Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¤*¤*ENSIKOIDEN KESKIVIIKKO*¤*¤*

19.07.2006 |

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä tokaa ja vikaa yötä valvon.. =)

Tuli mieleen, että miten teillä muilla joilla raskaus alkaa olee jo pitkällä/loppusuoralla on miesten suhtauminen ym. muuttunu tässä loppuraskauden alussa/aikana?

Mun mies kysy multa yks päivä, että missä asennossa mä haluisin ponnistaa. =) Se oli lukenu " isä syntymässä" kirjaa ja se oli jääny sitä kiinnostamaan. Mä olin tosi positiivisesti yllättyny, että se semmosta kysy! =D

Tuntuu muutenkin, että mies on nykyään ehkä vähän huomaavaisempi ja suojelevampi kun aikasemmin. Ja kun itelläkin on jo ajatukset lähteny menee pikku hiljaa kohti synnytystä ja vauvan tuloa, niin silläkin on. Ei sitä tietysti huomaa samalla tavalla, mutta just jostain pikku jutuista ja kommenteista. =)

Kukas se kirjottikaan lääkäri veljen kommenteista synnytyksen odottamiseen liittyen..!? No kuitenkin... se on kyllä ihan totta, että mikä kiire tässä on synnyttämään alkaa, kun kaikki on vielä hyvin. Ja sit kuitenkin kun on synnyttäny, ni alkaa kohta kuitenkin kaipaamaan sitä vauvamahaa.. ;D Ja mikäs siinä jos vauvalla on siellä hyvä olla. Tosin ymmärrän kyllä senkin, että tekee kauheesti mieli päästä hellimään ja hoitamaan sitä ihanaa masuasukkia eikä oikeen malttais odottaa, että koska se syntyy... Ite ainakin oon aika ajoin vähän malttamaton sen suhteen. =) Vaikka kyllä tässä oikeesti aika menee ihan hirmu nopeesti, että ei voi valittaa. :)

Ääh.. en turise enää tän turhempia. Meen jakaa taas niitä lääkkeitä... =)

Burde ja Penni-Enni (29+3), joka on ollu yökyöpeli seurana nää 2 yötä

Vierailija
2/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyisin varmaan tuolta kuumeilijoiden puolelta tänne. Testin tein äsken ja kaksi viivaa siihen piirtyi. Pää ihan sekaisin ja en saa enää unta. En kyllä ole saanut minään muunakaan aamuna nyt muutamana päivänä. Omituisesti herään neljän jälkeen ja sitten kukun hereillä.

Paha olo vaivaa nyt tällä hetkellä. Pitäis saaha jotain ruokaa, mut kaappi on tyhjä. Kauppa aukee vasta kaheksalta, sit lähe ostoksille. Päähän koskee myös (taas). Huoh, kyllä tää on sitten niin outoa. Onko minun sisällä elämää, se tuntuu aika hurjalta! Nyt vaan peukut pystyssä että muru pysyis siellä lämpimässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=1874CD]Heti alkuun onnea plussasta Yedolle ja Jouhille ja lämpimästi tervetuloa tänne o-puolelle![/color]

color=#FF1493]Pinnisprojekti edityy! Sain eilen raaputettua, hiottua ja maalattua pohjamaalin, joten tänään alkaa se kivempi puuha! =) Selkä oli eilen kyllä ihan jumissa kun jouduin olemaan huonoissa asennoissa..Ja housut ihan valkosessa maalissa kun kyykin ja tasapainottelin purkin kanssa ja painovoima voitti. =D Yritän niitä höyryjä vältellä =)[/color]

[color=1874CD]Kun luette varoituksen ' tuotteella saattaa olla laksatiivisia vaikutuksia' : OTTAKAA SE TOSISSAAN! Voi g-sus mun eilistä taistelua illalla kun vetelin koko päivän fisherman' s friend sokerittomia salmaripastilleja. Ne ei ole edes niin väkeviä niin huomaamatta kuulkaa työnsin aina 2-3 pastillin satsin ja uutta aina kun olin pureskellut edelliset =) Ihan älyttömät vatsakivut ja ilmavaivat XD..ja pärinäkakka alkoi lentään sit JUST kun mies tuli kotiin..TIETTY =D Mä mietin jo, että otan tyynyn suoraan veskiin ku näytti siltä, että en sieltä kauas pääse..Mies kerkis sit mennä jo nukkuun kun mä vielä ähisin kipuja ja tänään lähti tossa aikasin kahdeksi päiväksi Raumalle..Ai ku oli taas kiva nähdä ihanaa vaimoketta. XD[/color]

