Jos se alkaa kauheesti syömään maaleja niin pitää kääriä koko sänky johonki kelmuun..Jotka se tietenki repii ja nielee ja ne tukkii suolen..HITTO!! Mä en VOI voittaa. =D Pitääpi vaan olla silmä tarkkana sitten..
Mukavaa, että joku muukin kunnostaa =) Toi on kanssa miehen suvussa kauan ollut..Aika paljon sai laittaa ruuveja ja liimaa kun oli aika hatara jo, mutta mielellään tota on puuhastellu =) Minkä värinen teidän pinniksestä tuli?
t. poppis
Kaikille Enskoille hyvää keskiviikkoa!! Teitä pitemmillä viikoilla olevia vielä vähän ujostelen, mutta yritän päästä vähän kerrassaan matkaan mukaan.
Mites, onko täällä paljon sellaisia, jotka on treenanneet tai liikkkuneet muuten ahkerasti ennen odotusta?? Olikos se Han, jonka kans tätä asiaa jo mietittiin tuolla kuumeilu puolella, että miten korkeat sykkeet on vielä ok? Ja se liikkuminen ja treenaminen muutenkin?? Tietenkin sen mukaan miltä tuntuu, mutta tietääkö joku jotain syke suosituksia ym. ??
Tappertin kystalle annan kyllä lähtöpassit heti alkuunsa. Sitä ei oteta kyllä tähän leikkiin mukaan olleskaan!!!
Siruko se oli saanut pissatulehduksen riesakseen. Olitkin saanut jo hyviä kotiohjeita sen hoitoon, joten ei ole mitään lisättävää hoitajan koulutsella. Toivottavasti lähtee pian kiusaamasta : )
Maanantaina soitin sille mun omalle neuvolatätille ja se kyseli ja jutteli kaikenlaista. Ollaan oltu ennen samassa talossa töissä, joten vähän kuin entinen työkaveri. Se sitten kysyi, että jokos hiiva vaivaa, kun mulla varsinkin pillereiden aikaan tahtoi aika usein olla. Eihän se vaivannut ja täti käski kuitenkin hakea varmuudeksi jo Canestenia apteekista. Mokomakin manas ja heti maanantai iltana aavistelin tämän ikävän vaivan ja sitä nyt hoitelen.. No onneks ei kerinnyt ollenkaan pahaksi ja on kohta toivonmukaan hoidettu pois.
Aika oireetonta on vielä tämä odotus ja tuntuu, että onkohan tuolla masussa ketään kasvamassa. Siihen ekaan ultraankin vielä aikaa reilu kaks viikkoa. Ainut, että rinnat on kasvanut ja kipeät. Ratsastaminen tuntui jo eilen aika häijyltä vaikka oli ihan sporttiliivit päällä.
Kävin äsken juoksuttamassa noita mun kolmea ihanaa koiraa ja siinä se oli tiellä ihan yks kaks, KYYKÄÄRME!!! IIIIKS JA YÖKS. Kahdesti oli jo koko porukka tuon kamaluuden ohittanut, kun sen sitten siinä tiellä huomasin. Mulla on kyllä aina kyypakkaus taskussa, kun liikkun koirien kans, vaan ei taitais enää yks paketti kolahtaa mihinkään, jos koko porukka sattuis saaman pureman. Hyi, kun vieläkin puistattaa!!
Kävellessä mietein tätä odotusta. Aika osuva sana, sitähän tämä kokonaisuudessaan on, Odottamista. Eka odotetaan, että tärppääkö tästä kierrosta, piinataan ja odotetaan päivien kulumista ja sitten saadaan ne kaks kaivattua viivaa testiin. Sitten odotetaan oireita ja ekaa neuvolaa ja ultraa sekä sitä onko kaikki ok. Odotus jatkuu, odotetaan puoltaväliä, ultria ja loppu viimein synnytystä... plaah. Jospa tämä aika kasvattais edes hitusen tällaisen -kaikki mulle heti- tyypin kärsivällisyttä. Odottaminen ei vain ole mun juttu!!!
