Millainen olet 40 vuotiaana?
Mitä olet saavuttanut elämässä?
Mikä siinä iässä on parasta?
Mitä jäät kaipaamaan nuoruudesta, vai jäätkö?
Mitä tavoitteita sinulla on?
Mitä muuta tulee mieleen?
:-)
Kommentit (17)
Mitä olet saavuttanut elämässä? Lapset on suurin saavutus. Urasta en viitsi edes mainita, kun se ei ole tärkeää.
Mikä siinä iässä on parasta? Parasta on kun tuntee itsensä eikä tarvitse enää hötkyillä.
Mitä jäät kaipaamaan nuoruudesta, vai jäätkö? Kaipuun hetkiä tulee ja menee. En kuitenkaan palaisi takaisin nuoruuteen, jos voisin. Nyt on hyvä.
Mitä tavoitteita sinulla on? Elää tässä hetkessä.
Mitä muuta tulee mieleen? Nuorena luuli tietävänsä elämästä kaiken. Nyt tietää, ettei tiennyt.
Minä olen nyt 45 v.
- viisi lasta
- 190 euron eläkekertymän
- Se, että lisääntymiskyvyn menetys on jo lähellä.
- En yhtään mitään, tai ehkä jään kaipaamaan erilaista nuoruutta. Siis sitä mitä en saanut.
- Olla riippumaton yhtään kenestäkään, olla yksin ja rauhassa.
Olen yllättävän kaunis ja nuori ollakseni "vanha".
olen 43-vuotias. paras saavutukseni on 2 lasta, joille tosin olen nyt viikonloppuäiti. pahin virheeni oli hirviösadisti-isän painostuksesta kouluttautua väärään ammattiin, jossa en viihdy. minun piti vain opiskella. parasta tässä iässä on seksuaalisuuden löytyminen. en ole ikinä nauttinut seksistä niin.
Mitä olet saavuttanut elämässä? - Elämänilon ja perheen, tarpeellisen ammatin
Mikä siinä iässä on parasta? - Tasapaino, itsevarmuus, laajakatseisuus, tyytyväisyys pieniin asioihin ja tähän päivään.
Mitä jäät kaipaamaan nuoruudesta, vai jäätkö? -Terveyttä, normaalia painoa
Mitä tavoitteita sinulla on? - Pysyä uteliaana, oppia mitä tahansa uutta, välttää kitkeröitymistä tai kateutta
Mitä muuta tulee mieleen? -Ei juuri nyt mitään. Väsyttää ihan hirveästi.
Kai se nyt KLT-tutkinto oli silloin haaveessa. En vielä silloin sitä ollut saanut.
3 lasta! Kun tein nuorena aborti ja ajattelin, etten saakaan ikinä lapsia. Ja eka raskaus olikin ihme! Ei se mitenkään helposti tullut! Olin ikionnellinen.
Parasta n se, että olen vielälin hyväkuntoinen ja sporttinen, koska en halua olla lihava. Olen siis tahdonvoimainen. Kaipaamaan jään kaupunkia, jossa asuin.
Vielä jatkaan, että tulevaiduudelta haluaisin, ettei lainankorot hyppäisi kattoon.
Nämä perusjutut-terveys ja lasten menestys, ne ovat itsestäänselvyys. Jokainen sitä toivoo, että pysyy terveenä.
Mutta toivon, että minusta ei tulisi muistisairasta. Se olisi pahin mahdollinen asia.
Mitä olet saavuttanut elämässä? Aviopuolison, kaksi lasta, tutkinnon, jonkin verran säästöjä asunnon myymisestä. Olen toteuttanut monta matkustusunelmaa, oppinut monia kieliä ja muita taitoja.
Mikä siinä iässä on parasta? Itsensä tunteminen, kyky ottaa rennosti eikä ottaa asioita niin vakavasti kun nuorempana.
Mitä jäät kaipaamaan nuoruudesta, vai jäätkö? Vapautta.
Mitä tavoitteita sinulla on? Hyvä työpaikka. Minulla on jo sellainen elämässäni ollut mutta olen ollut nyt viisi vuotta hoitovapaalla. Että lapset kasvavat onnellisiksi aikuisksi joilla on mahdollisuuksia elämässä. Nauttia omasta elämästä, löytää aikaa itselleen ja parisuhteelle.