[color=#FF1493]Luin eilisen pinon jopa kahdesti läpi vielä tässä aamulla, mutta en sit löytänyt oikein mitään kommentoitavaa..Kaikilla oli kai niin asiat selvät eilen =) Pepsistä oli kaivattu ja eipä tota Iisaakaan ole turhan usein näkynyt..muistan vaan kun mennään täysin samoissa päivissä =) Tulkaahan nyt välillä jotain ilmoittelemaan![/color]

[color=1874CD]Nyt suihkuun ja maalaamaan! Oikein loistavaa päivää kaikille enskattarille!!

t. poppis ja räpätti 13+0 (jey! uusi viikko)

Vierailija
4/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapapäivä, ah, kuinka ihanaa=) Ainoa asia, mikä nyt hieman painaa mieltä, on tuo mies, kun sillä tuntuu tuota menoa riittävän niin, ettei enää ollenkaan nähdä puhumattakaan siitä, että kerittäisiin jotain tekemään yhdessä, edes ruokakupassa käymään, minä sieltä olen selkävääränä kantanut.. ja ilmeisesti tänäänkin.. Huomenna tulee viikko täyteen kun ei olla nähty ollenkaan, tai sitten vaan on nukuttu.. no niin, heti näin aamusta oikeen valivalivali:/ Suokaa anteeksi. Ennen mua ei niin haitannut, mutta nyt kaipaan pikkuisen enemmän sitä yhdessä oloa ja ihan arkisia askareita.. no kai tämä syksyllä viimeistään helpottaa.

No niin sitten positiivisempiin uutisiin.. ONNEA JOUHI! Nyt vaan kovasti tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan mukaan! Ja tervetuloa O-puolelle=)

Hei.. minun doppler laite on nyt jyväskylässä.. nyt vaan se postiauton nokka muutama kymmenen kilometriä etelään päin, niin saisin vihdoin kuulla ne tiitin sydän äänet! On tämä netti-aika ihanaa, kun saa seurata missä se kovasiodottamani-paketti oikeen seilaa;)

No niin, ei tässä kummempia ole näin aamusta.. palailen myöhemmin, kun yksinäinen näyttää tästä päivästä tulevan..

siru ja tiituli rv 14+1

Vierailija
5/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas aamukyöpeli :) Heräsin jo klo 5.30 ja tässä sitä kukutaan!

Minun piti jo eilen kysyä tuota samaa kuin Burde nyt kysyi miehen suhtautumisesta tässä " loppuraskaudessa" :) Meillä kuin myös alkanut miestä enemmän kiinnostamaan kaikki synnytykseen ja muutenkin raskauteen liittyvät asiat. Ja kaiken lisäksi kysymykset on vielä hauskoja :) Ponnistusasennosta ei ole vielä ollut puhetta ;) Yks päivä mies kysyi, että mitäs tavaraa meidän pitäisi vielä vauvalle hankkia? Minä siihen että ei oikeastaan juuri mitään. Mies sanoi että " mutta eihän meillä ole edes vielä syöttötuolia" . Minä sanoin vaan että kun vastasyntyneet ei osaa istua vielä, joten sen voi hankkia myöhemmin. Mies totesi vain että " kyllä meidän poika osaa istua ja syntyessään" :) Kyllä oli naurussa pitelemistä :) Muutenkin mies koskettelee enemmän masua ja miettii vauvan asentoa. Ja miehen velvollisuuksiin kuuluu masun rasvaukset iltaisin :)

Lähdenkin tästä käppäilemään äitelle päin ja siitä sitten neuvolaan. Tulen kertomaan sitten neuvolakuulumiset :)

MiaMik rv 30+0

Vierailija
6/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvoinnista! Onko muilla ollut pahoinvointia tässä vaiheessa raskautta? Minulla oli eilen ja toissapäivänä todella huono ja vetämätön olo ja eilen aamulla oksensin. Tänään taas ihan hyvä olo!!!