Kirjoittelen enempi, kun opin teitä tuntemaan.
Ainaski makkaralle, sirulle, hanille, tappertille ja poppikselle täytyy huiskuttaa!!!
Jokos muuten tiedätte kuka tuolta kuumeilu puolelta on liittymässä joukkoomme?? Enpäs vihti paljastaa, tulkoon itse esittäytymään : )
Tulipas taas mietintöjä, koittakee jaksaa.
Täytyy lähtä antamaan possuille päivä ruoka ja alkaa tekemään ruokaa sitten noille miehille, kun tulevat raksalta syömään. Sitten tuleekin jo hevosille kengittäjä ja pian on ilta ja yks päivä odotusta takana : )
T: Yedo ja " Vimpula " ( toivottavasti en vienyt kenenkään toisen
" tekonimeä " )
Heipat yedole *Vilkuttaa*.. Kiva kun olet siirtynyt tänne meitin puolelle.. kävin kurkimassa tuolla kuumeilu puolen enskoissa muutama päivä sitten.. ja nyt oon käynyt sit tasaiseen tahtiin, kun siellä toi plussa juna taitaa olla ottamassa matkaajia kyytiin.. ei taida kuitenkaan kaikki matkustajat olla vielä ihan täälä päätepysäkillä asti;)
Ihanaa saada uusia tyyppejä palstailemaan.. ja oli sieltä ainakin yksi jo pitemmälle ehtinytkin siirtynyt tänne enskoihin.. tervetuloa kaikille=)
Minä täälä vahdin koneella, että koska se paketti tulee tonne postiin, että voisin sen sieltä noutaa ja sitten saisin kuulla tiitin sydämmen jumpsutuksen.. mutta kun se pirun paketti seisoo jyväskylän lajittelukeskuksessa edelleen!!!!!! jaa miten niin minä malttamaton;) Noh, mutta oikeesti haluan sen laitteen nyt tänne, kiitos=)
Ompas ollut taas pinossa vilskettä, ihanaa kun on pitkiä pinoa.. pepsiskin oli pitkästä aikaa kirjoitellut.. ja oli siellä muitakin, jotka ilmoittelivat itsestään pitemmän palsta tauon jälkeen.. kiva=)
Miehistä oli ollut puhetta.. meillä mies on osoittanut pieniä muutoksen merkkejä ja onneksi positiiviseen suuntaan, luulen, että muutokset lisääntyvät kunhan tässä raskauskin etenee.. viimeistään silloin on mennyttä miestä, kun tiiti maailmaan pamahtaa..näin ainakin luulen ja toivon. Netistä katteli niitä vaunuja kanssani ja kyseli, että koska lähdemme niitä katselemaan.. ja aina uuden viikon alkaessa, katsotaan yhdessä, mitä milläkin viikolla tapahtuu. Nyt sitten vaan kun päästäisiin yhdessä kuuntelemaan niitä sydän ääniä:)
Taidan lähteä käymään kirjastossa.. ja voihan sitä pakettiakin käydä kysymässä.. jos vaikka olisi jo tullut;) Tulen kyllä varmasti kertomaan heti, kun saan laitteen, että miten meni!
siru ja tiituli.. edelleen 14+1
Jatketaan nyt, kun oikein alkuun pääsin. Eli miten se on noiden hiusten värjääminen? Onko ihan ok näin odotusaikana. Siitä varmaan on ollut puhetta monesti ja eri mielipiteitä, mutta miten on kokemusten laita? Oletteko värjänneet? Onko tulos ollut ihan ok? Ajattelin vähän piristää itseäni ja miestä, kun huomenna on aika kampaajalle ja värjätä blondista vaihteeksi bruneten, kun tuo maantien värinen tyvikasvu on taas päässyt valloilleen.
-Yedo-
Lil-sis: Kysyin mieheltä mielipidettä siitä " isä syntymässä" -kirjasta. Sano,että on hyvä, mutta se olis pitäny saada heti raskauden alussa.. kun nyt se on " joutunu" hyppii kaikkien alkujuttujen ohi, kun ne on menny jo... Sanoinpahan siihen, että jos et satu muistaa niin sulla on ollu se kirja jo varmaan 2 vuotta.. =)
No joo... mut siis on se mustakin hyvä kirja!