Mitä muuta tulee mieleen? Tunnen enemmän vastuuta muista nyt kun koskaan ennen elämässäni. Lapsista, miehestä, ikääntyvistä vanhemmista.
Voin vastata varmasti, koska olen jo ohittanut tuon iän muutamalla vuodella. Millainen olet 40 vuotiaana? Onnellinen, mutta hiukan väsynyt.
Mitä olet saavuttanut elämässä? Työuran toivomaltani alan. Onnellisen ison perheen.
Mikä siinä iässä on parasta? Tasapaino, tyytyväisyys, perheonni, itsevarmuus ja osaaminen työssä, terveys.
Mitä jäät kaipaamaan nuoruudesta, vai jäätkö? En mitään.
Mitä tavoitteita sinulla on? Pitää itseni ja perheeni onnellisena ja terveenä, nauttia elämästä, myös työelämästä. Kokeilla edelleen uusia asioita. Pienimmän kasvettua hiukan vielä parantaa kuntoa.
:-) Hyvä ikä.
Elämään kyllästynyt, katkeroitunut, 10kg ylipainoinen ämmä joka elää huonossa parisuhteessa ilman rakkautta.
Työkään ei tyydytä, uuden löytäminen näinä aikoina vaikeaa.
Harmittaa ettei tullut tehtyä toisenlaisia ratkaisuja nuorempana. Nyt ei elämässä muuta odotettavaa kunhan saisin kasvatettua lapseni hyvin.
39v 8kk
Kai jonkinlaisena saavutuksena voisi pitää työuraa, joka on ollut suht menestyksekäs tietyillä mittareilla (esim. palkka on hyvä). Päivittäi kun sitä käytännössä tekee, olo ei kyllä ole mitenkään sellainen kuin kyse olisi suuresta saavutuksesta. Tietysti ympärillä myös on koko ajan ihmisiä jotka ovat paljon menestyksekkäämpiä urallaan, joten itsetyytyväisyyteen jää töissä aika niukasti aineksia.
Lapsia en halua pitää saavutuksina, ei perhe-elämä ole mikään suoritus. Mutta se on kyllä kivaa tässä iässä että lapset on jo tehty eikä tarvitse sitä enää miettiä. Biologinen kello on hiljentynyt, ja sen myötä tietynlainen sisäinen kiireentuntu. Tilalle on kyllä tullut toisenlaista hyvin konkreettista kiireentuntua...
Kaipaan kyllä nuoruudesta paljonkin asioita, eniten ehkä sitä tunnetta että mikä hyvänsä on mahdollista. Mutta kaipaan myös mm. huoletonta bilettämistä, nuorta ulkonäköäni ja yksin asumista.
Mitä en nuoruudesta kaipaa on se biologinen kello ja sen tuomat paineet parinmuodostuksessa ja suhteissa, ne ajoittain aika ankeatkin työt joita siinä vaiheessa uraa joutui tekemään ja huono taloudellinen tilanne.
Masentavinta nykyisessä tilanteessani ei oikeastaan ole ikä itsessään, vaan se että huomaan tässä vaiheessa haaveilevani "vääristä" asioista. Tavoitteeni eivät enää ole dynaamisia ja inspiroivia niin kuin nuorena, vaan tosi eläkeläishenkisiä. Haaveilen työnteon lopettamisesta tai vähentämisestä, lämpimämpään maahan muuttamisesta ja siitä että ei tarvitsisi enää olla naimisissa. Lapset ovat kuinkin siihen vielä vähän liian nuoria, joten avioliittoa on näillä näkymin edessä vielä vuosia.
Vielä muutama vuosi tuohon virstanpylvääseen, mutta näin luulen:
- Ihanan perheen
- Mielenrauhaa
- Vakaan taloudellisen tilanteen
- Vapaan ja kiinnostavan työn yrittäjänä
- Nähdä maailmaa, oppia kieliä, avartaa maailmankuvaa
- Mielenrauha
- Tyytyväisyys siihen, missä on ja kuinka elää
- Ystävien kanssa spontaanimpaa yhdessäoloa
- Asua osa vuodesta ulkomailla
- Kehittää yritystoimintaa siten, että mieskin voisi olla siinä mukana -> lisää vapautta
- Liikkua enemmän :-/ ja sitä myöten olla paremmassa kunnossa ja painokin saisi pudota muutaman kilon
- Toivottavasti 50-vuotiaana elämä yhtä hyvässä kuosissa :)
Sain rintasyöpädiagnoosin seuraavana päivänä, kun olin täyttänyt 40. Onneksi on upea aviomies, ihana lapsi, hyvä työpaikka, terveys muuten kunnossa, talous hyvällä mallilla. Tavoitteena parantua ja elää tasapainoista, rauhallista elämää.