MiaMik

Vierailija
7/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nostamassa tuota meidän esittely pinoa, joten laittakaahan uudet esittelyä kehiin;)

Vierailija
8/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Eilen vasta tajusin tämänkin pinon, olen tuolla tammikuisissa ollut mukana... Ensimmäistä siis odotellaan yhden tuulimunaraskauden (huhtikuu) jälkeen. Vointi ollut alusta asti hyvä ja pian meinasin jumpalle lähteä, jottei maha vallan vääristä paikoista kauheasti kasvaisi, niinkuin kesällä tapana... Mukavaa keskiviikkoa kaikille! =)

t.omppu 14+3

Vierailija
9/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli puhetta muun muassa epiduraalista. Itse olen sitä mieltä, että kun nykynaisille annetaan mahdollisuus kunnolliseen kivunlievitykseen ja mahdollisuuteen nauttia syntymän ihmeestä ilman järkyttäviä kipuja, otan kaikki mahdolliset lievitykset ilolla vastaan! :D Sitä paitsi, olen tähän asti kärsinyt todella voimakkaista kuukautiskivuista, joten periaatteessa tiedän mitä odottaa (paitsi synnytyspoltot ovat vielä voimakkaampia). Kuinkahan monesti vääntyillessäni lattialla kaksinkerroin, oksentaessani kivusta tai kävellessäni kotiin töistä/koulusta/muualta pyörtymispisteessä kipujen vuoksi olen ajatellutkaan, että " tuokaa epiduraali!!" Aika monesti :) Vaan niinhän nuo sanovat, että synnytys auttaa kipuihin, jos ei mikään muu. Toivottavasti näin myös minulla.

Saimme eilen kuulla, että vanhempani aikovat avustaa meitä vaunujen ostossa. Sanoivat, että me maksamme puolet mistä hyvänsä vaunuista, mitkä ostatte. Oli kyllä mahtava juttu. Nyt saadaan ostetuksi vauvalle juuri ne vaunut mistä olen haaveillut. Eivät nekään nyt mitkään aivan järjettömän kalliit ole, että olisi varat riittäneet niihin ilman avustuksiakin, mutta aina parempi, kun saadaan vähän apua. Semmoiset Oran Jovi Air yhdistelmät ostetaan. Ollaan kyllä mielissään miehen kanssa. Piti vaan käydä mittaamassa talonyhtiön hissin koko, että mahtuvatko ne vaunut hissiin, kun hissi on melko pieni ja vaunut suhteellisen kookkaat :D Kyllä mahtuvat.

Ja uusille tervetuloa joukkoon minunkin puolesta! :) Ei täällä tarvi pelätä, aivan yhtä kannustava sakki täälläkin on, kuin kuumeilupuolella.

Han ja Pööpötin 12+0

Vierailija
10/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Huomenta enskattaret! Kiitos Burdelle taas uuden pinon avaamisesta! Nyt taitaa olla sun yövuorot sitten ohi...

Uusille tervetuloa mukaan! Plussanneita oli ainakin Yedo ja Jouhi ja tammikuisista meidän iloksemme tullut Omppu! Tarrasukkia matkaan kaikille.

Aamulla oli tosiaan neuvola. Sijaistäti oli ihan mukava ja hänen kanssaan oli ihan ok jutella. Painonmuutos oli +50g/vk (yht tullut n.9kg), RR 108/60, Hb 121, sf-mitta 27 (keski- ja alakäyrän välissä edelleen), pienen syke 145. Pää alassuin siellä köllötellään, mutta vielä ei olla onneksi kiinnitytty! Seuraava neuvola kahden vk:n päästä ja siitä 2vk on synnytystapa-arvio. Mukava, kun on noita etappeja edessäpäin, niin tuntuu nämä viikotkin menevän nopeammin!

Eilen käytiin katsomassa kaverin päivän ikäistä tyttöä! Uskomattoman pieni ja soma voi sellainen pieni olla! Tänään menen heti uudestaan heitä katsomaan =)

Burde kertoili miehen suhtautumisesta raskauteen ja kyseli, miten muilla... Mun supistelujen jälkeen mies on ollut selkeästi suojelevampi. Soittaa töistä useamman kerran päivässä, jos musta ei ole kuulunut. Samoin illalla tenttaa, mitä olen tehnyt, etten vaan mitään liian raskasta ym. ja olenko levännyt. Eilinen sairaalassa käynti sai hänelle jonkin ahaa-elämyksen, kun illalla oli aika mietteliäs mies. Muutaman kerran hoki, että tuolla mekin kohta ollaan ja miten pieniä ja hauraita ne vauvat oikein on. Alkaisiko isän vaistot herätä tai jotain!

Nyt jätän tilaan muillekin! Kiva, että Ull-Maj oli käynyt ilmoittautumassa! Pepsistä ja Iisaa minäkin kaipailen...