MAHAN KOSKETTAMISESTA joku kysyi... Mustakin sellaset tutut ja läheiset ihmiset saa kyllä koskee, mutta en kyllä tykkäis jos joku vieraampi tulis käpälöimään. Onneks niin ei oo vielä käyny. En kyllä tiiä, että rohkenisko siinä sanomaan, että " näpit irti" ;) vai tyytyiskö vaan kohtaloonsa... =)
Uusille ensikoille oikein paljon onnea plussan johdosta ja tervetuloa joukkoon!!!!
Olipa kiva, kun mies-keskusteluun oli niin moni osallistunu. Vähän mua nauratti ne: " loukkaantuminen vaippapaketista" ja " keskustelut jalkapallosta ja espoon bluesista" . =D Piti ihan miehellekin kertoo... =)
En muista enää, että mitä muuta piti kirjottaa ja kun toi ukkokin tuolla hoputtaa syömään, niin kai se on mentävä. =)
Meillä on tänään klo 17 perhevalmennus vauvanhoidosta. Saa nähä millanen kokoontumisajo se on tällä kertaa.. Ainakin pitäjä on eri kun viimeks kun se edellinen terkka on sairastunu (ja jouduttiin siirtää neuvola-aikakin ens viikkoon sen takia).
Burde ja Pennari 29+3
Elikkäs nyt näin alkajaisiksi tervetulotoivotukset pinoon Jouhille, Yedolle ja Ompulle!!
Ja Mysania piti onnitella nyytin hausta! (En ole sitäkään ehtiny vielä... :( )
Ja oli Pepsis, Ull-maj ja Quukin käyny pitkästä aikaa!! Heilutuksia sinne päin!
Kaikenlaisesta oli puhuttu, mut nyt on pää niin hatara et taidanpa siivuuttaa kommentoimiset näiltä osin ja ihan pikkuisen omaa napaa kerron ;)
Elikkäs liikkeitä tuntuu päivittäin ainaa silloin tällöin, vaikuttaa suht rauhalliselta kaverilta kun yksi kunnon potku ja muljahdus tuntuu riittävän kerralla :) Eilen mieski oli tuntevinaan yhden pienen potkun muttei tohtinut olla varma..
Tänään meinasin sitten OIKEASTI pyörtyä, eläinlääkärissä olin käymässä kaverin koiraa käyttämässä ja yhtäkkiä tuli aivan kamala olo, oksetti ja silmissä sumeni. Tokasin siinä vain et nyt taitaa lähteä taju, mut kerkesin kuiten ennen sitä istua alas ja lekuri kiikutti maitolasin et jos johtuu sokereista.. No onneksi pääsin kotiin ehjin nahoin :)
Edelleen odottelen ens maanantain rakenneultraa.. Kateellisena luin kun moni minua jäljessä oleva oli jo päässyt sinne :/ Taidan olla ihan tosissaan jälkijunassa tuleva kun kaikki tapahtuu niin myöhään.. No mutta olen tyytyväisenä ajatellu et ehkä on suuremmat tsännit nähä sukupuoli :) Aivan kamala uteliaisuus vaivaa :)
Ja maha on ihan tosissaan viikon aikana pullahtanu kun eilen miehuksen kans oltiin pitkästä aikaa (viikon tauon jälkeen...) petipuuhissa ja nyt oli jo hankaluuksia mahan sovittamisessa mukaan kuvioihin! Mietiskelin et taitaa tulla aika hankalaa loppuajasta... Ja sekin oli kyllä ihan kummaa kun mies siinä ihasteli et onpas sinun maha pyöristyny ihan salaa tässä ja jotenki niin haltioissaan sitä ihasteli et rupeskin ihan oikeasti seksihalut nousemaan :) Kummallakin :)
Mut mahaa kasvatellessa...
fio rv 21+2
Onpas täällä vilkasta porukkaa, niin kamalasti kirjotuksia ettei tiedä mistä aloittaisi kommentoimaan.