Ikää on nyt 39 vuotta ja 5 kk, joten 40 rajapyykki on jo lähellä.
Olen saavuttanut aika kivasti, tietenkin mies ja perhe on ollut kaverina, mutta olen ollut yrittäjänä useamman vuoden, opiskelin uuden ammatin reilu viisi vuotta sitten. Perheeni on upea, kolme lasta ovat mainioita tapauksia kaikin puolin. Rakensimme myös oman kotimme huolella ja ajatuksella kymmenisen vuotta sitten. Maailmalla olemme asuneet useita vuosia ja nyt elämä on rauhallista, tasaista ja mukavaa.
Parasta iässä on ettei tarvitse enää hötkyillä, lapset ovat jo aika isoja, on oma koti ja työ, kaikki rullaa tasapainoisesti ja mukavasti.
Nuoruudesta en kaipaa juuri mitään, elin sen silloin hyvin ja nyt elän tätä päivää.
Tavoitteena minullakin on yritystoimintani kehittäminen niin, että saisin pidettyä kohtuulliset lomat ajattelematta rahatilannetta. Haluaisin tehdä lastemme kanssa myös 3-4 viikon pituisen reissun siellä maassa, missä vanhin lapsemme on syntynyt ja elänyt pari ensimmäistä vuottaan. Siitä olen haaveillut jo pitkään. :)
Mä täytän seuraavaksi 40, joten ei juuri tarvitse arvailla:
Olen saavuttanut itsetuntemusta ja varmuutta tehdä asiat haluamallani tavalla.
Parasta on se, että saa enimmäkseen itse valita seuransa. Ei ole koulutovereita tai sisarusten kavereita ja exien sisaruksia, joita pitää sietää. Pidän ihmisistä, jotka ovat ympärilläni. Ne, joista en pidä, eivät ole ympärilläni.
Nuoruuden hyviä puolia oli tietty huolettomuus. En ole enää ihan yhtä huoleton, mutta elän paremmin hetkessä, kun ei tarvitse suunnitella tulevaisuutta, miettiä opiskeluvaihtoehtoja jne. En silti vaihtaisi tuota huolettomuutta siihen epävarmuuteen.
Tavoitteeni on etsiä työpaikka, jossa viihdyn, kirjoittaa kirja ja kyykätä 80 kiloa.
Mitä olet saavuttanut elämässä? Olen onnekkaasti onnistunut löytämään erittäin hyvän puolison, jonka kanssa voin elää harmonisessa suhteessa ilman ristiriitaisuuksia. Minulla on kielitaitoa, kokemusta, hyvä koulutus ja työpaikka.
Mikä siinä iässä on parasta? Sisäinen harmonia, kasvanut itsetuntemus, vakiintuneisuus eli ei tarvitse enää etsiä kumppania ja hötkyillä holtittomasti paikasta toiseen.
Mitä jäät kaipaamaan nuoruudesta, vai jäätkö? Jatkuvaa yhdessä oloa ja bileitä ystävien kanssa, jatkuvasti uusia seikkailuja ja värikkäitä kokemuksia, jatkuvaa uusien ihmisten tapaamista, oleskelua ulkomailla, nuorta rakkautta ja polttavaa rakastumisen tunnetta
Mitä tavoitteita sinulla on? saada vakituinen työpaikka ja omistusasunto, saada matkustaa ulkomaille enemmän - useammin, kuin kerran vuodessa ja kokea asioita yhdessä puolison kanssa
Mitä muuta tulee mieleen? Kaikkea ei voi saada (esim. lasta) ja pitää olla kiitollinen siitä, mitä sai ja mitä nyt on.
Kaikki varmaan paremmin ku sulla