Sippu ja pikku-tikru 30+5

Vierailija
11/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piiitkästä aikaa! Olen käynyt lukemassa kuulumisianne tasaisin väliajoin vaikka en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa ¿helle ja yleinen ryytymys vaivannut :( Mukaan on liittynyt monta uutta, onnea heille! Taidatte monet olla tuttuja jo tuolta vauvakuume-puolelta¿

Burdelta piti kysymäni, että onko tuo ¿isä syntymässä¿-kirja hyvä? Olen ajatellut ostaa tulevalle iskälle, jonku kirjan suunnittelu vaiheessa olevan ¿isyyspakkauksen¿ sisällöksi. Jos muista kirjoista kokemuksia, niin kertokaa ihmeessä! Erittäin mielellään sais olla myös ruotsinkielisenä löytyvä.

Omaa napaa: Kaksi viikkoa sitten käytiin rakenneultrassa, kaikki oli hyvin, oli erityisen kiva nähdä kaveri taas ja nyt oikeastaan vielä paremmin kuin sillon np-ultrassa! :) Liikkeet olen tuntenut oikeastaan juhannuksesta asti ¿muutama päivä meni, kun mietin et voisiko nämä nyt olla liikkeitä vai ei, mutta sitten täytyi vaan myöntää että eivät todellakaan voi olla mitään muuta. Eli ekat hennot liikkeet tunsin jo 16+6 ja muutamassa viikossa ne voimistui ihan selviksi. Istukka mulla on takaseinässä, mikä helpottaa liikkeiden tuntemista.

Nyt on mahdoton muistaa mistä kaikesta olette keskustelleet, hankinnoista ainakin. Me ei olla vielä ostettu mitään, suunniteltu ja vertailtu ollaan, mutta ostettu ei olla. Me ei saada sukulaisilta/tuttavilta mitään eli kaikki on ostettava. :( Ja olemme onnistuneet täyttämään kolmiomme oikein mallikkaasti ihan omilla tavaroillamme, niin että pientä uudelleen järjestelyä tulossa, jos meinataan pinnasänky tai saati sitten hoitopöytä tänne mahduttaa. Mutta voin kuvitella, että kun siihen päästään niin mikään ei ole sen mukavampaa kuin vauvan tavaroiden ym. paikalleen laittaminen. Oletteko muuten ajatelleet nukuttaa vauvan heti omaan huoneeseen (jos mahdollista)? Olen meinaan kuullet monenlaista neuvoa tästäkin asiasta¿ Itse ajatellut aikaisemmin, että samaan huoneeseen muutamaksi kuukaudeksi ja sitten omaan huoneeseen. Olen meinaan aika herkkä heräämään pieneenkin ääneen, joten en haluaisi ihan joka hetki pomppia pystyssä tarkistamassa onko vauvalla kaikki hyvin.

Ens viikolla on kolmas neuvola, jossa kuulemma saan jo Kelan paperit ¿uskomatonta kuinka aika menee nopeasti. Aika tuntuu menevän jopa liian nopeasti -varsinkin, kun mulla ei ole vieläkään sellasta kunnon vauvamasua, jota ei voisi luulla pelkäksi lihomiseksi =D Ne jotka eivät tiedä eivät välttämättä huomaa edes¿ Tuo masun pienuuskin on saanut välillä ¿onkohan kaikki hyvin¿-ajatukset pintaan, mutta täytyy olla luottavaisin mielin!

Oho, tulipa tekstiä! Yritän jatkossa olla hieman aktiivisempi (tosin tuskin kukaan edes huomaan *hih*)

LillSis 20+5

Vierailija
12/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin vapaapäivä, ihanaa! Eilen oli kyllä tosi ikävä työpäivä, kun reilua viikkoa pitemmällä menevä työkaverini puhui puolet päivästä siitä, miten iso vauvamaha hänellä jo on. - Vaikka tietää varsin hyvin, että mua harmittaa ihan älyttömästi, kun oma maha ei näy juuri mihinkään. Yritin sitten kateellisena vähätellä, että ei hänenkään mahansa näy vielä työvaatteiden alta (kun ne on sellaiset säkit), ja tietysti illlalla sain sitten nähdä pukkarissa vatsan ilman niitä työvaatteita... :) Ja onhan se ihan oikea pömppis jo, toisin kuin allekirjoittaneella. Illalla piti sitä sitten miehelle nyyhkiä, kun tuntuu niin epäreilulta. Soitin äidilleni, joka sanoi, ettei hänestäkään ikinä huomannut ennen kuin vasta viimeisillä kuukausilla. Olen kropaltani ihan äidin kopio, joten sama kohtalo odottaa :/ Tosin kiloja mulla on vähemmän kuin hänellä odotusaikana, joten jotain toivoa on.