Meillä mies on pikkuhiljaa alkanut ymmärtämään sen että pian se pikkuinen tulee ihan oikeasti muuttamaan meidän arjen, muutos on aika totaalinen, mutta ei siihen oikein osaa varautua.
hiukan suojelevaisempi siitä on minua kohtaan tullut, mutta muuten ei kauheesti ole eroa huomannut.
Mulla tuo hemoglobiini on laskenut 166 128 joten vähän on ollut sellainen väsy olo, mies marisi että onko musta tullut laiska kun ei kamalasti jaksa iltaisin kotihommia tehdä, ei tainut ihan ymmärtää että tuollainen muutos veriarvoissa on aika huikea, hänen mielestään ei se nyt NIIN alhainen vielä ole, kun itsellään se on siellä 135 hujakoilla....selitä nyt siinä sitten että mutta kun.....
Eiköhän tästä kuitenkin kunnialla selvitä, viilenisi vaan hieman niin pääsis silittämään kun ei tällä kuumuudella viitsi.
Ainoaurora ja möhis 18 ja rapiat
Kukas se nyt olikaan, joka kyseli masun koskettelusta? Mä oon jo niin tottunut siihen, kun kaikki kaverit koskettelevat ja masua pitää joka kerta näyttää paljaana oltiin sitten missä vaan, kenen kaverin kanssa vaan :) Vieraat ihmiset ei ole vielä kosketelleet enkä oikeastaan tiedä haittaisiko tuokaan, ihanaa olla huomion keskipisteenä :) Itseasiassa nyt vasta kolmisen viikon ajan tuntemattomat on mun masun huomanneet tai ainakin katseet kääntyvät masuun päin kadulla. Pystyin aika pitkälle " peittelemään" masua...
Kiva kuulla quierostakin :) Voi että kun minullakin olisi ollut innostusta kunnostaa pinnistä, mutta päätinpä päästä siitäkin helpommalla ja ostaa semmoisen :) Kerroppas Poppiskin sitten minkälainen lopputulos pinniksestä tuli!!
Niin unohdin edelliseen neuvolakuulumiseen kertoa, että kun kerroin niistä poltteluista tai siitä yhden yön jutusta niin terkkahan se järjesti mulle ajan lääkärille vielä tälle päivälle! Ja niinhän siinä sitten kävi, että voipi olla tämän raskauden työnteot tässä! Kohdunkaulan kanava oli lyhentynyt 3cm->1,5cm ja tämän takia huomenna on mentävä Taysin äippäpolille näytille. Siellä ilmeisesti ultralla katsotaan tarkemmat mitat kohdunsuulla? Tutkimuksenkin yhteydessä minua alkoi supistamaan, kivuttomasti kylläkin! Tämä ilta pitää kuulemma olla vuodelevossa ja sehän passaa :) Mies tuolla tekeekin ruokaa ja alkaa kohta passaamaan :)
MiaMik rv 30+0
Olipa hyvä, että sait heti tälle päivälle sen lääkärin! Ja pääset Taysiin näytille.