Suipolle jaksamista yöunien puutteeseen! Kun murehdin herkkäunisuudesta vauvan saaneelle kaverilleni, hän totesi, että kyllä sitä sitten kummasti oppii nukkumaan silloin kun siihen on mahdollisuus ;) Jos vauva heräilee öisin parin tunnin välein, niin unen oppii saamaan noin kymmenessä sekunnissa, koska kaikkia minuutitkin merkkaavat...

Hanilla kivoja neuvolakuulumisia :)

Laralei murehti ummetuksesta... Voin yhtyä Viivin kommenttiin, että säännöllinen rytmi helpottaa asiaa. Mulla on toiminut suoli kuin unelma koko raskauden ajan, vaikka takana monta vuotta pahaa ummetusta. Joudun suorastaan juoksemaan vessaan aamupalan jälkeen, ja syön sen joka aamu samoihin aikoihin (niin ja joka aamu ne samat neljä palaa ruisleipää teen kera). Muihin aikoihin on turha yrittää saada mitään tulemaan, mutta joka aamu vatsa toimii, ja se kerta päivässä riittää mulle mainiosti :)

Kandi & muhku 17+1

Vierailija
13/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska kirjoittelija ilmoittautuu pitkästä aikaa... =))

Onnea Uusille tulokkaille tasapuolisesti ja kaikille muillekin joilla ollut hyviä ultra jne. uutisia. =)

Mun oli pakko tulla kirjottaa kun en viitti alkaa kavereille soitteleen kun kaikki töis ja on hillitön halu kertoa jolleki.... Mulla oli neuvola aamulla ja sain " varmistuksen" omille tuntemuksille et poika olis tulos... sata varmaahan se ei tietenkään oo, mut siltä se vähän näytti. =)) Kyllä mies on illalla onnessaan kun kerron, sillä tiedän että salaa se poikaa toivoo seuraks autotalliin ja muihinki autojuttuihin.

Olo on mitä mainioin, arvot kaikki kohdillaan, mitä nyt painoa on tullut kahtena viimesenä neuvolakertana tädin mielestä vähän liikaa, mut turvotus jaloissa ja sormissa selittää aika pitkälle sen... ;-D

Viimeistä kuukautta tässä elellään, eikä yhtään kyllä tunnu siltä et synnytys lähestyy... viimeviikolla tunsin varmaks ekat supistelut, mut sen jälkeen onki ollu sillä rintamalla hiljasta. No ens viikolla olis lääkäri ni jos siellä selviäis onko mitään edistystä tapahtunu.

Oliskos muuten kellään tiedos mitään kivaa/söpöä runon tapasta jolla sit ilmoittaa kaikille vauvan syntymästä?? Kävin positiivarien sivuilla mut en löytäny sieltä mitään mieleistä.

Nyt pakko lopettaa, kaveri tuli kylään, täytyy mennä juoruilemaan. ;-D

Voikaahan Paksusti

Kristall 36+6

Vierailija
14/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea enskareiden kuulumisia, laitanpa väliin omiakin.

Näin se vaan huomaamatta aika kuluu ja vatsa kasvaa. Onneksi pahoinvointia ei ole juuri ollut. Tänään alkoi rv 17 ja perjantaina olis 2.neuvola.

MIEHET Mukava kuulla että muutamien miehet mukana odotuksessa, mun mies vielä äksyilee omiaan ja potee varmaan jotain isyyskriisiä. On kyllä välillä ihana, mutta toisinaan ihan kamala äkäpussi ja ärtsyilijä. Eikös sen pitäisi olla toisin päin? Mua kun ei mikään ärsytä ja hyvää tuulta riittää (ainakin toistaiseksi). Mies luki kyllä paksun vauvakirjan ja joitakin juttuja mietiskeli kovasti. Itse en ole vielä lukenut loppuun, joten hän tietää jo pidemmälle juttuja ;-)

ALET ihanaa ostella pienelle vaatteita alesta. Kivaa tutustua vauvanvaateliikkeisiin, kun ei ole ennen juuri ollut asiaa. On ne niin söpöjä ne vaatteet. Harmittaa vaan kun ei vielä tiedetä sukupuolta, niin se rajoittaa osteluja.

VAUNUT moni on jo päättänyt vaunut. Me ei tiedetä niistä mittään. Kannattaako ensin mennä johonkin vaunukauppaan tutustumaan? Missä Helsingin lähellä paras valikoima?

Ihanaa odotusta ja kauniita ajatuksia masuille - isoille ja pienille!

Heini ja pikkunen rv17

Vierailija
15/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOUHI; enkös mä käynyt jo kuume-pinossa sulle tervetulotoivotukset lähettämässä :) Tervetuloa joukkoon!!

Kyselitte miehestä ja sellaisen kumman otuksen käytöksestä :) vastaan vaikken loppupuolella raskautta olekaan...njänjäh.

Siis mä olen ihan ihmeissäni, kun miehestä on kuoriutunut ihan uusia piirteitä. Aiemmin jos valitin että koskee, niin mies korkeintaan totesi että " aijaa, laita laastari" . Nykyään pyytää herättämään yölläkin jos kipukohtaus iskee (onneksi olen kaksi yötä jo saanut olla ilman), muutenkin soittaa joka pvä ja kyselee miten voin, ja onko ollut kipuja tai muuta...ennen ultraa hän oli vielä vähän tyylillä " ei nuolaista ennenkuin tipahtaa" , mutta kun mieskin sen sykkeen sieltä näki, niin ääni muuttui kellossa heti. Nyt sitten iltasella aina yhdessä mietitään kaikenmaailman juttuja...voiko elämä olla enää paljoa tämän ihanampaa?

Täällä ollaan yhä ihan oireettomia, tai no, välillä vähän menkkamaisia jomoja, joista olen jo oppinut melkein nauttimaan, kun tiedän että kohtu siellä kasvaa :) mutta ei ole kuvotusta eikä muutakaan erityistä. Hormoninuha vaivaa edelleen, mutta siskoakin se vaivasi synnytykseen asti.

Tappert - rv5+(6?)

Vierailija
16/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa kaikille uusille, ainakin jouhi oli plussannut ja joku toinenkin. ONNEA!

Siru, tulehan kertomaan kokemuksia tuosta dopplerista kun sen saat. Mieskin halusi (ja myös minä) sen meille vaikka vasta 9. viikko meneillään, eli tulee varmaan postissa ens viikolla ja sit kaappiin odottamaan aikoja parempia:) Kiva kun joku muukin " höyrähtänyt" moisiin vempeleisiin. Ois kiva kuulla kokemuksia ja miten ajoissa sillä saanut äänet kuulumaan.. 11+ viikolla jo kenties?

Miehistä oli puhetta. Meillä ei mikään kummemmin muuttunut, tosin kantaa ei anna mitään painavaa ja homejuustoa kun eilen vähän söin, niin sanomista tuli:) Kuinka vaarallista muuten se voi olla, kun en millään voinut vastustaa kiusausta? Entäpä pakaste herne, maissi, paprika systeemit, kun niitä lounaalla aina tarjolla eivätkä ole keitettyjä? Olen kyllä niitäkin normaalisti syönyt. Eli mitenköhän suuri tuo listeria riski tosiasiassa on? Kun kaikkea kiellettyä mun ruokalistalta löytyy...

Kauhea nälkä taas, onneksi ruokis lähestyy. Palailen taas kun on masu täynnä ja pahimmat työkiireet hoidettu pois alta!

Aurora 8+1

Vierailija
17/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Jouhi ja Omppu!

MiaMik: mulla on nyt pahoinvointia kolmatta päivää, toivottavasti ei kiusaa koko loppuaikaa:/

Neuvolassa käytiin äskön ja siellä oli kaikki hyvin, hemppa oli tosin laskenu 115 mikä selittääkin tän tolkuttoman väsymyksen, rautaa pitää alkaa syömään. Painoa ei ollu tullu yhtään, johtuen varmaan just tosta pahoinvoinnista kun mikään ei maistu. Masu painaa jotenkin toiseen lonkkaan, verisuonet pullottaa siinä jalassa ja on semmosta hermosärkyä. Kerroin terkalle siitä kammottavasta lääkärikäynnistäni ja sekin kyllä puisteli päätään..sano antavansa palautetta lääkäreille:)

Pullan pää on jo kuulemma tosi alhaalla vaikka eilen vielä kävikin poikittain pyörähtämässä, terkka sanoi että pieni ja siro pää on eikä muutenkaan mikään jättiläinen,huh;)

Tuosta miehen suhtautumisesta on oli ollu juttua, meillä mies on ollu alusta asti semmonen sulonen hösöttäjä, huolehtii, tulee aina neuvolaan ym. mutta kyllä se nyt loppumetreillä on vielä suojelevampi ja passaa niin paljon että ihan nolottaa;) Eilenkin tuli kymmeneltä töistä ja keitti vielä mulle iltapalaks puuroa kun olin syöny sen mielestä niin huonosti, sit hiero sen jälkeen jalkojakin..ihana:) ..ja mä vaan retkotin sängyssä silmät ristissä..