Kuulostaa kyllä siltä, että työt on tehty ja pääset kotiin lepäilemään! Mulla oli " pitkästä aikaa" nyt noi kaks yövuoroo ja vaikka tokan yön valvo ihan helposti, niin kyllä silti ne kävi voimille aikalailla... Tuntu, että seisoessakin vaappu vaan joka suuntaan, kun oli niin höntti olo. Ja liitoskipuja ym. vihlasuja on ollu nyt tosi paljon... Aamullakin kun kuskasin koiraa aamupissalle, niin kipeetä teki. =/ Onneks mun osalta on yövuorot ohi... ja kohta muutkin vuorot. =)
Tuuhan kertomaan sitten mitä ne siellä Taysissa sanoo!!! =)
Burde ja Pennari 29+3
Juu kyllä tuo yötyö rankkaa on, myöskin 3-vuorotyössä!!!! Kaikesta vaikeinta minulla on ollut lähinnä se että ylipäätänsä pysyy hereillä :) Kyllä sinullakin Burde vain päivät vähenevät! Ajattele nyt, enää vajaa kaksi viikkoa ja sitten pääset " lomailemaan" :) Kyselinkin jo tuossa pari päivää sitten miehesi työtilannetta? Meillä siis edelleen huono ja sen takia ei saikulle haluttaisi jäädä! Ja kääk, mitä tekemistä mä keksin yli kahdeksi kuukaudeksi ;) Mitäs muuten itse meinaat, kun soppari päättyy nyt kuun loppuun? Ilmottaudutko vielä työttömäksi 1-23.8 (vai miten se nyt meni se sun äippäloman alkamisen kanssa)? Mullakun tosiaan sopimus myös 31.7 asti, niin olisiko järkevää ilmottautua työttömäksi ja saada liiton korvauksia?? Tai voipi olla en mitään saakaan kun tulee kuitenkin nuo lomarahat sun muut elokuussa!!!?
MiaMik rv 30+0 edelleen
Neuvolakuulumisia taas ;)
Verenpaine tasoittunut 128/92. Kontrolloidaan seuraavan kerran maanantaina.. Jes! Loppuviikon saakin sitten ottaa rennosti :) Pissi puhdas! Turvotus tasaantunut myös.. Paino jopa tippunut 100g. viime käynnistä! Raivotarjonnassa, laskeutunut ja kiinnittynyt :) Lapsivettä normaalisti ja sykkeet 140 molemmin puolin!
Burde. Mitään raskasta ei ole antanut kannella koko raskauden aikana ja kyselee monta kertaa päivässä että onhan kaikki hyvin! Muutenkin on jatkuvasti masua koskettelemassa ja höpisee tiitille juttuja.. Aika suloista! Se jo hoputti mua viikonloppuna pakkaamaan kassia synnärille mukaan.. No eilen sitten jo kasailin tarpeellisia tavaroita esille hoitopöydälle! Tiitin huoneen ovella seisoskelee ja ihastelee joka päivä aikaansaannostamme :)
Lill_Sis. Meillä mies ei tosiaankaan tykännyt tuosta " isä syntymässä" kirjasta!
Tänään käytiin kirjastosta hakemassa muutama kirja ja löytyi sitten miehellekkin mieluinen kirja :) " Mies hoitaa vauvaa" . On miehen kirjoittama (sam martin) ja kuvitettu vanhanaikaisilla kuvilla!
Itsekkin tuota äsken luin ja tykkäsin että selkeästi ja humoristisesti ohjeistetaan kylvetykseen ja vaipan vaihtoon ym ym.. jopa vastaan tuli sellaisia asioita joita ei äideille suunnatuissa kirjoissa ole mainittu ollenkaan tai vain ohimennen sivulauseessa!
Suomalaisessa kirjakaupassa oli aika paljon ruotsinkielisiä kirjoja, melkeinpä vois sanoo että paremmin mitä suomenkielisiä ;)
Laralei. Mulla alkuun oli ummetusta mutta parani sitten kun aloin syödä joka aamu säännöllisesti puuroa! Runsas juominen auttaa myös.. Tänään sain juosta useamman kerran tarpeille heti aamulla.. vaikken edes kerennyt kun puuron laittaa porisemaan :)
Kristall. Olipas kivoja kuulumisia neuvolasta :) Mullakin tuota turvotusta tullut.. pahimmillaan paino noussut 2.2 kg viikossa!
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussaamisesta!
Pepsimax. Kiva kuulla sinustakin :) Hyvä että paineet tasoittunut sinullakin!! Sulla tosiaan melkonen villipylly siellä asukkaana.. ei ilmeisesti tarvii arvuutella että liikkuuko tarpeeksi päivän aikana! Kohta sinullakin pikkuinen kainalossa.. ei montaa viikkoa enää ;)
Eilen sitten käytiin hakemassa kaikki loput tarvikkeet tiitille! Eli nyt olis ihan kaikki valmiina tulokasta varten :)
Illalla taas jomotteli alamasulla.. kipeämmin ku ennen! Supistelikin kipeästi useaan otteeseen, mutta ei ollenkaan säännöllisesti.. Alakerrassa ollut jos jonku näköistä kolotusta pitkin päivää :) Neuvolan täti tuumasi että alkaa tapahtua vähitellen muutosta synnytyksen suuntaan!