Tänään meen kampaajalle, yleensä käyn 6viikon välein mutta en nyt kyllä uskalla varata aikaa kun en tiedä miten kauan siinä menee ennen ku raaskii jättää pikkusen kotiin:)

Queen ja Pulla rv 37+0 (mihin nää päivät hupenee..)

Vierailija
18/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora@79;

ainakin mun tietääkseni Valion Aura-juustot tehdään pastoroituun maitoon, eli niistä ei käsittääkseni pitäs olla mitään vaaraa? Eikös se vaaran aiheuttaja nimenomaan ollut siinä pastoroimattomassa maidossa, kun pilaantuu herkemmin.

Sisko ainakin kertoili että Auraa voi syödä, kunhan ei jätä sitä jääkaappiin avattuna seisomaan kovin pitkäksi aikaa, siis niin että olis mitään mahdollisuutta alkaa pilaantua.

Tappi

Vierailija
19/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aina niin aamusta alkaen aktiivista sakkia että oma laiskottelu alkaa jo nolottaa :) Tässä hiljalleen yritän lähteä käyntiin.

Jouhille onnea plussasta! Tule vaan rohkeasti mukaan ihmettelemään uutta elämää ja sen mukanaan tuomia muutoksia.

Han: onnea hyvästä vaunuvalinnasta :) Me päädyttiin samoihin. Hieno juttu että sukulaiset sponsoroi osan ostoksesta. Kyllä sen säästyneen rahan saa helposti käytettyä johonkin muuhun tarpeeseen.

LillSis: Me myös asumme kolmiossa ja alkuun ajateltiin, että laitetaan pienempi makkari vauvanhuoneeksi. Suunnitelma kuitenkin muuttui matkalla ja nyt pienempi makkari on työhuoneena ja pinnasänky meidän sängyn vieressä. Varmaan aika varhain roudataan kyllä pinnis omaan huoneeseensa ja työpöytä järjestellään sit johonkin muualle. Olen kans tosi herkkäuninen ja voi olla, että kaikki nukkuvat paremmin, jos tiheimpien yösyöttöjen päätyttyä beibi saa oman soppensa.

Kandi: älä välitä mahakommenteista. Tiedän että on vaikea olla välittämättä, itsellenikin on noin sata kertaa todettu, että onpas pieni maha. Oikeastaan niin kai mulla onkin, tai ei ainakaan mitkään kyykkimiset tai kumartelut tunnu hankalilta. Pitää vaan ajatella, että on mukavaa kun tämmöisen pikkuisemman mahan kanssa on niin vaivatonta. Pääasia on kuitenkin se, että maha kasvaa, menköön sitten vaikka ihan omilla käyrillään.

Kristallille onnittelut pojasta! Teilläkö siis ultrataan neuvolassa?

MiaMik: mulla on myös ollut pahoinvointia jonkun aikaa tässä loppuvaiheessa. Ei ole tullut oksennusta, mutta sellainen etova olo. Eikä oikein ruoka maistu. Neuvolassa sanoi vaan, että on ihan normaalia tämmöinen loppupahoinvointi, joskaan ei kaikkia vaivaa.

Missäs ovat Q ja pikku-q?! Vai olenko missannut jotain?

Eilen ei ollut tarkoitus provosoida sillä epiduraali- / epparijutulla. Uskon, että jokainen vrmasti valitsee itselleen parhaan vaihtoehdon eikä mikään ratkaisu ole toista parempi. Välillä tuntuu siltä, että synnytysjutut naisilla on kuin miesten inttijutut. Eniten ääntä pitää ne, kenellä on (muka) ollut tosi karmeaa ja raskasta. Älkäämme langetko siihen kuoppaan :) Jokainen tietää, mikä itselle on hyvä vaihtoehto. Enkä todella voi omasta puolestani tietää tässä vaiheessa miten homma lopulta etenee :) Kunhan vaan saadaan Emppunen maailmaan.