Että lähtöä odotellessa ;)
Niamey ja tiiti rv 37+6
..jo eilen illalla aloitin viikonlopun ja tämän viikon pinojen lukemista aina välillä kun ehdin ja nyt vasta pääsin loppuua asti, onpas teillä ollut asiaa! mutta on kylä kiva lukea kaikkia kuulumisia ja vointeja, siksi kestikin kun rauhassa tavasin rivi riviltä.
Onnea uusille odottajille ja tervetuloa tänne odotuspuolen enskoihin!!!
Me palattiin eilen illalla reissusta johon viime viikon lopulla lähdettiin. Viikonloppuna oltiin ilosaarirockissa, mukavaa oli ja säät hyvät ja omat esiintymiset meni myös hyvin, enpä taida enää julkisesti tanssahdellakaan, koska kyllähän tuo aika moista pomppimista on että vauvelikin pysyy kyydissä. Joensuun lisäksi käytiin savonlinnassa, imatralla, lappeenrannassa, kotkassa ja pienemmissä paikoissa, kyllä se suomi on vaan kaunis näin kesäaikaan!
Nyt pitäis loppuloma malttaa olla aika lailla täällä kotopuolessa, että saisi jotain järkevääkin aikaiseksi.
Omaa napaa: reissussa kun oli kivaa tekemistä niin usein unohtui koko raskaus, niin hyvä olo on ollut, väsymyskin väistyy kun ei tarvi töissä olla. Oikeastaan eipä sitä raskautta vielä kokoajan osaa sisäistääkään, tietenkin niin että pysyin erossa alkoholista yms, mutta muuten elämä on vielä kuten ennenkin. Mitä nyt miehen kanssa keksittiin nimiä tulokkaalle autossa, ihan kauheeta, ei varmaan löydetä koskaan sellaista nimeä mistä molemmat tykkäisivät. No ei vaan , kellä varmaankin mutta vähän pilailuksi meni, inhoaa lapsiraukka meitä jos sellaisia nimiä sille annetaan joita mielessä kävi kun olimme olevinamme niin hauskoja.
Mutta mutta, tänään ostin matkasängyn. Kyllä, matkasängyn. ihan kuin se olisi tärkein, meillä kun on tällä hetkellä sisaruksilta saatuja vaatteita ja ainoa ostos on tuo matkasänky kun yksi vauva tulee meille kylään useammaksi päiväksi tänään ja meillä on muutenkin aika usein noita vauvavieraita niin ostimme sitten matkasängyn jo nyt, hassua.
No mutta nyt kun alkaa tuntumaan muutenkin todellisemmalta koko vauva kun se on jo siellä ultrassa nähty, niin vois pian alkaa muutakin ostelemaan, pitää vaan ekaksi kartoittaa mitä olisi mahdollisuus saada käytettyna sisaruksilta ja kavereilta edullisemmin tms.
jeps, mut nyt ompelemaan siskolle verhoja ja sit muihin askareisiin, hyviä vointeja kaikille isomahaisille ja vähän pienempimahaisillekin!
t.iisa tasan vko 13
Suipollakin ne päivät vain vähenee :)
Kiva kuulla etten ole ainut, jolla pahoinvointia tässä vaiheessa. Luulin jo ettei semmoista tule kun sain ensimmäiset 12 viikkoa oksentaa. Tänään jo olo ollut onneksi parempi :)
Neuvolakuulumiset:
Pissi puhdas
Painoa tullut +175g/vko, yht. koko raskauden aikana 4,2kg
Hb oli tippunut 135->112, mikä selittänee väsymyksen ja heikotuksen
Sf-mitta oli 26 cm, tasan keskikäyrää mennään (aiemmin yläkäyrillä)
MiaMik rv 30+0