Miehen suhtautumisesta vielä. Meillä mies on kyllä vauvasta innoissaan - loppua kohti aiempa enemmän. Hän katselee pedattua pinnasänkyä ja pohtii ääneen, että kyllä Empun on siinä hyvä nukkua. Sitten hän treenailee pienen Nalle Puh -rummun soittelua jotta voi opettaa sitä vauvalle. Rumpali kun on itse. Minkään kirjojen lukemisesta hän ei oikein ole innostunut, mutta mielellään kuuntelee kertomuksiani aina kunkin raskausviikon tapahtumista. Synnytystä hän miettii aika paljon ja oli suorastaan loukkaantunut, kun sanoin kaupssa, että ostetaan vaippapaketti kotiin odottamaan. Hän totesi osaavansa kyllä ostaa sen sitten, kun me olemme sairaalassa.

Sen sijaan suhtautuminen minuun ei ihan koko aikaa ole ollut kovin ongelmatonta. Onneksi rakas puolisoni jossain vaiheessa sanoi reilusti ääneen, että hänen on vaikea tottua nopeisiin muutoksiin kehossani. Itse taas tulkitsin esim. mahan hyväilyn vain vauvan huomioimiseksi ja ajattelin, ettei hän minusta olekaan kiinnostunut. Seksiä oli parin kuukauden ajan tosi harvakseltaan näiden muutosten ja arvuuttelujen takia. Itse kun olin vielä kehittänyt päähäni oikein vahvan illuusion raskaana olevan naisen ihanuudesta kaikkien neuvolakirjojen pohjalta. Miehelle sitten jossain vaiheessa sanoin, että kirjoisse lukee, että mikään ei ole miehen mielestä kauniimpaa, kuin oma raskaana oleva vaimo. Hän totesi, että kyllä hänen mielestään olin kauniimpi aiemmin. No, näitä sitten itkettiin ja mökötettiin aikamme. Onneksi saatiin myös selvitettyä. Liittyivät siis siihen aikaan, kun maha yhtäkkiä pamahti näkyviin. Nyt on taas ollut oikein seesteistä ja myös erotiikka on palannut. Onneksi voin keskusteluyhteys on ollut koko ajan olemassa. Täytyy nyt nauttia kaikesta häiriöttömästä läheisyydestä ja kiehnaamisesta niin kauan, kuin saadaan olla kaksistaan :)

Nyt pitäisi lähteä KELAan ja kangaskauppaan. Katsotaan vieläkö pyöräily sujuu, vai pitääkö ottaa auto.

Ai niin, loppukysymys: Miltä teistä tuntuu, kun mahaanne kosketellaan? Siis annatteko esim. sukulaisten ja kavereitten silitellä massua? Mulla raja menee siinä, että sellaiset ihmiset joita halaisin tavatessani saa mielellään koskea masua. halaamalla tervehditään perheenjäsenet, sukulaiset ja ystävät. Sen sijaan olo on tosi vaivaantunut, kun jotkut vieraat tulee paijaamaan. (Esim. kiinteistövälittäjä silloin, kun olimme katsomassa tätä kotia). Jotenkin koen, että kyllä se on edelleen minun maha eikä vauva tuossa edessäni. Eli mukavalta koskettaminen tuntuu vain tuttujen taholta.

Mahakkain terveisin

Suippo ja Emppu 39+6

Vierailija
20/54 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde: Meillä miehen käsi lepäilee yhä useammin tuossa vatsan päällä. Yöllä kun herään niin siinähän muruseni käsi on pitämässä meistä molemmista kiinni :) lisäksi keskustelut Toukan kanssa on jo kovassa käynnissä. Jalkapallosta ja Espoon Bluesista puhutaan jo paljon ;)

Jouhille paljon onnea iloisesta uutisesta!

Voi kuinka olikaan ihanaa nukkua 9 asti aamulla :) Nyt tässä kun jaksaisi vielä pukea päälle ja lähteä mankeloimaan yms hoitamaan asioita. NÄinhän nämä vapaapäivät menee.

Maha on ja pysyy samanlaisena..ei siis mitään uutta kommentoitavaa. Nälkä on vain koko ajan... Kun vain pysyisi herkuista erossa :) Painoa ei ole kyllä tullut kun koko raskauden ajalla 300g /viikko, joten hyvissä rajoissa mennään.

Heidi <3 toukka 23+3